מחזור רביעי: לב ירושלים ניצחה, חולון גברה על אס"א

שתי הירושלמיות הגיעו הערב לסיום צמוד במשחקים שלהן: אליסה בארון הכריעה את המשחק לטובת הפועל, אס"א איבדה ניצחון בחולו. רמלה, אשדוד ורמת גן הפייבוריטיות ניצחו באופן משכנע.

אליצור לנדקו רמלה – הפועל ראשל"צ 74:92
כהרגלה מפתיחת העונה, אליצור רמלה נראתה גם בפתיחת המשחק מול הפועל ראשל"צ כמו אלופה מכהנת שלא מתכוונת לוותר על התואר שלה. ראשון לציון אומנם הצליחה לקלוע 9 נקודות מחוץ לקשת (עמית טרנר והילה קארש), אבל השליטה של ג'ני סימס בקצב המשחק פתחה עבור הרמלאיות פער גדול, שהתקבע על 15:24 בתום הרבע הראשון.

בהיעדרה של יעל טננבוים, ולפני שעדן ציפל חוזרת ארצה למדים של ראשל"צ, העניק זיו ארז את הדקות המשמעותיות למיקה ינאי בת ה-15. העובדה שצברה לחובתה שלוש עבירות ברבע הראשון לא מנעה מהמאמן של ראשל"צ להחזיר אותה לפרקט, והשטף של ראשל"צ רק הלך והשתבח עם הזמן – בעיקר בזכות התנועה הנהדרת של דוריאן דהן סויץ' מתחת לסל. עדן רוטברג יצרה נקודות עבור עצמה ורמלה כולה ידעה להוציא את העבירות לזכותה כדי ללכת לקו, אבל עם הירידה להפסקה הקבוצה המקומית הובילה "רק" 38:45.
סימס דיווחה במחצית על פגיעה מסוימת בקרסול, אבל למחצית השנייה היא עלתה בכוחות מחודשים, בניסיון לפתוח פער משמעותי. שתי הקבוצות התקשו להיכנס לקצב התקפי, והאגרסיביות של סימס בכיוון הסל עשתה את ההבדל והעלתה את המארחות ליתרון 40:51. טרנר המשיכה במשחק המגוון והיעיל שלה, אבל ראשון לציון חסרה את הנקודות של הילה קארש, שהתקשתה להיכנס לקצב הרגיל שלה. 51:67 לרמלה לקראת הרבע האחרון.

האוויר יצא לחלוטין מהריאות של האורחת בתחילת הרבע האחרון, וריצת 0:12 הכריעה סופית את זהות המנצחת. ברמלה ישמחו על הניצחון 74:92 שמשאיר את הקבוצה במקום הראשון בטבלה, בראשון לציון יבנו על המחצית הראשונה הטובה ויקוו להתעבות הסגל עד שיפגשו שוב את רמלה, בדיוק בעוד חודש – ב11 בינואר – בגמר טורניר ההכנה לעונה, שנדחה בשל המלחמה.

קלעו לרמלה: סימס 27, רוטברג 19, רבר 14, וטורי 11,לויצקי 10, גוט 6, לביא 4, ריכמן 1.
קלעו לראשל"צ: טרנר 30, סויץ' 23, קארש 13, ידין 5, ינאי 3.

