הפועל ראשל"צ ביתרון 0-1 בסדרת הגמר

הפועל ראשל"צ ניצחה אמש בפתיחת סדרת גמר הפלייאוף לנערות א', והיא מרחק 40 דקות מאליפות שתשלים דאבל. במשך רבע וחצי ראשונים עמק יזרעאל הצליחה לתת פייט, אבל אז ראשל"צ ברחה ליתרון דו ספרתי גבוה וברבע השלישי כבר סגרה את הסיפור. ביום רביעי הקבוצות יפגשו למשחק השני בגבת בו כאמור ראשל"צ תנסה להניף צלחת, כשלפני המשחק יערך טקס מצטיינות העונה.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

הפועל ראשל"צ – הפועל עמק יזרעאל 40:77 (1-0 לראשל"צ בסדרה)

כמו שראינו ממנה כל העונה, גם את המשחק הזה ראשל"צ פתחה חזק כשהיא מקשה על האורחת מאוד בהגנה ובמקביל עולה ליתרון 0:7 הודות ללא מעט כדורים חוזרים בהתקפה. עמק יזרעאל ירדה לפסק זמן מוקדם לאחריו היא מצאה את הסל הראשון שלה במשחק, אבל ראשל"צ המשיכה בקצב ועלתה ליתרון 2:11. כמה דקות הגנתיות טובות של האורחת הצליחו לעצור את ראשל"צ מלברוח ויזרעאל הורידה למינוס 3 בלבד, אבל סיום רבע טוב של האדומות סידר להן יתרון 8:17 אחרי 10 דקות ראשונות.

הרבע השני נפתח דומה לראשון, כשהמארחת עם נקודות קלות בצבע מגדילה את הפער לדו ספרתי. בדקות הראשונות עמק יזרעאל עוד הצליחה להישאר קרובה עם סלים של ליאן אשל, אבל אט אט ראשל"צ החלה לברוח. דוריאן דהן סוויץ' ורומי אלבז שלטו בצבע וקלעו פעם אחר פעם מתחת לסל והפער התקרב ל-20. מיני ריצה אורחת של 6-0 צמצמה קלות ל-23:37 בתום המחצית הראשונה.

נעמה הלוי קלעה את הסל הראשון של המחצית השניה לזכות עמק יזרעאל, אבל מכאן הרבע הזה הלך לכיוון אחד. זה היה סל השדה היחיד של הצפוניות ברבע השלישי, בעוד ראשל"צ הציגה עוד רבע התקפי טוב וגם כשהכדורים לא נכנסו, בהזדמנות השניה הם כן נכנסו. נגה אטינגר ברבע אישי טוב של 10 נקודות הובילה את ההתקפה המקומית שטסה קדימה עד ליתרון 26:58 אחרי 3/4 משחק.

גם את הרבע האחרון הלוי פתחה עם נקודות לעמק, לפני שמטווח שלשות בצד השני (2 מתוכן של רוני גופר) הקפיצו את הפער ל-40. גם כשהמשחק כבר היה גמור ראשל"צ לא עצרה והגדילה עוד קצת את הפער, כשלקראת הסיום הלוי ואשל הצליחו למזער קצת נזקים בדרך ל-40:77 בסיום.

קלעו לראשל"צ: רומי אלבז 16, נגה אטינגר ודוריאן דהן סוויץ' 15 כ"א, הילה קארש 13, רוני גופר ועמית טרנר 8, תהל קוור 2.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 21, ליאן אשל 9, בר קין ואורי אהרוני 3 כ"א, אלה דוידסון ויולי טל 2 כ"א.