יובל זוסמן: "זה חלום, כל העבודה הקשה השתלמה"

הפועל ירושלים חגגה בסיום המשחק עם הגביע והשחקנים היו במצב רוח מצוין כשהגיע הזמן לדבר. ספידי סמית’ אמר: “השנה הזו הייתה מטורפת, מלאה בעליות ומורדות, המון רגשות. קשה מאוד לדבר עם המשפחה ולהביא אותם לכאן. באמת שאין לי מילים, תודה לכל האוהדים המדהימים שהגיעו לכאן היום, השלמנו שתי זכיות רצופות. אני לא יכול להגיד מה אני הולך לשתות, אבל גם מים יהיו שם”.

יובל זוסמן: “חלום לראות את כל הקהל האדום חוגג כאן, כל העבודה הקשה כל השנה השתלמה. זה מי שאנחנו, הכל הולך קשה ובסוף אנחנו מוצאים את הדרך. זו הדרך שאני מאמין בה וזה מי שאני. זה מדבק, הקבוצה נראית הרבה יותר טוב, כולם מחמיאים וכולם ביחד וזה מאוד מרגש ומשמח”.

“אנחנו יודעים שהכל סביב ההגנה אצלנו. כשיש יותר הגנה גם ההתקפה נראית טוב יותר, קלענו באחוזים פחות טובים בחצי הראשון ובחצי השני דברים יותר התחברו. האם האמנתי שאחגוג זכייה כאן מול מכבי תל אביב? אני לא נביא, אני אדם פשוט, החיים מתנהלים בצורה מסוימת, אני שמח עד הגג וזה המצב”.

כריס ג’ונסון הוסיף: “אנחנו מרגישים מצוין, זה רגע ענק בעונה קשה, זה פשוט רגע מדהים. הוכחנו מי אנחנו, אנחנו נהנים מהמסע הזה”. 

מאמן הירושלמים, יונתן אלון, אמר לאחר הזכייה: “הנסיבות כולן ידועות, כל יום, כל אימון אני יודע מה הדברים שאני צריך לעשות אבל אני לא יכול לקחת את האחריות על הדבר הזה. יש כאן שחקנים מצוינים שיודעים לנצח ברגעים החשובים, יש כאן מעטפת אדירה ואנשים מדהימים”.

המאמן התייחס לשינוי במחצית: “אמרתי להם שיש לנו אופי של אנשים שמנצחים וזוכים בתארים ואנחנו לא נראים ככה, אמרתי להם לעלות ולהיות אגרסיביים. הקבוצה הזו מנצחת כדורסל דרך ההגנה, ככה היא נבנתה וזה הדנ"א שלה. היה צריך להזכיר את זה טיפה יותר במחצית אבל בסוף עשינו את זה. מכבי תל אביב אחת הקבוצות הטובות באירופה וזה אתגר גדול מאוד לעצור את השטף ההתקפי שלהם”.

על כך שעבד יחד עם עודד קטש אמר: “אני מאוד אוהב את עודד זה לא באמת קרב בין המאמנים. הוא מאמן ענק, מהטובים באירופה וזה כבוד גדול בשבילי לנצח אותו”.

על מהלך המשחק הוסיף המאמן: “הרבה דברים עבדו נכון יותר במחצית השנייה, ספידי סמית’ היה טוב יותר ולקח אחריות. לשחק התקפות ארוכות, לגרום להם לשמור 20 שניות בהתקפה, הוא לקח את זה על עצמו והבין איך לעשות את זה ולחולל שינוי”. 

על התחושות בקבוצה: “אנחנו לא מפחדים מאף אחד, הפועל ירושלים זו לא קבוצה שבאה כאנדרדוג. אני לא יודע מה זה לקוות שהיריבה לא תהיה טובה, זו לא הרוח שבה גדלתי ואותה אני מכיר, אני מגיע להתקיף. הקבוצה הזאת עברה שנה מטורפת. מנטלית, פיזית, הטיסות, איבוד של דזיקיץ’, מאמן חדש שלא הצליח, כמובן שיש חיילים שעוברים פי אלף מזה אבל זה עדיין קשה.

