מתכוננים לפתיחת העונה: על ההכנות, הישראליות באירופה והישראלים בחו"ל

אחרי שפתיחת הליגות נדחתה בשבועיים עקב המצב הבטחוני, הקבוצות נמצאות במהלך הכנה ארוכה לקראת המשחקים הראשונים. קבוצות הליגה הלאומית לגברים ונשים עורכים משחקי אימון, כך גם קבוצות הנוער והנערות. קבוצות ליגת העל לנשים משחקות בגביע אתנה ומתכוננות לעונה שתיפתח ממש בתחילת השבוע הבא, ליגת העל לגברים נפתחה, הנציגות הישראליות באירופה כבר שיחקו מספר מחזורים ונציגנו בחו"ל עושים כבוד לכדורסל הישראלי.

הפועל ירושלים והפועל ת"א המשחקות ביורוקאפ, נמצאות במאזן של שני ניצחונות והפסד אחד אחרי שלושה מחזורים. אחרי שהפסידו במחזור הפתיחה, שתי הקבוצות ידעו לשים את זה בצד ולנצח בשני המשחקים הבאים כאשר אתמול הפועל ירושלים ניצחה את המבורג 74-89 עם 19 נקודות של הארפר ו-16 של זוסמן, ושלשום הפועל ת"א השיגה ניצחון על בשיקטאש הטורקית עם 24 נקודות של ג'ונתן מוטלי.

הפועל חולון ועירוני ר"ג מתמודדות השנה בליגת האלופות, חולון עם שני הפסדים אחרי שני משחקים כאשר השבוע נכנעה לנאנטר הצרפתית במשחק בית שנערך מחוץ לגבולות ישראל. עירוני ר"ג שיחקה רק משחק אחד עד עכשיו אבל גם היא לא הצליחה לנצח וירדה מאוכזבת אחרי הפסד לא.א.ק אתונה היוונית.

מכבי ת"א במאזן של 1-1 ביורוליג אחרי שני משחקים מול נציגות צרפתיות. אחרי שבשבוע שעברה גברה על וילרבאן במשחק בית שנערך בבלגרד, אתמול הפסידה אלופת ישראל למונאקו בחוץ למרות 13 נקודות של חסיאל ריברו וג'יילן הורד.

שני המשחקים של אליצור רמלה ביורוקאפ נשים שהיו אמורים להיות השבוע נדחו עקב המצב וביטולי הטיסות וישוחקו במועד מאוחר יותר. רמלה תפתח את עונת היורוקאפ שלה באיחור כשתתארח בשבוע הבא ביום רביעי ערב חג סוכות בגרמניה מול אלבה ברלין בשעה 20:00.

בן שרף פתח את העונה נהדר בקבוצתו החדשה אולם הגרמנית ואחרי שלושה משחקים ביורוקאפ הקבוצה שלו במאזן 0-3 כששרף הוא אחד מהשחקנים המצטיינים בקבוצה. בשלושת המשחקים הוא העמיד ממוצע של 14 נקודות ו-6.3 אסיסטים למשחק כאשר הוא עדיין לא ירד מנתון דו ספרתי באף משחק. גם בליגה הגרמנית המצב של אולם מצוין וגם שם היא במאזן 0-3 אחרי שלושה ניצחונות בשלושה מחזורים. אולם עדיין לא הפסידה העונה ולשרף יש מניות גדולות במאזן הזה.

בקוביית הישראלים בחו"ל שלנו שמתעדכנת על בסיס יומי ניתן לראות את כל ההשגים של השחקנים, אנחנו ממליצים לעקוב ולגלות את מה שעמית עבו עושה בליגה הליטאית, איגור קולשוב בליגה הרוסית, ים מדר בליגה הגרמנית, מייקל בריסקר בליגה האנגלית, שון דאוסון בליגה האיטלקית השניה, אופק מלכה בליגה הצרפתית השניה, דניאל רבר בליגה האוסטרלית ועוד לא מעט נציגים. החל מנובמבר יכנסו למעגל המשחקים גם שלל הנציגים הישראלים והנציגות הישראליות בליגת המכללות בארה"ב ואנחנו נדווח גם על המשחקים שלהם.

בשבוע הבא תיפתח ליגת אתנה ווינר לנשים ומשחקי המחזור הראשון כבר מזמנים לנו מפגשים מעניינים. המשחק שיפתח את המחזור יהיה כבר ביום ראשון כשאליצור רמלה תארח בשעה 19:00 את בנות פתח תקווה. יתר המשחקים יתקיימו ביום שני:
19:00 – הפועל ראשל"צ – א.ס רמה"ש
19:00 – מכבי חיפה – אליצור חולון
19:00 – הפועל כפ"ס – מכבי אשדוד
21:05 – הפועל לב ירושלים – מכבי ר"ג (שידור בערוץ הספורט)

נזכיר כי כל המשחקים הללו ישודרו אצלנו בערוץ הטלויזיה באתר איגוד הכדורסל, מלבד המשחק המרכזי שישודר בערוץ הספורט. באתר השידורים שלנו אפשר למצוא בימים אלו שידורים ישירים של משחקי הכנה לקראת העונה הקרובה מכל הליגות המשודרות, וכאשר הן יתחילו, ישודרו שם כל המשחקים בשידור ישיר.