נבחרת הקדטיות יוצאת לאליפות אירופה

נבחרת הקדטיות יצאה הבוקר להונגריה, שם תפתח אליפות אירופה עד גיל 16 ביום שישי. מדובר בנבחרת השישית והאחרונה שתשתתף באליפות רשמית של פיב"א הקיץ והיא מגיעה אחרי ההצלחות של הנבחרות הבוגרות יותר בבנות, העתודה שסיימה במקום התשיעי והנערות שסיימו במקום הרביעי. עבור חלק גדול מהשחקניות מדובר בטורניר בינלאומי ראשון וחוויה ראשונה מסוג זה, מצד שני, עבור מאיה זילברשג, זו אליפות אירופה שלישית, דבר נדיר לגמרי בגיל 16 וכבר בשנה שעברה היא הובילה את הנבחרת בנקודות, ריבאונדים ואסיסטים. יחד איתה היו באליפות של השנה שעברה גם מיקה קניץ, מיקה ינאי ורותם שטיקלרו. הנבחרת תפגוש ביום שישי את יוון, בשבת את הונגריה הביתית וביום ראשון תסיים את הבית המוקדם נגד צרפת, אלופת אירופה בגיל זה בשנתיים האחרונות, שעושה קיץ מדהים בכדורסל הנשים, מקום ראשון בנערות, מקום שני בעתודה ומקום שני במשחקים האולימפיים אחרי גמר אדיר נגד ארה"ב. אחרי יום מנוחה יגיע משחק ההצלבה הידוע נגד נבחרת מהבית המקביל שכולל את שבדיה, איטליה, קרואטיה וגרמניה.

לקראת היציאה לאליפות אמר המאמן רועי לזר: "אנחנו מרגישים שעשינו הכנה טובה מאוד. הבנות מוכנות, הבנות מאמינות בעצמן ורוצות לשחזר את ההצלחה של נבחרת הנערות הנהדרת. אנחנו יוצאים עם הרבה אמונה כדי להצליח להביא הישג". לזר התייחס לבית המוקדם הלא פשוט שמצפה לנבחרת שלו: "על פניו קיבלנו בית מעניין מאוד, את הונגריה המארחות והן מועמדות ללכת רחוק מאוד עם מחזור מוכשר וצרפת שהן הכי טובות באירופה, אבל נגיע לכל משחק במטרה ברורה והיא לנסות לנצח כל משחק ומשחק באליפות. אנחנו סביב הרבה חוסר ודאות, אבל זה תמיד כבוד גדול לייצג את נבחרת ישראל והשנה אנחנו מרגישים את האחריות על הכתפיים ואני מקווה שעד שנחזור מהאליפות, יקרה הדבר הכי חשוב, שתעשה עסקה, יחזירו לנו את החטופים הביתה ואז השמחה תהיה הרבה יותר גדולה".

יחד עם לזר בצוות הנבחרת: עוזר מאמן – איתמר לוי, יכולת גופנית – גלעד ערמון, פיזיותרפיסטית – שירלי ריבל מדמון, מנהלת נבחרת – ברוריה הדר, ראש משלחת – גיל סלע.