בשבת: נבחרת הנוער פותחת את אליפות אירופה

אחרי שנבחרות העתודה נשים וגברים לא הצליחו לעלות לרבע הגמר באליפויות אירופה, הגיע תורה של נבחרת הנוער שיודעת בדיוק מה המטרה שלה, לסיים בין 5 הראשונות ולהגיע לאליפות העולם עד גיל 19 בקיץ הבא בשוויץ ולעשות היסטוריה. פשוט זה לא יהיה, אבל מדובר בנבחרת מוכשרת עם הרבה מאוד פוטנציאל. גם באירופה מדברים על הצמד בן שרף ועומר מאייר. שרף שיחק רק פעם אחת בנבחרת צעירה, זה קרה לפני שנתיים בקדטים והוא סיים כמלך הסלים של האליפות עם 24.3 נקודות למשחק, הוסיף 6.7 ריבאונדים ו-4.1 אסיסטים בדרך לחמישיית הטורניר. מאייר סיים את אותה אליפות עם 15 נקודות למשחק ובשנה שעברה עשה אליפות נהדרת עם נבחרת הנוער שסיימה במקום השישי עם עם 15.6 נקודות ו-3.9 אסיסיטים.

את הנבחרת יוביל שוב שרון אברהמי, אחד המאמנים המנוסים בגילאים הצעירים ובכלל מדובר בנבחרת עם לא מעט ניסיון, רני בלאגה, היה חלק מהנבחרת של שנה שעברה, ג'ול כארם, אריאל סלע, מירון כץ ואביב הנקין, שיחקו בנבחרת הקדטים.

הדרך תהיה לא פשוטה בכלל. מחר (שבת) בשעה 18:00 תפגוש הנבחרת את לטביה שאומנם עלתה מדרג ב', אבל מעמידה נבחרת חזקה שפגשה את ישראל פעמיים בהכנה ושני המשחקים הסתיימו בשוויון ולא המשיכו להארכה. ביום ראשון בצהריים תפגוש הנבחרת את איטליה וביום שני את סרביה אלופת אירופה. כמו שלמדנו באליפות של העתודה, היום הקובע הוא היום הרביעי וגם המקום הראשון בבית לא מבטיח דבר. וגם זה לא הולך להיות פשוט. בבית המקביל משחקות פינלנד המארחת ומי שהיה או ראה משחקים בפינלנד יודע שתהיה אווירה מטורפת במשחקי הנבחרת הביתית, סלובניה שסיימה במקום השני באליפות העתודה וליטא, שתמיד מעמידה נבחרת חזקה ותמיד מסתכלת על הפודיום כמטרה.

מי שעבורו תהיה זו אליפות ראשונה, אבל יכול להיות האקס פאקטור של הנבחרת, הוא ירון גודלמן, שהצטיין העונה בקבוצת הנוער של מכבי ת"א וגם זכה לדקות ראשונות בבוגרים וישלים קו אחורי חזק עם שרף, מאייר, בלגה, כץ ואורן סהר, הצעיר והשלישי במשפחה שיוצגה בכבוד בעבר בנבחרות הצעירות עם דורי ונדב.

פעם לישראל היו נבחרות נמוכות, הפעם עם ג'ול כארם, גבריאל ארטמנקו ותמיר גולד (שני האחרונים מהמחזור הצעיר בנבחרת), סנטימטרים לא חסר ומי שישלימו את הקו הקדמי הם אריאל סלע, שמגיע אחרי שנפצע בסדרת הגמר על אליפות המדינה לנוער ודניאל גריידי החזק. אביב הנקין שחתם לקראת העונה הבאה במכבי רחובות מהליגה הלאומית ישחק בעמדת הסמול פורוורד.