מכבי מעלה אדומים ירדה לליגת הארצית, רמה"ש נשארה בלאומית

אחרי משחק משוגע שנמשך 50 דקות, מכבי מעלה אדומים יורדת לליגה הארצית, בעוד א.ס רמה"ש נשארת בליגה לאומית Winner לעונה נוספת אחרי ניצחון 102-103 בתום שתי הארכות. שתי הקבוצות סיפקו משחק הקרבה בלתי מתפשר במהלכו הביתיים שלטו לאורך רוב המשחק, אלא שלקראת הסיום קאמבק של מכבי מעלה אדומים כפה הארכה. כ-10 שניות לסיום ההארכה השנייה, מכבי מעלה אדומים הובילה בנקודה והכדור היה אצלה אבל איבוד כדור של תום ספקטור הוביל לשתי זריקות עונשין והמשחק הוכרע. לאחר שלוש עונות בליגה לאומית Winner, מכבי מעלה אדומים חוזרת לארצית.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל אמסילי

שתי הקבוצות פתחו את המשחק עם אחוזי קליעה טובים והלוח הראה 12:13 לביתיים אחרי שתי שלשות ברצף של אופק מלכה. האורחים יצאו לריצת 13-2 בדרך ליתרון שיא 25:15. שני מהלכים של סל ועבירה קבעו 25:20 למעלה אדומים לאחר הרבע הראשון. המקומיים פתחו את הרבע השני עם שתי שלשות והלוח הראה 30:30. הקבוצה של גיא קנטור נטלה את ההובלה עם נקודות בצבע ועד למחצית הצליחה להגדיל את הפער – 42:48. גם בפתיחת הרבע השלישי המארחים החזיקו ביתרון קטן, ובכל פעם שמעלה אדומים התקרבה רמה"ש סיפקה סל חשוב -59:64. מתן חכמו שמר את מכבי מעלה אדומים במשחק עם נקודות חשובות, אבל מלבדו אף שחקן לא הצליח לקלוע נקודות – 67:72 לרמה"ש, 5 דקות לסיום. גיא רושקין ומתן בן אקן החליפו שלשות, ובהמשך ריבאונד התקפה שוב תורגם לנקודות של גיא רושקין, אלא שקאמבק של מעלה אדומים עם מטווח שלשות ונקודות של ברק אוריון קבעו יתרון 84:83.

רמה"ש יצאע להתקפה אחרונה וחצי שנייה לסיום חן כלפון נשלח אל הקו ועם נקודה אחת כפה שיוויון – 84:84. גם תוספת הזמן הייתה שקולה ובהתקפה האחרונה של שתי הקבוצות הן לא קלעו נקודות – 92:92 בדרך להארכה שנייה. רועי אבנרי קבר שלשה בפתיחת ההארכה הנוספת והפעם רמה"ש לא נכנעה עם שלשה גדולה של חן כלפון – 99:98 למעלה אדומים, דקה וחצי לסיום. דניאל נג'ר הגיב בשלשה גדולה ובצד השני גיא רושקין קלע בצבע. היתרון של מעלה אדומים נשמר אחרי החטאה של הביתיים, ובצד השני תום ספקטור איבד כדור קריטי כ-10 שניות לסיום. דניאל ראובן נשלח לקו וקלע פעמיים בדרך להכרעה.