ליגת העל לנוער: סיכום המחזור הראשון

ליגת העל לנוער יוצאת לדרך ארוכה שמתחילה באמצע אוקטובר ותימשך עד סוף מאי . 24 קבוצות יאבקו על התואר הנכסף "אלופת המדינה לנוער".

בסיבוב הראשון תתחלקנה 24 הקבוצות לשני מחוזות: צפון ודרום. בכל מחוז 12 קבוצות שישחקו 11 מחזורים במתכונת ליגה בת שני סיבובים. 4 הראשונות מכל מחוז יעפילו לרבע הגמר.

סדרת רבע הגמר תיפתח בתאריך 16.4.2018 , במתכונת הטוב מ-3 וייערך בין מקומות 1-8, 2-7, 3-6, 4-5.

שהקבוצה הבכירה בדירוג בבית העליון תארח את המשחק הראשון והשלישי (במידת הצורך).

סדרת חצי חצי הגמר (תיפתח בתאריך 30.4.2018) וסדרת הגמר (תיפתח בתאריך 16.5.2018), ייערכו בשיטת הטוב מ-5 משחקים כשהקבוצה הבכירה בדירוג בבית העליון תארח את המשחק הראשון, השלישי והחמישי (במידת הצורך). אם הקבוצות יתפסו אותו מקום, המשחק החמישי ייערך במגרש נייטרלי.

הקבוצות שיורדות מליגת העל לנוער בתום העונה: מכבי חיפה צעירים, מכבי עופר ראשל"צ והפועל ירושלים יובל (3 הקבוצות השניות של חיפה, ראשל"צ וירושלים), יחד איתן, האחרונה מכל מחוז, וקבוצה נוספת תהיה המפסידה בסדרת הטוב מ-3 בין שתי הקבוצות שיסיימו במקום הלפני אחרון בכל מחוז (אם אחת משלושת היורדות ה"בטוחות" תסיימנה בשני המקומות האחרונים, ישחקו הקבוצות שיסיימו לפניהן) .

בסה"כ תרדנה 6 קבוצות, כך שבעונה הבאה ליגת העל לנוער תמנה 18 קבוצות.

תוצאות משחקי המחזור ה-1

מחוז צפון:

הפועל גלבוע מעיינות – מכבי הוד השרון 78-79

(מתוך אתר גלבוע/מעיינות)

 

מפגש פתיחת העונה זימן לנו מפגש בין גלבוע/מעיינות למכבי הוד השרון. גלבוע/מעיינות נתקלה ביריבה עיקשת וכבר מפתיחת המשחק היה ברור למקומיים שזה לא הולך להיות קל.

בניהו סרור חריג הגיל של גלבוע/מעיינות חלה ולא הגיע למשחק. מקסים רומנוב, שחר כהן, ואיתמר ברסון פצועים ולא עמדו לרשותו של ליאור קרת. וגם יותם חנוכי שהתאמן עם גלבוע/גליל ערב המשחק מול נס ציונה לא עמד לרשות הקבוצה ועם 9 שחקנים בלבד הגיעה הקבוצה למשחק הבית הראשון של העונה.

הפתיחה לא בישרה על הבאות, כשהמקומיים עולים מהר מאוד ליתרון דו ספרתי עם פתיחה טובה מאוד של ננקין ומושוקביץ 6-16 כשדוידי ממהר לקחת פסק זמן. מפסק הזמן חזרו שחקני הוד השרון נמרצים וחדים יותר ועד סוף הרבע הסיפור החל להתאזן ובסיום הרבע השלישי 16-23 גלבוע/מעיינות.

 

ברבע השני האורחים המשיכו לשחק נהדר וגלבוע/מעיינות לא מצליחים לייצר מומנטום נוסף. גלעד אונה עם 7 אישיות, ננקין ומושקוביץ מוסיפים משלהם ושומרים את גלבוע/מעיינות ביתרון.לקראת סוף הרבע חדד וניסנוב סוגרים את הפער ובמחצית שיויון 41-41 .