מכבי רמת גן – א.ס רמה"ש 56:65
זה היה משחק של אופי עבור רמת השרון. שלושת המחזורים הראשונים לא הבהירו אם זו הקבוצה שמנצחת את חיפה בתום מותחן, זו שנכנעת בשלב מוקדם לראשון לציון או זו שמפתיעה את אשדוד. המשחק מול הטוענת לכתר מרמת גן נפתח בדיוק במקום שבו המשחק מול אשדוד הסתיים. רמה"ש לא נבהלה מהיריבה שניצחה בכל שלושת המחזורים הראשונים בצורה מרשימה, וכפתה עליה רבע ראשון צמוד שהסתיים ב-19:21 לטובת המקומיות.
רמת גן יצאה לגמרי מאיזון בתחילת הרבע השני וקלעה רק שתי נקודות בחמש הדקות הראשונות. תוך שהיא עומדת על 3 מ-16 מחוץ לקשת. רמת השרון ניצלה את ההססנות הזו והשתמשה בדור סער, שצלפה 12 נקודות כדי להעביר את ההובלה לידיה. בצעדים קטנים והגנה נחושה רמת גן עוד הצליחה לחזור עד למחצית ולהשוות ל-32:32, במשחק שהבטיח מלחמה ותוצאה צמודה מהרגע שהחל.
אחת המעלות של רמת גן העונה היא למצוא פתרונות לבעיות שנוצרו תוך כדי משחק ולעלות את הקצב גם במקרים שנראה היה שאנחנו הולכים לסיום צמוד. הפעם היא הצליחה לעצור את השטף ההתקפי של האורחות, שקלעו 9 נקודות בלבד ברבע השלישי, ובזכות התפוצצות התקפית של גילי אייזנר (14 נקודות בתום שלושה רבעים) הגיעה לרבע האחרון ביתרון נאה של 41:49.
יתרון שצמח כבר לדו ספרתי הוא לא נתון שרמת גן של העונה מאבדת – בטח לא בדקות האחרונות. אז רמת השרון אומנם קיזזה קצת לקראת הסיום, אבל זהות המנצחת לא הוטלה בספק לכל אורך הרבע האחרון. רועי לזר יכול להיות מרוצה לא רק מהכוח המנטלי של השחקניות שלו, שרשמו ניצחון רביעי בארבעה מחזורים, אלא גם מהתרומה המשמעותית שקיבל מליבי מתתיהו ואליס חתוקאי, שקלעו 25 נקודות משותפות מהספסל והיו האקס פקטור בדרך לניצחון 56:65.

קלעו לרמת גן: אייזנר 17, מתתיהו 16, חתוקאי 9, חדד 8, אדלמן 7, ברמן 5, שלום 3.
קלעו לרמה"ש: סער 21, צוובנר 13, שוסטר 9, יצחקי 8, גנור 3, דלוטי 2.

בנות "בני" פתח תקווה – הפועל לב ירושלים 61:56
שתי הקבוצות הכי מסקרנות בליגה בכל הקשור להתפתחות שלהן לאורך העונה נפגשו הערב בפתח תקווה. המקומיות, שנהנות ממומנטום חיובי לאחרונה, קיבלו את עופר כספי בכושר נהדר, בזמן שהפועל לב ירושלים קיבלה בחזרה את אליסה בארון. הכוכבת של רמלה לשעבר לא לקחה את כל המשחק על עצמה בפתיחה, ומלאכת עשיית הנקודות התפלגה באופן שוויוני למדי בין כל שחקניות החמישייה. שוויון 16:16 אחרי עשר הדקות הראשונות.

בארון התחילה להיכנס לעניינים ברבע השני שבו ירושלים התקשתה יותר ויותר התקפית ככל שנקפו הדקות. אבל מי שבלטה והצליחה לתת לפתח תקווה את היתרון לקראת ההפסקה היא מרים חנון, שצלפה תשע נקודות. 26:30 למלאבסיות במחצית.
פתח תקווה עוד הגדילה את היתרון ברבע השלישי, בעיקר בזכות נקודות של ליהי עזורי המשתפרת, אבל שום דבר לא סימן מראש על ההתפוצצות של ירושלים ברבע האחרון. בארון הציגה יכולת של כוכבת וביחד עם הודיה קבדה, שמראה סימנים נהדרים של קפיצת מדרגה מפתיחת העונה, השתיים הפכו לחלוטין את המשחק. הקבוצה המקומית קלעה רק 9 נקודות והלכה לאיבוד בדקות האחרונות. ירושלים, מצדה, זרחה ואספה ניצחון משמעותי – 56:61 על אחת הקבוצות שיכולה להתחרות איתה בעתיד על מקום בפלייאוף.

קלעו לפ"ת: עזורי 14, חנון 13, כספי 7, גרט 7, כהן 5, דוייב 5, פרפרה 2, פינצי 2, שבתאי 1.
קלעו לירושלים: בארון 23, קבדה 15, תירוש 9, בוקר 6, מישר 4, מור יוסף 2, גגולה 2.

