אלעד חסין: "חיבקתי אחד אחד ואמרתי לשחקנים שהם גדולים מהחיים ושימחו מדינה שלמה"

נבחרת העתודה של ישראל אמנם הפסידה את משחק הגמר וירדה מאוכזבת אך יכולה להיות מאוד מרוצה מהטורניר וממדליית הכסף. בסיום הגמר קיבלו נועם יעקב ודני וולף את תואר חמישיית הטורניר.

אלעד חסין אמר אחרי המשחק: “אכזבה, היינו קרובים, פוזשן אחד או עונשין אחד, אבל המון גאווה, אני גאה בחבר’ה שלנו שהגענו לסיטואציה הזו. צרפת הביסה נבחרות ב-30, 40 וגם 50 הפרש, חיבקתי אחד אחד ואמרתי לשחקנים שהם גדולים מהחיים ושימחו מדינה שלמה. שיחקנו מול יריבה יותר גדולה, אתלטית ומנוסה, אבל היה לנו לב גדול. אני עצוב, אבל יש המון גאווה”.

“השחקנים בוכים ומאוכזבים, זה היה קרוב, זריקת עונשין אחת, אבל אם לא הלב הגדול ואיך ששיחקנו אז לא היינו מגיעים לזה. אני גאה מאוד בשחקנים. מה קרה בהארכה? נפלנו מהרגליים, זה נורא קשה, השחקנים נתנו הכל, שחקנים גדולים עושים פעולות גדולות, היה חסר אינץ’ קטן, זה הספורט וזה הכדורסל, אבל עשינו טורניר יוצא מן הכלל”, הוסיף.

חסין הוסיף: “שיחקנו כדורסל אחר ממה שהצרפתים רגילים, הם קבוצת הגנה נהדרת, שמרנו אזורית, הימרנו על קליעה מבחוץ וזה עבד חלקית, יש שם שחקנים שיהיו בטופ של היורוליג וה-NBA. וולף ויעקב? שניהם מקצוענים ומנהיגים, הם מבינים את המשחק ורוצים ללמוד ולהתקדם. דני שחקן מיוחד, מה שהוא עשה עבורנו – אין דברים כאלה. הוא בכה כאילו הוא בנבחרות ישראל כבר 15 שנה. יש לנו עתיד גדול בכדורסל הישראלי”.

המאמן סיכם: “היה לי כיף, נהניתי, כל המדינה גאה במעמד ובמה שעשינו באליפות, כואב לי על השחקנים שעצובים עכשיו, היינו קרובים, חבל, אבל זה הספורט. ביחד המדינה מצליחה, רק ביחד, זה מה שהחבר’ה הראו למדינה”.

גיבור המשחק היה נועם יעקב עם 31 נקודות אמש באחת התצוגות הגדולות שראינו משחקן נבחרת בשנים האחרונות. נועם נפצע במהלך המשחק, אך התעקש לשחק למרות הכאבים. "התחושות קשות. הגענו כל כך רחוק והיינו קרובים מאוד, אבל אני גאה בקבוצה למרות הכל", אמר יעקב לאחר האליפות. "עשינו דרך מדהימה, שמח שהייתי חלק מהנבחרת הזאת".

"ידעתי כל הזמן מה אנחנו שווים והוכחנו לכולם שאנחנו הרבה יותר ממה שחשבו בהתחלה. אני לא חושב שאישית עשיתי את הטורניר הכי טוב שאפשר, לא קלעתי בצורה מספיק טובה ואיבדתי. יש לי מה לשפר אישית וכשחקן בקבוצה".

"זה היה רגע שובר לב״, אמר הגארד הישראלי על החיבוק עם וולף בסיום. ״דני לקח ללב את ההחטאה של העונשין ואמרתי לו שבלעדיו בכלל לא היינו מגיעים למעמד הזה בכלל ושירים את הראש. לא ניצחנו, אבל עשינו היסטוריה ואני גאה בו מאוד״.

דני וולף, שבדומה ליעקב נבחר לחמישיית הטורניר, לא הסתיר את התחושות: "נתנו פייט. בהארכה לא יכולנו לשרוד מולם. הייתה לי הזדמנות להכריע את המשחק ופספסתי, אקח את זה הלאה. זאת תחושת אכזבה קשה, כי רציתי את הזהב. זה עוד יקרה יום אחד, אני מקווה. מרוצה מהתוצאה, אף אחד לא חשב שניקח מדליה".

“אני כן שמח בשביל הנבחרת על המדליה, בשביל צוות האימון, ברור שהייתי מעדיף זהב, אבל להביא לישראל כל סוג של מדליה זאת גאווה, זה מעבר לציפיות שלנו בתחילת האליפות. העתיד שלי והקריירה? כרגע אני לא כל כך מודאג מזה, עשיתי את הכי טוב שלי, אני מקווה שנצליח לזכות באליפות הזאת בעתיד, אבל כרגע אני לא מרוכז בהמשך הקריירה שלי, זאת הייתה חוויה יוצאת דופן בשבילי, לא הייתי מחליף את זה בעד שום דבר בעולם, לא היה לי מושג לאן אני נכנס בהתחלת התהליך הזה, זה היה מדהים״. 

דניאל גואטה סיכם גם כן: "התחושות מעורבות. מצד אחד אנחנו מאוכזבים שלא הצלחנו לסיים את העבודה ולזכות בזהב, אבל מצד שני שמחים שעשינו משהו שאף אחד לא האמין שנעשה. התחלנו בניצחון והפסדנו פעמיים, הספידו אותנו וידענו שזה לא הסוף. אלעד חסין עבר אחד אחד ואמר שהוא גאה בכולנו, שהיינו הסינדרלה של הטורניר, שהוא אוהב אותנו ושהיה לו העונג לאמן אותנו".

"הרגשנו את התמיכה מישראל בגדול. אין על המדינה שלנו", המשיך גואטה. "ממשחק למשחק זה רק התעצם. אנחנו רוצים להודות לכולם על הכל ואמרנו את זה גם בחדר ההלבשה. שיחקנו כמו יחידה אחת ואי אפשר היה לעצור אותנו". הנבחרת תנחת סביב השעה 20:00 ותזכה לקבלת פנים חמה בנמל התעופה בן גוריון.