 

ברבע השלישי האורחים כבר עולים ליתרון שיא של 7 נקודות (48-41) , כשחדד וניסנוב עושים את העבודה. מושקוביץ הגיב בשתי שלשות, שלאחריהם הגיעו דקות מצוינות של רזיאל חיון שעם 12 נקודות רצופות מחזיר לאדומים את היתרון ועד סוף הרבע היתרון חוזר לגלבוע/מעיינות 57-64 בתום הרבע.

 

ברבע האחרון האדומים של קרת ניסו לייצר מומנטום, כדי לגמור את המשחק אבל לזוחוביץ, נויבויץ, ניסנוב, חדד ויונתן לוי היו תוכניות אחרות ועם עבודה קבוצתית נהדרת ואחוזים טובים מאוד מחוץ לקשת נדבקים לחבורה המקומית ו-26 שניות לסיום מהפך מדהים שהאורחים עולים ליתרון 78-77 .

 

פסק זמן של קרת החזיר הוציא את הכדור לאיתי מושקוביץ , האיש החם של גלבוע/מעיינות, שסחט עבירה וניגש לקו העונשין 24 שניות לסיום, דייק בשתיהן (79-78 ) והחזיר את היתרון לאדומים. דוידי לא לקח את פסק הזמן האחרון שלו והקבוצה שלו יצאה להתקפה של משחק. זריקה לא טובה ומלחמה על הכדור החוזר השאירו את הכדור שלהם 3 שניות לסיום בקו הבסיס ודוידי מזעיק את פסק הזמן האחרון שלו. לאחר פסק הזמן הוד השרון מגיעה לזריקה של חדד שלא מגיעה לשום כתובת והניצחון נשאר בבית על אף שכל המחמאות הולכות ובגדול להוד השרון שהגיעו אגרסיביים מאוד ונחושים ולא היו רחוקים מלפתוח את העונה בניצחון מדהים.

 

קלעו לגלבוע/מעיינות :

 

איתי מושוקביץ -29 נק (4 כ"ח, 3 אס',3 חטיפות) , אייל ננקין -19 נק' (7 כח, 3 אס') , רזיאל חיון -12 נק' (8 כ"ח,2 אס') ,

גלעד אונה -7 , אמיר שפיר, עידו סגל -5, אלון מורגנשטרן -2 , שיחקו ותרמו אך לא קלעו :הראל יוחנן ועומר אלבז

 

 

הרבו לקלוע להוד השרון (קלעו 9 שלשות 7 מהם במחצית השנייה בסה"כ):

 

אלירן חדד- 22 , נועם ניסנוב-12 , ניר זוחוביץ,יונתן לוי -11 , גיל נויבויץ-10

 

 

הפועל משגב – בני הרצליה 53-59

העולה החדשה ממשגב פותחת עונה בניצחון ביתי לאחר משחק צמוד מול בני הרצליה.

הרבע הראשון היה צמוד ששתי הקבוצות מתקשות להיכנס למשחק. המקומיים בראשות רועי בר חן ואור לוין מסיימים רבע ביתרון 12-14.

ברבע השני משחק קבוצתי של האורחים מהרצליה יוצר מהפך במשחק. שלשה של שחר דגני וסיומת טובה של עודד רוטנברג עם סל ועבירה ובמחצית 25-29 להרצליה.

הרבע השלישי היה צמוד ומותח שהרצליה שומרת על היתרון הנזיל שלה עם רבע טוב של אריאל עיני, רן יצחקי ואיתי ארנון שמנגד אור לוין שומר את משגב במשחק ובתום הרבע 41-44 להרצליה.

הרבע האחרון היה שייך למקומיים. עודד בורשט פתח היטב להרצליה, אבל הסיום היה כל כולו משגב כששיחקה היטב משני צידי המגרש. רועי בר חן קולע מכל מצב ובסיום ניצחון למשגב 53-59

הרבו לקלוע למשגב: אור לוין – 27, רועי בר חן -13, ישע דודאי – 8

הרבו לקלוע לבני הרצליה: עמית בורשט -11, איתי ארנון – 9, ן יצחקי – 8, אריאל עיני – 6

מכבי רעננה עירוני – מכבי אסי חיפה 59-82

ניצחון קל ומשכנע לפנינת השרון עם מטווח של 14 שלשות.

