גלבוע/גליל רחוקה ניצחון אחד מחזרה לליגת העל

קאמבק ענק של הפועל גלבוע גליל מקרב את מרחק ניצחון בודד מחזרה לליגת העל לאחר עונה אחת בלבד אחרי ניצחון 59-64 על מכבי רחובות ויתרון 0-2 בסדרה.

מאת: ניב שמולי

צילום: עילאי אהרוני

שתי הקבוצות סיפקו משחק אגרסיבי עם אחוזי קליעה נמוכים כשאף אחת לא הצליחה לברוח. הראשונה לעשות זאת הייתה מכבי רחובות שהובילה 47:40 ברבע השלישי ו-57:51 כחמש דקות לסיום. הקבוצה של שי סגלוביץ' חזרה מהקבר וספגה 2 נקודות בלבד ב-5 הדקות האחרונות בדרך לניצחון כשבפעולה האחרונה ריבאונד התקפה של הביתיים מעניק לאלייז'ה הירש (28 נקודות) 3 זריקות עונשין שנכנסו.

הפועל גלבוע גליל הצליחה לייצר בפתיחת המשחק נקודות בצבע בדרך ליתרון 5:9. מנגד, מכבי רחובות סבלה מאיבודי כדור רבים ושתי שלשות של אלייז'ה הירש קבעו 15:20 לביתיים לאחר הרבע הראשון. עם פתיחת הרבע השני הקבוצה של שי סגלוביץ' התקשתה לייצר נקודות וברחובות הצליחו לצמצם עם יכולת טובה של שגיב דוד וג'וש פרוינד. רחובות הצליחה לכפות קצב איטי ועם שלשה של טל פלד ונקודות בצבע של ג'וש פרוינד עלתה ליתרון 28:25. עמית אהרוני צלף שתי שלשות ובמחצית זה 32:33 לאדומים. המשחק המשיך להיות שקול בפתיחת הרבע השלישי וגם כשהביתיים עלו ליתרון, מהר מאד רחובות הגיבה עם 10 נקודות ברצף – 47:40. עמית אהרוני קלע שלשה חשובה, מנגד רחובות ענתה בשלשה – 50:45 לאחר הרבע השלישי. הביתיים פתחו את הרבע האחרון עם שני מהלכים של סל ועבירה אבל אליעד טל וגו'ש פרוינד דאגו להגדיל את הפער ל-57:51. שתי הקבוצות המשיכו לספק משחק אגרסיבי עם אחוזי קליעה נמוכים והלוח הראה 59:55 לרחובות, 3 דקות וחצי לסיום איבוד כדור של רחובות עלה לה בסל ועבירה ולאחר מכן ג'וש אלדריך קבע מהפך – 59:60 לגלבוע גליל, 2 דקות לסיום. רחובות פספסה הזדמנויות להשוות ובהתקפה קריטית גלבוע גליל השתלטה על כדור חוזר ואלייז'ה הירש נשלח לקו ודייק בכל שלוש הזריקות בדרך לניצחון.

לגלבוע גליל: אלייז'ה הירש (8/12 לשתיים) 28 נק', עידו דוידי ועמית אהרוני 10 נק' כ"א, ג'וש אלדריך 6 נק', רועי נציה 5 נק', דניאל גואטה 3 נק', זיו וייסמן 2 נק'.

לרחובות: אליעד טל 11 נק', שגיב דוד 10 נק', ג'וש פרוינד 9 נק', טל פלד ודניאל שרון 8 נק' כ"א, עידו רומי 7 נק', אלירן חדד 3 נק', שי גואטה 2 נק', תומר אברמוביץ' 1 נק'