הפועל ת"א וגלבוע/מעיינות העפילו לסדרת גמר הפלייאוף

גמר אדום אדום – זה מה שמחכה לנו בפלייאוף של ליגת העל לנוער. הפועל גלבוע מעיינות והפועל ת"א, שתיים שכבר היו בגמר הפלייאוף לנוער בעשור האחרון פעמיים כ"א, יפגשו בגמר לסדרה אחת על האליפות. הפועל ת"א ניצחה בדרמה ענקית את הפועל עמק חפר, גלבוע מעיינות ניצחה במשחק לא קל את אליצור יבנה בחוץ והשתיים השלימו 2-0 בחצי הגמר.

מאת: לילך וייס-רוזנברג
צילומים גלבוע/מעיינות: רום שקד

הפועל ת"א – הפועל 'אלטשולר שחם' עמק חפר 69:72

דרמת ענק קיבלנו במשחק השני בסדרה בין ת"א לעמק חפר, שהסתיימה בחסימה ענקית של מתן חכמו שסידרה למארחת ניצחון וחזרה לגמר הפלייאוף אחרי היעדרות של 3 שנים. אלופת השנה שעברה נפרדת מהתואר בשלב חצי הגמר, אחרי שכבר הובילה בדו ספרתי ופספסה מספר הזדמנויות קורצות לנצח את המשחק במאני טיים.

כמה מאות של אוהדים ביציע נתנו יופי של אווירה למשחק, שנפתח בקצב טוב עם חילופי סלים כשהאורחת בכחול שומרת על יתרון קל. ברבע השני היתרון של השרונים כבר צמח לדו ספרתי, אבל מהר מאוד ת"א קיזזה את הפער שעמד בהפסקה על 2 בלבד – 36:34 עמק חפר. הרבע השלישי התחיל דומה לראשון – הרבה חילופי סלים, יתרון קל לעמק חפר, עד שלקראת סיום הרבע האדומים הצליחו סוף סוף להפוך את התוצאה. ההתקפה האורחת איבדה פוקוס ויותר מדי כדורים, ובלי ששמנו לב המארחת רצה 0-9 ב-2 דקות וסיימה את הרבע כשהיא מובילה 49:57.

שלשה של האדומים העלתה אותם ליתרון 12 בפתיחת הרבע האחרון, אבל גם חפר ידעה לצאת מהר מהבור ורצה 16-5 תוך 4 דקות כדי להביא את המשחק חזרה לשוויון. הלחץ עשה את שלו, ו-4 הדקות האחרונות של המשחק היו די מבולגנות כשבשני הצדדים לא מצליחים לייצר יותר מדי ובעיקר תופסים את הראש מהחטאה או איבוד כזה או אחר. הפועל הצליחה שוב לפתוח פער קל, וחפר הורידה למינוס נקודה כדקה לסיום. אחרי שכמה התקפות הסתיימו ללא נקודות כולל החטאות מהקו, פחות מ-20 שניות כדור אצל עמק חפר בנסיון לנצח את המשחק. נסיון חדירה של בן שרף נעצר בחסימה גדולה של מתן חכמו ששלח את הכדור לצד השני של המגרש שם אילי דולינסקי סגר את הסיפור. בסיום 69:72 להפועל ת"א שכאמור מעפילה לגמר הפלייאוף אחרי 2-0 בסדרה.

קלעו לת"א: אילי דולינסקי 30 (7 רב', 4/7 ל-3), מתן חכמו 12 (8 רב', 6 אס'), אופק גול (6 רב', 9 אס'), אייל הראל (7 רב') ואבנר דרור (9 רב') 8 כ"א, יועד חלבי 6.

קלעו לעמק חפר: יואב ושלר (5 רב', 5 אס') ועמית פאר (7 רב') 16 כ"א, ארז חסון 6 (8 רב'), קורן משה (7 רב'), ניתאי טפרברג ואורי ירמלובסקי 4 כ"א, איתם כהן 4, אדם ישראלסתם 2.

אליצור 'ברק' יבנה – הפועל גלבוע מעיינות 70:64

5 שנים אחרי ההופעה האחרונה של גלבוע מעיינות בגמר הפלייאוף לנוער היא חוזרת להופעה נוספת שם, במטרה ללכת השנה צעד נוסף ולזכות באליפות שתשלים לה דאבל בעונה נהדרת. גלבוע יצא אמש דרומה ליבנה וחזרה עם עוד ניצחון מרשים, אחרי שהצליחה לברוח ברבע השלישי ליתרון דו ספרתי. יבנה הציגה קאמבק מרשים ברבע האחרון, אבל לא הצליחה לסיים עם הניצחון ומסיימת עונה מרשימה בחצי הגמר.

יבנה שלא רצתה שהעונה שלה תסתיים בחצי הגמר פתחה חזק את המשחק והובילה לאורך כל הרבע הראשון, וגם הצליחה בין לבין לברוח לפלוס 7, אבל גלבוע עם סיומת טובה הוריד למרחק פוזשן אחד. יבנה שמרה על יתרון קל גם בתחילת הרבע השני. צמד שלשות של ניב למפרט הפכו את התוצאה, אבל גם לירן אזולאי קלע מבחוץ בצד השני והחזיר את היתרון ליבנה – 39:41 מקומי בירידה להפסקה.

רבע שלישי, יבנה קצת מאבדת ריכוז בהתקפה וגלבוע מנצלת זאת היטב כדי להעביר את היתרון שוב צד. הצפונים המשיכו עם המומנטום ועד סוף הרבע השלישי כבר היו ביתרון דו ספרתי 59:49. גלבוע שמרה על פער סביב הדו ספרתי לאורך רוב הרבע הרביעי, ופחות מ-3 דקות לסיום היתרון שלה עמד על 13. יבנה סירבה לוותר ועם הגנה אגרסיבית ונקודות מהקו קיזזה את הפער, כש-שלשה של אזולאי קבעה מינוס 4 בלבד. גלבוע הצליחה לעצור את המומנטום המקומי בדיוק בזמן וסל של נוה מינץ חתם את תוצאת המשחק – 70:64 בסיום לגלבוע.

קלעו ליבנה: לירן אזולאי 23 (5 רב', 5/8 ל-3), עומר אדם 10, ים שפריר 9 (12 רב', 8 אס', 4 חט'), ניר חזות 8, איתי עיני ועילי בן חמו (6 רב') 5 כ"א, תום אלפי 2.

קלעו לגלבוע מעיינות: ניב למפרט 22 (7 רב', 5 אס', 4 חט', 4/9 ל-3), יואב ברמן 20 (7 רב', 3 חס'), זיו וייסמן (11 רב', 4 אס'), נוה מינץ (5 רב') ויובל בר ללב 8 כ"א, שחר ארז 3 (11 רב'), עמית בר 1.