פרישמן: "אור שיגרום למקום הזה קצת לחייך"

איגוד הכדורסל השיק היום (שלישי) מועדון חדש בישראל – מ.כ עוטף דרום, אשר תשחק בעונה הקרובה בליגה לאומית Winner. הפרויקט נולד על ידי ראשי האיגוד ומספר אנשים מעוטף עזה בכדי לסייע לאזור לחזור לשגרה ולספק לתושבים חיי תרבות, פנאי וקהילה. לפני כ-15 שנים שיחקה קבוצת הפועל בארי בליגה הלאומית, ומאז לא הייתה נציגות לאזור באחת משלוש הליגות הראשונות באיגוד הכדורסל.

"לפני 4 או 5 חודשים אף אחד לא האמין שהחלום הזה של כמה אנשים, שבאו ורצו, ירקום עור וגידים." אמר עמוס פרישמן במסע"ת שנערכה היום להשקת המועדון. "כשאני שמעתי את זה, קיבלתי החלטה שהפרוייקט הזה יקום, והנה אנחנו כאן. זה אור לאזור, זה אור שאיגוד הכדורסל מצליח לגרום לאזור הזה קצת לחייך. מה שהאנשים עברו בתקופה הזאת פה אי אפשר לתאר במילים, ואם איגוד הכדורסל יכול לעשות משהו לטובת שיקום האזור – להביא לפה קהל, ואין לי ספק שהאולם הזה יהיה מלא בקהל מהאזורים פה, יש פה הרבה מאוד חובבי כדורסל וספורט בכלל, אז אני חושב שעשינו את שלנו."

את הקבוצה יאמן שחקן נבחרת ישראל בעבר ויוצא סיירת מטכל – ברק פלג. יושב הראש של הקבוצה הוא האלוף (במיל') טל רוסו, ומנכ"ל הקבוצה – עמוס אריאל, שיחק בעבר בהפועל בארי ועובד במקביל בדפוס בארי. הקבוצה תארח את משחקיה הביתיים באולם בקיבוץ מגן אשר עבר בחודשים האחרונים שיפוץ, כך שיתאים לדרישות מנהלת ליגה לאומית Winner.

"אין מישהו יותר מתאים מברק פלג להוביל את הפרויקט הזה." אמר פרישמן לגבי מי שעתיד לעמוד על הקווים כאמור. "איש חינוך, מאמן מדהים שיאסוף לצידו צוות מובחר. תודה ברק, זה לא מובן מאליו שבאת לפה והעברת את מקום מגורייך לאזור. השחקנים הצעירים לא מבינים איזה היסטוריה הם עושים פה. מעבר למשחק כדורסל, יש את התרומה שלהם לקהילה, הם יזכרו את זה לאורך כל הקריירה שלהם. רוצה להודות לכל השותפים למאלכה, איגוד הכדורסל ימשך ויתרום ויהיה חלק בלתי נפרד מהפרוייקט הזה."

"אחרי האסון המחדלי חשבתי הרבה איך מחזירים לאזור את תחושת התקווה והתקומה." אמר מי שיהיה יו"ר הקבוצה, טל רוסו. "עמית גל פנה אליי עם הרעיון ואני מייד נרתמתי. כמי שגדל ושיחק בגליל עליון וראה מה הקבוצה עשתה לאזור, זה היה המודל שאני ראיתי אותו. אני באמת מאמין שהספורט בכלל והכדורסל בפרט יכול להביא ולהשפיע על האזור הזה בכל תחושת התקומה עצמה. האיגוד נרתם מייד כולל אגודות הכדורסל של המועצות והצביעו בעד. החזון הוא שהפרויייקט ישפיע על תקומת האזור ויצטרפו אליו כל הרשויות האחרות באזור. אין רף שלא נגיע אליו."

בין שחקני הקבוצה ניתן למצוא את בניהם של שחקני העבר מאיר טפירו וגור שלף – אור טפירו ועומרי שלף. לצידם ישחקו שחקנים צעירים נוספים הנמנים על נבחרות ישראל הצעירות – אריאל סלע, קוזמה גונצ'רוב, איתם כהן, דניאל גריידי, שגיא קמחג'י ויונתן אבולוף. הקבוצה צפויה להחתים בקרוב שני שחקנים זרים שיסייעו לה להתמודד בליגה. כל שחקני הקבוצה ומאמן הקבוצה מתגוררים כבר כעת בעוטף עזה.