אלון המשיך: “קיבלנו מאות הודעות מאוהדים שאנחנו עושים להם את היום, פתאום מביאים משפחות של פצועים, ואנחנו קולטים שאנחנו באמת משפיעים להם על החיים. הפועל ירושלים זו קהילה ומשפחה מטורפת. הראש כבר ממחר יהיה בעונה הבאה”. 

עודד קטש אמר בסיום: ”מבחינתנו, כמו שזה היה נראה, ידענו שאנחנו מגיעים מאוד תשושים מנטלית ופיזית. ניסינו להתאושש, אבל כמו שאפשר היה לראות, זה הכריע אותנו. היינו חסרים עוד גארד שהיה יכול לעזור תוך כדי המשחק, זה לא הספיק, בחצי הראשון הצלחנו לרדת ביתרון, אבל לא שיחקנו מספיק טוב”.

“היו הרבה איבודים, היו לנו 20 איבודים, זה מספר קיצוני, לא הצלחנו לייצר בחצי השני כמעט כלום, איבדנו פיזיות ואגרסיביות, רבע אחד של חוסר אנרגיות וחוסר ריכוז עלו במשחק. בסופו של דבר החלטנו להעלות הרכב שהסתדרנו איתו גם בפלייאוף היורוליג, ומאוד יכול להיות שההחלטה מוטעית, בטח כשרואים את הלחץ שהופל על לורנזו בראון וארבע העבירות שלו”, הוסיף המאמן.

“מן הסתם ברור שזה לא המשחק הכי גדול של לורנזו, אבל אנחנו מפסידים ביחד ומנצחים ביחד וזה לא היה עניין של שחקן כזה או אחר. כקבוצה היינו צריכים לעשות את הדברים יותר נכון. לא היינו צריכים לעלות לחצי השני במחשבה שיהיה קל. קרדיט לירושלים, צריך להימנע מתירוצים, כולם יודעים מה קורה בסיום של עונת יורוליג, צריכים להבין את זה ולהסתכל על המציאות בעיניים פקוחות כי יש לנו עוד תואר. הליגה מעמידה אתגרים לא פשוטים ויש עוד דרך לעשות, לוח המשחקים יהיה בערך כל יומיים משחק, נצטרך להיות יצירתיים גם בסגל לכל משחק ולמצוא דרך לחזור לאנרגיות שלנו, כי אנחנו כן רוצים וראויים לסיים את השנה כמו שצריך עם תואר”, הוסיף.

המאמן הוסיף: “היו כמה איבודי כדור שלאו דווקא קשורים למשהו מקצועי שאני יכול לשנות יותר מדי, זה דברים שקל להגיד בדיעבד, גם אחרי שלקחתי את פסק הזמן זה לא שינה הרבה. יש כמה שחקנים שנופלים מהרגליים, אני לא רוצה להיכנס לזה כי זה יישמע כמו תירוצים”.

על קיצור הרוטציה שלו במחצית השנייה כאפשרות לפתור את עניין התשישות: “יכול להיות, אבל עם הקשיים שנתקלנו בהם אני לא יודע כמה זה קשור. לא ממש הצלחנו לייצר יתרון, אבל כן, בדיעבד הרבה דברים אפשר לעשות אחרת, בטח כשמפסידים. הרגשתי שהמשחק היה מאוד אינטנסיבי, אולי הייתי צריך להשתמש ברוטציה רחבה יותר בחצי הראשון, אבל זה רק בדיעבד”.

המאמן סיכם: “כשמוסיפים כל מה שקרה לפציעה של ווייד בולדווין, הייתה לנו מחשבה לנסות לצרף עוד שחקן, לא השכלנו לעשות את זה, העומס על הגארדים לא הולך להיות קטן, ובטח שאנחנו חסרים. עדיין, אני חושב שאנחנו כן צריכים למצוא את הדרך לעשות את זה. אני מקווה שנצליח להישאר בריאים כל לוח הזמנים שיהיה לפנינו קיצוני”.