בדרך למעלה: הצעירים שיהיו הדבר הבא בליגת העל

אפי טיומקין שואף לעלות ליגה עם רעננה, דניאל גואטה יקבל את המפתחות ברחובות ובוגר מחלקת הנוער של הפועל ירושלים שינסה להשתלב בסגל הבוגרים בעונה הבאה.

מאת: ניב שמולי

איתן בורג, רועי פריצקי, גיא פלטין, רועי הובר, עמית גרשון ועוד רבים הם שחקני ליגת על לגיטימיים לגמרי כיום שאת תחילת דרכם עשו בליגה הלאומית. ליגת המשנה משמשת לאורך שנים כקרקע פוריה לשחקנים הצעירים שמקבלים במה להציג את יכולתם ולקפוץ לליגת העל. גם העונה לא מעט שחקנים צעירים יקבלו את ההזדמנות להתפתח ולקפוץ לליגת העל. לקראת פתיחת העונה בליגה הלאומית בשבוע הבא, התמקדנו בארבע דוגמאות.

אפי טיומקין (גארד, מכבי עירוני רעננה)
אולי השם המסקרן ביותר ברשימה. כבר בקיץ האחרון טיומקין היה לאחד השחקנים המבוקשים בליגה הלאומית, ואף החזיק במספר הצעות מקבוצות ליגת העל. הגארד (24, 1.90) סיפק אשתקד עונת שיא במדי בני כפר קאסם עם 16.7 נקודות, 3.8 ריבאונדים, 3.1 אסיסטים ובעיקר וורסטיליות ויכולות שלא קיימות לכל גארד ישראלי. טיומקין, שגדל במחלקת הנוער של הפועל כפר סבא, הגיע לבני כפר קאסם אחרי עונה לא פשוטה בחבל מודיעין שהסתיימה בירידת ליגה, אבל עם עבודה קשה הצליח להציג יכולת גבוהה. כעת, טיומקין עובר לקבוצת צמרת ששואפת לעלות לליגת העל. מעבר לכך, הוא יצטרך להשתלב עם רכז מנוסה כמו יוגב אוחיון ולצידם חואקין שוכמן. ההצלחה של רעננה בעונה הקרובה תלויה לא מעט בטיומקין שיעמוד למבחן.

דניאל גואטה (רכז, מכבי רחובות)
אחרי ששי גואטה עזב את מכבי רחובות הקיץ, הוחתם במקומו אחיו – דניאל. בעונה החולפת גואטה (21, 1.88) היה שותף לעליית הליגה של הפוע גלבוע גליל והעמיד 10.1 נקודות לצד 1.8 אסיסטים. יחד עם זאת, הוא לא היה הגארד הישראלי הבכיר של הקבוצה וכעת יקבל מקובי חסון את המפתחות. גואטה הוא למעשה הישראלי הבולט בסגל של רחובות בעמדת הרכז, וצפוי העונה להחזיק לא מעט בכדור ולהיות במעמד אחר. לצד כל זה, שיפור אחוזי הקליעה מהשלוש (27 אחוז בלבד אשתקד) וקבלת ההחלטות (1.8 אסיסטים על 1.9 איבודים) יהיו חייבים להשתפר כדי לקפוץ למדרגה הבאה.

מקסים רומנוב (פורוורד, מכבי ראשון לציון)
כבר בגילאים הצעירים נחשב מקסים רומנוב לאתלט שלא רואים הרבה במחוזותינו. הפורוורד (24, 2.02) גדל במחלקת הנוער של הפועל גלבוע מעיינות ובהמשך עבר לארצות הברית כששיחק בלואיזיאנה עד לקורונה. למעשה, רומנוב הגיע לראשונה לליגת הלאומית בעונת 2022/23, כשבמהלך העונה הצטרף לאליצור איתו אשקלון והגיע איתה עד לחצי הגמר. אשתקד עבר ל-מ.ס צפת והציג יכולת טובה (ודאנקים שנדיר לראות משחקן ישראלי) עד שנפצע. רומנוב מסוגל לשחק בשתי עמדות הפורוורד והיכולת האתלטית מאפשרת לו לשמור כמעט כל עמדה במגרש. המעבר לקבוצת צמרת עם שאיפות וסגל ארוך יעמידו את רומנוב למבחן לאורך העונה והוא יצטרך להוכיח
שיש לו את מה שצריך כדי להיות בקיץ הבא שחקן מבוקש בליגה הבכירה.

רועי אבנרי (פורוורד, א.ס רמה"ש)
עונת 2023/24 הסתיימה באופן אכזרי עבור מכבי מעלה אדומים ורועי אבנרי. הקבוצה של הפורוורד שיחקה את המשחק האחרון של העונה ברמה"ש ונשרה לליגה השלישית. רצה הגורל ואבנרי עבר בקיץ לרמה"ש כחלק משיתוף הפעולה בין המועדון להפועל ירושלים. אבנרי (19, 2.00) סיפק אשתקד עונה נהדרת במכבי מעלה אדומים כשסיים עם 9.4 נקודות ב-34 אחוז מהשלוש לצד 3.5 ריבאונדים למשחק. מעבר לכך, הוא גם גילה מנהיגות, על אף גילו הצעיר, והוכיח כי הצליח לעשות את המעבר בין הנוער לבוגרים. אבנרי מאד מזכיר במשחק שלו את עוז בלייזר, וכבר בגיל 19 הוא מקבל הזדמנות במועדון שמעניק במה לשחקנים צעירים.