מכבי עירוני יורם רעננה ומכבי אסי חיפה ידעו בשנים האחרונות קרבות פלייאוף גדולים, כששלוש האליפויות של פנינת השרון עוברות דרך ניצחונות על הקבוצה מהכרמל. הפעם נפגשו השתיים במחזור הפתיחה של ליגת העל, שאחרי שנים ארוכות חזרה למתכונת שהייתה בעבר, בדרך לצמצום נוסף ל-20 קבוצות.

מי שהיה נכנס לדקות הראשונות של ההתמודדות, עוזב וחוזר כעבור חצי שעה לא היה מאמין למראה עיניו – האורחים פתחו נהדר , הכתיבו את הקצב ועם דומיננטיות בצבע של רועי גמבש ושלשה של לידור הבר עלו ליתרון 11-5. רעננה, שנראתה מבולבלת בדקות הראשונות התעשתה עם כניסתו של איתמר סאקס מהספסל, שסיים יפה מקרוב. ההתקפה המקומית הזיזה את הכדור ממש באומנות ומצאה את האיש הפנוי שוב ושוב, מה שבא לידי ביטוי ב-5 שלשות רצופות מידיהם של דניאל רון, עילאי פורמן וגלעד מלניק בדרך ליתרון 15-22 בתום הרבע.

המשחק השוטף של הלבנים נמשך, כשמלניק קובר שתיים רצופות מרחוק ויחד עם יד חמה של איתי גבע, שבנוסף לחטיפות בדרך לליי-אפ גם דייק מעבר לקשת, הגדילו את הפער בהתמדה. יהל מלמד ונמרוד ברוך עשו עבודה מצויינת בצד ההגנתי יחד עם רון וסאקס, שמצידם נגעו כמעט בכל כדור חיפאי. גמבש עוד ניסה לייצר נקודות עבור קבוצתו של בני כץ, כמו גם חן למפרטף אבל זה היה מעט מדי מול המתקפה השרונית , כשגבע ופורמן קובעים 28-50 מרשים בהפסקה.

שחקניו של רון נוה המשיכו להיראות רעבים גם בפתיחת המחצית השנייה – מלניק פתח בשלשה, אבל למפרט הצליח לצמק ל-34-53. רון קבר אחת חשובה מרחוק והוציא את קבוצתו לריצת 0-11 עם שלשות של גבע ומלמד בדרך ליתרון שיא של 34-64 ובתום הרבע השלישי הראה הלוח 38-65.

חיפה פתחה טוב את הרבע האחרון, כשעמית אלון ועמית אלמוג מכרסמים את הפער בהדרגה עד 49:66 בלבד. רעננה תילחץ? רון מצא את סאקס לסל מחצי מרחק והאחרון הוסיף סל ועבירה מיד לאחר מכן, שהוציאו את הרוח ממפרשי הכרמלים. מלניק מאסיסט יפהפה של עומר קובץ' ומלמד בשלשה נוספת המשיכו להגדיל את הפער ואופיר לדרמן חתם את התוצאה על 59:82 משכנע לפנינת השרון שמסיימת משחק עם 14 שלשות.

הרבו לקלוע לרעננה: גלעד מלניק – 19 (5 שלשות), איתי גבע – 16, איתמר סאקס – 13, דניאל רון – 12

הרבו לקלוע לאסי חיפה: רועי גמבש – 16, עמית אלון – 13, חן למפרט – 9

הפועל עמק יזרעאל – הפועל כפר סבא אביב 47-68

הפועל עמק חפר – אליצור עירוני נתניה 76-53

מכבי חיפה צעירים – הפועל גליל עליון צפת 70-74

 

מחוז דרום:

הפועל ת"א – מכבי ת"א טדי 100-80

האלופה מכבי ת"א פותחת עונה עם הצהרת כוונות ברורה, כשהיא מביסה בדרבי את הפועל ת"א 80-100.

הפתיחה היתה שייכת כולה לצהובים שהשתלטו על המשחק מהפתיחה עם הטריו שלה כהן/אבדיה/אלבר מנגד שלשות של שחר עמיר עוד שומרים מרחק ובסיום הרבע 18-27.

ברבע השני, האורחים בצהוב מגדילים את הפער, כשעמית אהרוני הצעיר עולה על לוח התוצאות. עמיר ממשיך ביכול הטובה וגיא פלטין מספר נקודות ובמחצית 37-51.

