פלייאוף נערים ונוער – מתקרבים למפגש כפול בין גלבוע\מעיינות למכבי ת"א

אנחנו קרובים לדאבל-גמר, לאחר שהפועל גלבוע/מעיינות ומכבי ת"א עלו לגמר הנערים לסדרה של הטוב מ-3, ובחצי גמר הנוער, הפועל גלבוע/מעיינות מובילה 0-2 על הפועל אוסישקין ת"א ומכבי ת"א מוליכה 0-2 על הפועל ירושלים בסדרה של הטוב מ-5. מצפים לנו גמרים מרתקים: ההתיישבות העובדת מול העירוניים, הפועל מול מכבי, צהוב מול אדום.
נוער
הפועל דני ירושלים – מכבי ת"א 79-68 (0-2 למכבי ת"א בסדרה)
מחזיקת הגביע עשתה צעד חשוב בדרך לגמר אליפות המדינה נוער לאחר ניצחון חוץ 79-68 על הפועל ירושלים. האורחים בכחול פתחו את המשחק בסערה בראשות תומר זלמנסון ועידו פליישר ובסיום הרבע הראשון 8-19 לאורחים.
ברבע השני נכנסו המקומיים למשחק והחלו לייצר נקודות שאיתי גולדמן ואורן אמוץ אחראים לרוב הנקודות ברבע שמנגד מתן בן אקן ועמית זיס במשחק מצוין עלו מהספסל ודאגו להוריד את האורחים למחצית ביתרון מבטיח 27-44.
ברבע השלישי מכבי ת"א שמרה על היתרון שיובל זוסמן קולע נקודות ראשונות ברבע, עידו פליישר קולע היטב וזוסמן דואג לסיים את הרבע ביתרון 45-65.
הרבע האחרון היה שייך למקומיים שהחלו לכרסם ביתרון בראשות איתי גולדמן ודביא אביזדריס אבל בן אקן לא נתן למקומיים להתקרב ובסיום 68-79 למכבי ת"א שעולה ליתרון 0-2 בסדרה ויכולה להבטיח ביום שישי את מקומה בגמר אליפות המדינה לנוער.
קלעו למכבי ת"א:
מתן בן אקן – 17 נק', יובל זוסמן – 13 נק', תומר זלמנסון – 12 נק', עידו פליישר ועמית עבו – 11 נק', , עמית זיס – 8 נק', עומר בירנפלד – 7 נק'.
קלעו להפועל ירושלים:
איתי גולדמן – 22 נק', אורן אמוץ – 12 נק', דביר אביזדריס – 10 נק', בר שפע, נדב מור ותומר ניצ'קו – 7 נק', נועם שרביט – 6 נק',
הפועל אוסישקין ת"א – הפועל גלבוע/מעיינות 81-65 (0-2 לגלבוע/מעיינות בסדרה)
גלבוע/מעיינות נמצאת מרחק ניצחון היסטורי מהעפלה לגמר אליפות המדינה לנוער. המשחק השלישי יתקיים ביום שישי 13.5 בשעה 11:45 בגן נר בשידור ישיר בערוץ הספורט.
הרבע הראשון היה צמוד, שאף קבוצה לא מצליחה ליצור מומנטום ולברוח ליריבתה. בהפועל וכנר וניניו פתחו עבורה היטב את המשחק שמנגד דניאל סידריוק ונטע גל מספקים נקודות לאורחים. גלבוע המשיכה את הרבע בצורה טובה ששגב גרילק ועופרי נווה מעלים אותה ליתרון 11-17. יובל שדה מסיים את הרבע עבור האדומים עם סל ועבירה ונקודות נוספות מהשדה, ובסיום הרבע 16-17 לאורחים מגלבוע/מעיינות.
ברבע השני השליטה עברה לאדומים שהצליחו להחזיק את האורחים מגלבוע על 12 נקודות בלבד. שתי שלשות רצופות של וכנר ובן משה, פתחו מומנטום אצל המקומיים, שבן משה, ניניו ויובל לוי מספקים נקודות ומנגד בגלבוע/מעיינות שגב גרילק מחזיק את הקבוצה ברבע, ובמחצית 29-32 להפועל אוסישקין ת"א.
הרבע השלישי נפתח במטח מבית היוצר של שגב גרילק עם מטח של שלשה ו-3 סלי שדה שמנגד שלשות של צמד היובלים, שדה ולוי מובילות למשחק צמוד 38-40 למקומיים. עמית ראובן ושי סרוסי קלעו מכל מצב לגלבוע/מעיינות וסחפו אותה לרבע מצויין שחסון ובן משה ממזערים נזקים, ובסיום הרבע 47-56 לאורחים מגלבוע/מעיינות.
הרבע האחרון נפתח בבריחה של גלבוע/מעיינות בראשות גרילק וחנוכי שמשייטים סביב יתרון דו-ספרתי, 55-67, 6 דקות לסיום המשחק. גלבוע/מעיינות המשיכה ללחוץ על הדוושה עם נקודות של עמית ראובן ושלשות של נטע גל ושגב גרילק שמנגד צוף בן משה היחיד שמספק נקודות למקומיים,ו-4 דקות לסיום האורחים ביתרון 19, 56-77. מכאן המקומיים ניסו רק למזער נזקים שרונאל שוורץ חותמים את התוצאה עבור המקומיים, 65-81 לגלבוע/מעיינות , שמובילה 0-2 בסדרה של הטוב מ-5.
קלעו להפועל גלבוע מעיינות:
שגב גרילק – 25 נק', 7 כ"ח, 4 אס', עמית ראובן – 16 נק' 7 כ"ח, 6 אס', 6 חטיפות, נטע גל – 11 נק', 3 כ"ח, 3 אס',
אביאל לוי – 8 נק' ו-12 כ"ח, שי סרוסי – 8 נק', יותם חנוכי – 6 נק', 9 כ"ח , דניאל סידריוק – 3 נק', עופרי נווה ואמיר הרבסט – 2 נק'.
קלעו להפועל אוסישקין ת"א:
צוף בן משה – 19 נק', יובל שדה – 11 נק' , ארז ניניו ויובל לוי – 9 נק', דור וכנר – 7 נק', נועם חסון ורונאל שוורץ – 4 נק',
גיא עלוש – 1 נק'.