רון וורוטיצקי, יו”ר מנהלת הליגה הלאומית: "אני רוצה לברך על כך שהצלחנו להרים את הפרויקט בצורה מהירה ולשתף פעולה. הקבוצה הזו מתאימה כמו כפפה ליד לליגה הלאומית, שמטרתה היא לפתח את השחקן הישראלי הצעיר ולתת לו את הניסיון בכדורסל מקצועי. הקבוצה הזו תואמת למידות של הליגה הלאומית, אני בטוח שאחרי מה שהיה פה, אנחנו נצליח להרים פה חוויה טובה של כדורסל ישראלי ונגרום לתושבי האזור ליהנות, אין לי ספק שזה יהיה סיפור הצלחה”.עמוס אריאל, מנכ”ל מ.כ עוטף דרום, נשא דברים: "אני רוצה להודות לכל מי שתמך בנו ועזר לנו, הסיפור פה הוא להחזיר איזשהו דופק תרבותי לאזור, לחבר את האנשים מכל המועצות ועוטף עזה. יש עוד המון עבודה, אבל יש לנו משימה חשובה ואני בטוח שנצליח. גם לפני ה-7.10 תמיד היה פה כדורסל וספורט, זה היה חלק משמעותי מהקהילה. אנשים פה רעבים לתרבות וספורט ואני מאמין שנראה פה אולם מלא”.

ברק פלג, מאמן הקבוצה: "כדי לקיים את החזון הזה ותמונת הניצחון הזו שאני מדמיין אותה, היינו צריכים בית – מועצה אזורית אשכול, שזה מעכשיו גם הבית שלי. העברתי את המשפחה שלי לפה בתקופה בעייתית, אני לא יכול לנתק שום דקה ביום שלי מ-101 חטופים וחטופות שנמצאים לא רחוק מפה. האירוע הזה גדול הרבה יותר מכדורסל, כביש 232 שהיה כביש הדמים עכשיו נותן גם קצת תקווה. אמרתי ביום הראשון לחבורה שמגיעה מכל הארץ שזו העונה שהם ייזכרו. נעבור פה גם ימים קשים, הפסדים ומתחים, אבל בפרספקטיבה של קריירה אתה תזכור את העונה הראשונה ואת החוויות והחברים”.

המאמן המשיך: "יש לשחקנים זכות גדולה לבוא לחיות כאן ולהיות חלק משיקום, תקווה, תקומה וחיים. אני בטוח שזה יוביל לעוד ילדים שיצטרפו לספורט, זה חלק בלתי נפרד מהקהילה. חשוב לזכור שאנחנו גם בונים קבוצה תחרותית, את התוצאות יראו קצת יותר מאוחר וצריך סבלנות, אבל משחק ראשון במגן עם קהל מריע זו תמונת ניצחון. יהיו בעיות ותקלות, אבל נתגבר על הכל”.

עוד מפלג: "הייתי בארבע השנים האחרונות בגליל, חוויתי את השנה האחרונה בעוצמה חזקה עם קבוצה שנודדת הרבה, אבל גם מייצרת שמחה ותקווה לתושבים. יש שלב בקריירה שאני צריך להרגיש שאני עושה משהו משמעותי, גם לאמן בליגת העל זה משמעותי וזו פסגת השאיפות והקריירה. אני צריך להגיד תודה לאשתי וארבעת ילדיי שהפכנו להם את החיים, כולנו מקריבים פה משהו למען הקבוצה. הכל קרה מהר והיה חוסר ודאות לגבי הפרויקט, אבל מהרגע שאמרו שמתחילים היה לי ברור שאני מגיע. יש לי פה הרבה חברים טובים אז הנחיתה היא רכה. הלב שלי הבין שזה המקום שאני צריך להיות בו עכשיו, גם בפן המקצועי לקחת צעד אחורה ולעסוק בפיתוח”.

המאמן סיכם: "כל השחקנים פה עברו בסביבת הנבחרות הצעירות, כולם תחת הרדאר של איגוד הכדורסל. גם השחקנים לקחו סיכון כדי להיות פה כי הפרויקט התחיל מאוחר, הרעיון הוא לפתח אותם כשחקנים, דגש על פיתוח אישי, מבלי לרגע להוריד פה שהם חיים בקהילה מיוחדת. הם גרים כאן בשני בתים בעין הבשור, כמו קומונה. אוכלים ביחד וחיים ביחד וגרים בתוך הקהילה, הם ייזכרו את השנה הזאת והם תחת הבית של אשכול. הפרויקט הזה יגדל ויצמח, אני מקבל טלפונים מהורים של שחקנים שרוצים לבוא ואין מקום. נביא גם שני זרים כדי שנהיה תחרותיים בליגה הזו ונעמוד כמו שצריך”.

איגוד הכדורסל ילווה את הפרויקט מבחינת המעטפת המקצועית ויתמוך מבחינת תוכנית כושר, ליווי מנטלי, תזונאי ועוד. כל זאת כהכנה לקראת משחקי הנבחרות בקיץ הקרוב. כזכור, נבחרת הנוער תשחק באליפות העולם בשוויץ הקיץ הקרוב.

קבוצת מ.כ עוטף דרום תפתח את משחקיה בליגה לאומית Winner ב-8 באוקטובר, כאשר במחזור הראשון הוגרלה למשחק חוץ באילת. המשחק הראשון שייערך באולמה הביתי בקיבוץ מגן ייערך במסגרת המחזור השלישי ב-22 באוקטובר.