ברבע השלישי האדומים מקטינים את הפער בראשות ים מדר ועמיר מנגד אבדיה ואלבר לא נותנים לאדומים להתקרב ובתום הרבע 60-77.

ברבע האחרון האדומים ניסו לחזור עם שלשות של מדר והראל. אבל אלבא הלך שוב ושוב אל הקו ובן מאירי ממכבי ת"א חותם את המשחק עם שלשה ובסיום 80-100.

קלעו למכבי ת"א: עידן אלבר ודני אבדיה – 26, גל כהן – 16, דורי סהר -14, עמית אהרוני – 6 , שיר מוראידי – 4 , בן מאירי – 3, יונתן אטיאס – 2.

קלעו להפועל ת"א: ים מדר – 22, שחר עמיר – 17, גיא פלטין – 10, עומר הראל – 8, גיא עלוש ושחר לזר – 6, ארז בנימין – 5, עומר יתד ורועי אריאלי – 2

הפועל ירושלים יהב – הפועל נס ציונה איתי 74-81

ירושלים הגיעה למחזור הראשון עם סגל קצר, עשרה שחקנים בלבד נרשמו בטופס המשחק כשאריאל דרעי הפצוע ישב בצד ולא מתלבש למשחק.

ירושלים פתחו בחמישייה עם בראלי, פלד, ידיד, ספיר ורפאלי, נס ציונה עם האחים דרוקר, עטיה, גטה ואזולאי. נס ציונה עלו ראשונים על לוח התוצאות אבל משחק הגנה חזק ואגרסיבי של הירושלמים כשבראלי עם 4 נקודות רצופות ועוד שלשה של ספיר העלו אותם ל- 17-8. נס ציונה חזרה עם הגנה חזקה יותר מהטיים אאוט אבל ירושלים סיימה את הרבע הראשון ביתרון 21-13 אחרי סל על הבאזר של יונתן פלד.

הרבע השני נפתח עם סלים של ארז רפאלי ועמית שדה המקומיים מול נקודות של דמתי כשסל ועבירה של שדה מעלה את המקומיים ל-32-18.

דמתי ואלון דרוקר הורידו ל-7 נק' הפרש אבל שלשה של יונתן ידיד העלתה חזרה לדו ספרתי, כשהמחצית מסתיימת ביתרון 41-33 לירושלים.

ירושלים פתחו את המחצית עם סלים של ספיר ופלד כשמנגד גל ואלון דרוקר קולעים 2 שלשות רצופות לנס ציונה ומצמקים ל47-40 . נס ציונה המשיכה לנגוס בהפרש ואזולאי הוריד ל-48-44. שלשה של דרוקר הורידה למינוס נקודה בלבד, אבל ידיד החזיר עם שלשה בצד השני ועם עוד סל של שדה וירושלים יורדים בסיום הרבע השלישי ביתרון 58-54.

שדה פתח את הרבע הרביעי עם שלשה וסל והעלה את הירושלמים ל65-56. מור הוסיף 4 נק' רצופות ופלד עם 5 נק' רצופות העלו את הירושלמים ליתרון השיא 77-63 ארבע דקות לסיום. האורחים עוד הורידו ל-9 נק' דקה לסיום אבל זה כבר היה מאוחר וירושלים משיגה את הניצחון הראשון העונה עם 81-74.

 

קלעו לירושלים: יונתן ידיד ועמית שדה 15 נק' כ"א, יונתן פלד ואיל ספיר 14 נק' כ"א, ארז רפאלי- 11 נק', דניאל מור וטמיר בראלי 6 נק' כ"א. רון ברוש וגל אברס שותפו אך לא קלע.

 

קלעו לנס ציונה: עמית אזולאי – 28 נק', אלון דרוקר – 19 נק', עומר דמתי- 11 נק', גל דרוקר ונדב עטיה- 5 נק' כ"א, אור גטה- 4 נק', תומר אברמוביץ' 2 נק'.

מכבי ראשל"צ איציק – עירוני אהרון ר"ג 68-99

הפועל יורם חולון – הפועל ירושלים יובל 56-64

א.ס. אשקלון – מכבי עופר ראשל"צ 64-79

אליצור יבנה – הפועל גן יבנה 41-81