נערים
גמר מרתק צפוי לנו בין שתי הקבוצות הכי טובות בארץ. מחזיקת הגביע בצהוב, מכבי ת"א ומולה היחידה הלוחמת מגלבוע/מעיינות. שתי הקבוצות משלימות ניצחון חלק של 0-2.
תאריכי המשחקים:
18.5.16 יום רביעי, משחק מספר 1 בעין חרוד 20:30
22.5.16 יום ראשון, משחק מספר 2 בהדר יוסף ת"א
29.5.16 יום ראשון, משחק מספר 3 במקום נייטראלי במידה ויהיה צורך
מכבי רעננה – הפועל גלבוע/מעיינות 66-54 (0-2 לגלבוע/מעיינות בסדרה)
250 צופים כמעט ומילאו את אולם לב הפארק ברעננה שלפחות 70 מהם עשו את כל הדרך הארוכה מגלבוע ועמק המעיינות עד פנינת השרון.
גלבוע/מעיינות חסרה את חן אוסטר. מכבי רעננה הגיעה בסגל מלא.
כבר מהפתיחה נטלו את האורחים מהצפון את השליטה במשחק ועלו ליתרון מהיר 8-2 .
סאקס הוריד למינוס 4 (8-4) אבל חנוכי, יוחנן וברסון דאגו לסגור רבע התקפי סביר עבור האדומים לבנים, אבל רבע הגנתי נהדר שבסיומו לוח התוצאות מראה 16-7 גלבוע/מעיינות .
שפיר וחנוכי העלו בפתיחת הרבע השני את החניכים של אוסטרייך ליתרון דו ספרתי ראשון. פוסק בעוד פסק זמן ניסה להחדיר בחניכיו מעט פוקוס ואמונה אבל שחקני גלבוע/מעיינות המשיכו לשלוט ללא עוררין במשחק שחנוכי, מושקו וברסון במשחק טוב, סוגרים את החצי ב+13 (33-20) לאורחים, ששתי הקבוצות מתקשות מאוד להציג את רמתם הרגילה.
ברבע השלישי גלבוע/מעיינות כבר החלה לברוח להפרשים משמעותיים אבל ננקין המקומי השאיר את פוסק בחיים עם נקודות חשובות מבחוץ ובפנים. אוסטרייך המשיך את הרוטציה הרחבה ושחקניו לא איכזבו שדרילינגס ואונה עושים עבודת טובה בהגנה והראל יוחנן במספר פעולות טובות בהתקפה מעלה את חניכיו של אוסטרייך ליתרון שיא 18 הפרש.
מושקוביץ נפצע בברכו 3 דקות לסיום הרבע ושחקני רעננה הגבירו לחץ והורידו עד מינוס 11 אבל התעשתות של אונה ושפיר בהתקפה הורידה את גלבוע/מעיינות בסיום הרבע השלישי ביתרון מבטיח 53-37 שרעננה נראים לא בעניינים בשני צידי המגרש.
ברבע הרביעי המשיך איתמר ברסון לבלוט שכל פעם שהיה צריך את הנקודות הוא היה שם ומנגד ננקין ניסה לתת אמונה לחבריו שהכול אפשרי. על אף שכבר הוליכה גלבוע/מעיינות בהפרשים שהתקרבו ל+20 הצליחו חניכיו של פוסק להוריד עד מינוס 10 (60-50) אבל מהלכי קלאץ של חנוכי, יוחנן וחיון סגרו עניין סופית וגלבוע/מעיינות חוגגת עלייה היסטורית לגמר אליפות המדינה לנערים לאחר שב-4 שנים האחרונות הייתה בלא פחות מ-3 חצאי הגמר אבל לא השכילה לעבור אותם לשלב הגמר והפעם שנתון 2000 עושה את ההיסטוריה וסוגר עלייה היסטורית לגמר !

קלעו לגלבוע/מעיינות :
איתמר ברסון -18, יותם חנוכי -15, איתי מושקוביץ -11, הראל יוחנן -7, גלעד אונה -6, אמיר שפיר-5, עומרי דרילינגס ורזיאל חיון -2 כ"א
שיחקו ותרמו למאמץ ולניצחון : דורון בראס הקפטן, עומר אלבז, פלג דסה ורז תלמי

קלעו לרעננה :
איל ננקין -18, איתמר סאקס-12, גלעד מלניק ,גיא בני, איתי רם -7 כ"א, דניאל רון -3
הפועל ירושלים נבון – מכבי ת"א יהושע 79-76 (0-2 למכבי יהושע ת"א בסדרה)