סואץ קרני: "התמיכה של הקהל במשחקים בארץ היא קריטית עבורנו"

 

במוצאי שבת תעלה נבחרת הנשים של ישראל למשחק הפתיחה של מוקדמות אליפות אירופה בו תפגוש בחוץ את נבחרת בריטניה, ותנסה לפתוח את הקמפיין ברגל ימין. בבית הישראלי ישחקו גם נבחרות פורטוגל ויוון, והנבחרת הישראלית רוצה להעפיל לאליפות אירופה לאחר לא מעט שנים בהן נשארה בבית.

מי שלא תיטול חלק לפחות בחלק הראשון של הקמפיין הנוכחי היא ליעד סואץ קרני, אחת השחקניות הכי ותיקות בכדורסל הנשים הישראלי. סואץ קרני אמנם לא תהיה שם בגלל פציעה, אבל היא מחזיקה אצבעות לחברותיה ומאמינה כי הן בהחלט יכולות לעמוד במשימה.

ליעד, אנחנו ערב פתיחת קמפיין נוסף של נבחרת ישראל, ואת לא תהיי שם הפעם. מרגיש לך מוזר?

"מרגיש לי מאוד מוזר לא לשחק בחלק הזה של הקמפיין, אני מרגישה חלק מהנבחרת, עשיתי איתן את ההכנה בפברואר, ולצערי הרב אני לא יכולה לשחק מה שגורם לי לאכזבה גדולה מאוד, אבל פציעות הן חלק מהמשחק ואני סומכת על החברות שלי לנבחרת שיעשו את העבודה וינצחו את שני המשחקים האלה. אני מאמינה ומקווה שבפברואר אחזור לנבחרת, ואוכל לעזור לחברות שלי לנצח את המשחקים בחלק השני של הקמפיין".

מההיכרות שלך עם הנבחרת הנוכחית, איך הולך להיראות הקמפיין הקרוב? יש לנו סיכוי טוב לעשות את זה ולהעפיל לאליפות?

"כפי שאמרתי, אני מאוד מאמינה בנבחרת שלנו, אני חושבת שהראינו  בקמפיין הקודם שאנחנו שוות העפלה לאליפות אירופה, והיינו רחוקות מהאליפות כמה נקודות בהפרשי סלים פנימיים. אני מאמינה שבקמפיין הזה נעשה את הצעד הקטן הנוסף שהיה חסר לנו בקמפיין הקודם. השחקניות מאוד מחויבות ומחוברות, ובנוסף ההצטרפות של דניאל דיאמנט תיתן לנבחרת עוד מימד של גובה ועוצמה שלא היו לנו, ולכן אני מאוד אופטימית ומאמינה שנעשה את העבודה הפעם".

כמה משמעותי צפוי להיות החיסרון של שי דורון?

 

"אין באמת תחליף לשי, כולם מכירים את היכולת של שי על המגרש וכל מילה שלי תגרע. שי היא פשוט שחקנית על. מעבר לכל הדברים המדהימים שהיא עושה על המגרש, הנוכחות שלה גם מחוץ למגרש חסרה לנו מאוד. ועדיין, אין ואקום בכדורסל, ואני מאמינה שבכוחות משותפים השחקניות ימלאו את החסר והעיקר שישיגו את הניצחונות".

באופן אישי, פתחת עונה נוספת בליגת העל, איך את רואה עתידך בכדורסל הנשים הישראלי?

"אני עדיין לא יודעת מה אעשה אחרי קריירת הכדורסל. יכול להיות שאאמן, אני עדיין לא ממש יודעת. כשאסיים לשחק – אחליט. כרגע אני נהנית מכל רגע, ומקווה לחזור כמה שיותר מהר מהפציעה כדי לחזור לשחק את המשחק שאני כל כך אוהבת".

בתור אחת שהייתה שם בלא מעט קמפיינים של הנבחרת. עד כמה חשובה לבנות הנוכחות ותמיכת הקהל במשחקים שנערכים בארץ?

"התמיכה של הקהל בארץ היא קריטית בשבילנו. במשחק מול טורקיה, המדורגת חמישית בעולם, כשניצחנו אותן בארץ, חד משמעית לא היינו מנצחות בלי התמיכה של הקהל. הייתה אווירה מדהימה שנתנה לנו את האנרגיות לנצח".