לאומית נשים: כפ"ס מתקרבת לצלחת

כפ"ס ניצחה במשחק הראשון בסדרת הגמר 75:52, ותגיע למשחק השני בסדרה ביום ראשון עם יתרון דו ספרתי גדול במיוחד. אחרי שהתאוששה מרבע ראשון חלש, כפ"ס השתלטה על המשחק ברבע השני ובמחצית השניה כבר ברחה ליתרון דו ספרתי גבוה עליו הצליחה לשמור עד לסיום. ביום ראשון בכפ"ס (19:00) יערך משחק האליפות בו כפ"ס תנסה לשמור על הפער ולזכות בצלחת ובכרטיס לליגת העל.

שתי הקבוצות שמרו חזק בתחילת המשחק והקשו אחת על השניה לייצר נקודות. המארחת הייתה הראשונה לעלות על הלוח עם שלשה של איילה אורן וסל ועבירה של מעין כהן בדרך ליתרון 0:7. לכפ"ס מנגד לקח יותר מ-6 דקות למצוא נקודות ראשונות, כשהיא מחטיאה הרבה בצבע ולא מנצלת גם ריבאונד התקפה וגם יציאה למתפרצות. לקראת סוף הרבע נגה אטינגר קטעה את הבצורת האורחת וכפ"ס רשמה כמה סלים, כשבנתיים נס ציונה שומרת על יתרון של 5-7 הפרש. בסוף הרבע הראשון 6:11 מקומי.

כפ"ס עלתה כמו שצריך לרבע השני כמעט ולא החטיאה בהתקפה, כש-שלשות של שי אלון ורני גולדין הפכו את התוצאה. עכשיו הייתה זאת נס ציונה שהמשיכה להחטיא ונתקעה הרבה זמן על 2 נקודות, ובנתיים כפ"ס שחילקה אסיסטים יפים פנימה לגולדין כבר ברחה ל-25:13. שלשה של אורן החזירה את נס ציונה לעניינים ולאחר מכן כהן הוסיפה סל ונקודת בונוס מהקו וצמצמה. קצת חילופי סלים השאירו את האורחת ביתרון סביב הדו ספרתי, לפני שסל ועבירה גם של סלס חתמו את המחצית הראשונה ב-31:22 לכפ"ס.

את הרבע השלישי כפ"ס התחילה עם קצת החטאות, אבל די מהר חזרה שוב להציג יד מאופסת מאוד בהובלת גולדין (5 נקודות תוך דקה). לצד כמה דקות טובות בהגנה עם חטיפות וחסימות וגם שלשה של לברון, האורחת כבר הגיעה ליתרון 20 – 44:24. כאן נס ציונה התעוררה וקיבלנו כמה דקות קצביות של חילופי סלים, בעיקר בין אטינגר וגולדין בירוק לבין סלס וכהן בלבן כתום, כשהיתרון האורח נשאר על דו ספרתי גבוה. אסיסט יפה של אורן לכהן סגר 3 רבעים ב-55:38 לכפ"ס.

המארחת פתחה את הרבע האחרון עם שלשה של סלס ולחץ הגנתי טוב שעזר לה למנוע מכפ"ס לקלוע, ואיבוד נוסף של האורחת שהפך לשלשה של אורן הוריד ל-59:49 בלבד. כפ"ס ממש לא נבהלה והגיבה מייד עם צמד שלשות של דרור מייברג ואחת גם של לברון שהחזירו את הפער ל-20. מזה נס ציונה כבר לא הצליחה להתאושש, ועם קצת חילופי סלים ושלשות עד לסיום המשחק נגמר ב-75:52 לכפ"ס שתגיע לגומלין ביום ראשון עם יתרון מבטיח במיוחד.

קלעו לנס ציונה: מעין כהן 17 (5 רב'), גאיה סלס 15 (7 רב'), איילה אורן 13(6 רב', 2 חס'), תמר אנגל 5 (5 רב'), מיקה יקיר 2.

קלעו לכפ"ס: רוני גולדין 22 (8/12 מהשדה), נגה אטינגר 17 (5 רב', 7 אס', 6/7 ל-2), שי אלון 14, דרור מייברג, ענבר לברון (18 רב', 11 אס') ומאיה זילברשלג (6 רב') 6 כ"א, ליעד אורבך 4 (5 רב', 3 חט', 2 חס').