מכבי בנות אשדוד – מכבי הפניקס חיפה 49:77
כבר מהדקות הראשונות היה ברור שזה המשחק של טל יעקב וטל לב. השתיים, שהתקשו לבוא לידי ביטוי בשבוע שעבר ברמה"ש, נראו נפלא בצד ההתקפי וסייעו לאשדוד לרוץ על המגרש בכל הזדמנות אפשרית. חיפה נלחמה והציגה שוב את המשחק האגרסיבי שכבר ראינו ממנה העונה, אבל בתום הרבע הראשון זה הספיק לה רק לפיגור 23:11.
אשדוד השתלטה לגמרי על הפרקט ברבע השני ולחיפה לא היו תשובות במשך דקות ארוכות. לא רק שהיא לא קלעה בצד ההתקפי, היא גם התקשתה לעצור את משחק הריצה של המקומיות, שהזניק אותן ליתרון של 30 נקודות. דניאל קארש נכנסה לקצב בזמן שליעד אורבך תרמה 8 נקודות מהספסל והתוצאה בהפסקה התקבעה על 15:45 לצהובות.
בהינתן ונראה שהמשחק הוכרע כבר בתום הרבע השני, הקבוצות עלו משוחררות מאוד לרבע הבא וגם כמות הנקודות עלתה בהתאם. שדא כנעאן ניצלה את החופש בצד ההתקפי כדי לרשום לזכותה נקודות מהספסל, בזמן שאשדוד המשיכה לחגוג עם 54 אחוזים לשתי נקודות. שתי הקבוצות החליפו סלים וירדו בתום הרבע כשהביתיות מובילות 29:59 ומשייטות לניצחון קליל. הן גם ניצלו את הרבע האחרון כדי לשתף שחקניות ספסל. חיפה אפילו ניצחה ברבע הזה, אבל זה לא שינה כמובן כלום באשר לזהות המנצחת במשחק. 49:77 למקומיות, שמבצרות את מעמדן בטבלה אחרי רמלה ורמת גן.

קלעו לאשדוד: קארש 18, יעקב 18, אורבך 10, נחמה 8, לוי 7, דיין 6, לב 5, אוסיגוואי 3, לפושניאנסקי 2.
קלעו לחיפה: רווח 19, כנעאן 9, עודה 8, ראשית 7, ביתן 4, מ. ניקוליץ 2.

אליצור חולון – אס"א בנק יהב ירושלים 55:58
משחק התחתית בחולון נפתח כששתי הקבוצות מנסות קודם כל למנוע מהיריבה להיכנס לקצב. רק 5 נקודות נקלעו בארבע הדקות הראשונות, אבל הראשונה להשתחרר הייתה הקבוצה הביתית, שנהנתה מ-8 נקודות באחוזים מצוינים של איילה רוט וברחה ליתרון 9:19 בתום הרבע הראשון.
זה לא היה משחק של כדורסל גדול אלא קרב בין שתי קבוצות שרוצות לברוח מהתחתית. אחרי שבע דקות ברבע השני, התוצאה שלו עמדה על 2:2. זה לכאורה לא קידם את ירושלים לחזרה למשחק, אבל אוהד גל יכול היה להיות מרוצה שהיריבה שלו לא מצאה פתרונות התקפיים להגנה שסידר מחדש בין שני הרבעים. עד ההפסקה הצליחו האדומות גם לקלוע מחוץ לקשת, וכשירדו לחדרי ההלבשה גילו שהשד ממש לא נורא – פיגור זניח יחסית של 27:21.
הסבלנות של הירושלמיות השתלמה ברבע השלישי, כשתמר בר גל וטליה סרני קלעו מכל הזדמנות אפשרית וביצעו במו ידיהן את המהפך. אף אחת מהשחקניות של חולון לא קלעה בשלב זה ביותר מ-35 אחוז מהשדה והתוצאה: משחק שהופך צמוד כמו שמשחק תחתית אמור להיות. 39:42 לאדומות לקראת הרבע המכריע.
המטוטלת נעה שוב לצדה של חולון ברבע האחרון. ההגנה חזרה להקשות על ירושלים, איילה רוט מצאה את הטבעת וגם האתלטיות של פיי אולאולה העבירה את היתרון למקומיות. חולון הגיע לשניות האחרונות כשהיא מובילה ועם הכדור ביד. ירושלים ביצעה כמובן עבירה שממנה יצאה חולון עם נקודה אחת. וכשהיא בפיגור של סל אחד, ירושלים הגיעה שנייה אחת לסיום לזריקה שאותה היא רצתה שבר גל תיקח, אבל הכדור ברח החוצה וחולון מנצחת 55:58 חשוב מאוד לקראת המשך העונה.

קלעו לחולון: אולאולה 11, זליבנסקי 10, רוט 10, מאיר 8, וושדי 8, שרביט 7, נשר 4.
קלעו לירושלים: בר גל 18, סרני 15, פירסטנברג 6, טלקר 5, טנא 4, בן אבי 3, כהן 2. אליהו 2.