לאומית נשים: בתום דרמת ענק – הפועל כפ"ס אלופה!

נס ציונה במשחק הכי טוב שלה העונה הובילה לאורך רוב המשחק ביתרון דו ספרתי וגם הייתה כפסע מלמחוק את הפרש ה-23 נקודות בו הפסידה במשחק הראשון. אבל סופו של דבר כפ"ס עם קור רוח מהקו הצליחה לצמצם והמשחק נגמר "רק" ב-20 הפרש, 84:64 לנס ציונה, וכפ"ס זכתה באליפות ובכרטיס לליגת העל.

שתי הקבוצות לא היו חדות מידי בהתחלה ורשמו כמה החטאות בצבע, כשבאמצע הרבע הלוח הראה 3:4 לכפ"ס. בהמשך כבר קיבלנו יותר קצב בעיקר מהצד של כפ"ס שחילקה אסיסטים יפים בצבע, שי אלון גם הוסיפה שלשה והעלתה ל-7:13. מיני מומנטום של נס ציונה בהובלת גאיה סלס צמצם את הפער ושלשת באזר משוגעת של איילה אורן הורידה ל-13:14 אחרי 10 דקות.

הרבע השני התחיל שקול כששתי הקבוצות שומרות חזק אבל גם מחליפות סלים עם חלוקת אסיסטים יפה. יכולה גבוה של נס ציונה בהגנה עם כמה חטיפות ועצירות השאירו את כפ"ס כמה דקות טובות בלי נקודות, ובצד השני קיבלנו הצגה של סלס. זה התחיל עם צמד שלשות, המשיך עם עוד כמה סלים בצבע כולל אחד ממש על הבאזר, ובלי ששמנו לב בהפסקה נס ציונה בדו ספרתי 36:25.

אסיסט יפה של ענבר לברון לאופיר פרפרה קטע את הבצורת המקומית בתחילת הרבע השלישי, אבל המומנטום לגמרי המשיך עם נס ציונה. יכולת טובה של מיקה יקיר אורן שגם קלעו וגם חילקו אסיסטים הביא את נס ציונה ליתרון 16 (45:29) כשכפ"ס מנסה שלשות ולא פוגעת. לקראת אמצע הרבע המארחת התעוררה עם סלים חשובים של ליעד אורבך בצבע, כשבצד השני אורן וסלס ממשיכות לקלוע לנס ציונה. בסיום הרבע הקצב משני הצדדים נרגע קצת, כפ"ס צמצמה קלות ובכניסה לרבע האחרון 54:41 לנס ציונה.

סל בצבע של אטינגר ושלשה של שי אלון קיזזו למינוס 10 בתחילת הרבע האחרון, אבל אורן ומעין כהן דאגו להגדיל חזרה. הנדנדה נמשכה כש-2 מהלכים של סל ועבירה מצד מאיה זילברשלג שוב קיזזו – 67:53 כ-5 דקות לסיום. לחץ הגנתי יעיל של נס ציונה גם הביא אותה ליתרון 20 כשהיא שומרת על אחוזים גבוהים בצבע עם זריקות משוגעות שנכנסו, וקצת פחות מ-2 דקות לסיום היא הובילה 77:57.

הסיום היה דרמטי במיוחד. נס ציונה גם הצליחה לעלות ליתרון 22 הפרש (מרחק נקודה משוויון), שלשה של גולדין בצד השני צמצמה אך אורן ענתה מהר עם שלשה חזרה. כפ"ס גם רשמה איבוד ולנס ציונה היה עוד הזדמנות להגדיל, אבל הוא לא צלח ולאחר מכן היא ביצעה עבירות מהירות כדי לנסות ולעצור את השעון. שם הייתה זאת אטינגר ששמרה על קור רוח, קלעה 4/4 והשאיר את המשחק על 20 הפרש. נסיון השלשה האחרון של נס ציונה לא צלח, וזה היה האות לחגיגות בירוק.

קלעו לכפ"ס: ליעד אורבך 15 (6/7 ל-2), אופיר פרפרה (5/7 ל-2, 6 רב') ושי אלון 12 כ"א, נגה אטינגר 10 (10 רב', 8 אס'), מאיה זילברשלג 7, רוני גולדין 6, ענבר לברון 2 (11 רב', 6 אס', 4 חט').

קלעו לנס ציונה: גאיה סלס 31 (10/12 מהשדה, 6 רב'), איילה אורן 26 (10 רב', 7 אס'), מיקה יקיר 11 (5/7 ל-2, 6 רב'), מעין כהן 7 (5 רב', 3 חט'), תמר אנגל 5 (3 חט'), מאיה דביר ועמית ארבל מאירוביץ 2 כ"א.