ארבעה משחקים הערב במחזור ה-13 בליגה הלאומית

ארבעה משחקים על הפרק הערב אחרי ששלושה נדחו עקב נגיף הקורונה. המשחק בין אליצור איתו אשקלון למכבי עירוני ר"ג יחל בשעה 20:00 וישודר בערוץ ספורט5+. כל יתר המשחקים ישודרו בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל, המשחק בין הפועל חבל מודיעין לאליצור קרית אתא ישודר במקביל בדף הפייסבוק שלנו. המשחקים בין א.ס רמה"ש להפועל גליל עליון, מכבי הוד השרון למכבי רעננה והפועל ר"ג/גבעתיים להפועל עכו נדחו למועד אחר.

מאת: ניב שמולי

מכבי אשדוד – מכבי קריית מוצקין (הקריה, 19:30)

מכבי קרית מוצקין יוצאת למשחק חוץ לא פשוט מול קבוצת הצמרת מאשדוד. החבורה היעילה של עופר רחימי עושה בשקט את עבודתה וניצבת בצמרת עם חמישה ניצחונות משבעה משחקים. מכבי קרית מוצקין צפויה להציג שוב את שלומי אבוחצירא על הקווים, כאשר טרם מונה מאמן ראשי. היורדת מליגת העל יודעת שאסור לה לשמוט משחק ביתי נוסף ואחרי רצף משחקים מול קבוצות הצמרת היא מתחילה רצף משחקים מול הקבוצות ממרכז הטבלה ומטה.

עירוני קרית אתא – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין (ישיר בפייסבוק)

קרב מסקרן בין שניים מהמאמנים המנוסים בליגה שגם התמודדו בסדרת גמר – שרון אברהמי ונתי כהן. בעירוני קרית אתא יצאו מזיסמן עם תחושת פספוס לאחר שראו את הניצחון חומק להם מהידיים. שרון אברהמי נהנה מיכולת טובה לאחרונה של מרליין ויל, אוראל לב ואלייז'ה הירש שחזר טוב מהפציעה. מנגד, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין קיבלה במחזור החולף את אריאל נבון שחזר מפציעה והוכיחה שוב כי היא אחת מקבוצות ההתקפה הטובות בליגה. צמד הזרים של נתי כהן מעמיד ביחד 44.8 נקודות למשחק ומובילים את הקבוצה. גיא דותן ודניאל דנינו, ששיחקו בקרית אתא, יחזרו לאולם רמז המוכר להם. מנגד, אוראל לב יפגוש את הקבוצה במדיה שיחק אשתקד.

הפועל עפולה – אליצור יבנה

משחק הבכורה של יניב בורגר היה אמור להתקיים במוצ"ש האחרון, אך המשחק מול מכבי אשדוד נדחה. היבנאים יצטרכו להתמודד עם קבוצת הצמרת מבירת העמק בתקווה ששבוע אימונים עם המאמן החדש יעשה את שלו. מי שיחזור לאולם בעפולה הוא טרבון יוז שפתח את העונה בבירת העמק ויגיע כיריב. לנזל סמית', שהגיע כמחליף של יוז, שוחרר וקרון דשילדס יערוך הופעת בכורה בקבוצה של רועי חגאי. בהפועל עפולה ירצו לחזור למאזן חיובי אחרי ההפסד באשדוד ויהיה מעניין לראות את השילוב בין דשילדס ליזרעאלי. בצבע צפוי מפגש בין שני ענקים – ג'ימי הול שמנפק העונה 21.5 נקודות ו-14.6 ריבאונדים ופרנק האסל שרושם 22.1 נקודות לצד 13.6 ריבאונדים.

אליצור איתו אשקלון – מכבי עירוני ר"ג (ישיר בערוץ הספורט)

מעיין משחק עונה בין שתי קבוצות ששואפות להשיג את אחד משני הכרטיסים לליגת העל בתום העונה. על אף פתיחת עונה טובה של שתיהן, הן לא ירצו לזכור את המחזור האחרון. אליצור איתו אשקלון התקשתה מול עירוני 'יובלים' רעננה החסרה, ואילו מכבי עירוני ר"ג ניצחה אחרי דרמה את עירוני קרית אתא. רוברט רוטבארט יפגוש את קבוצות מאשתקד, כאשר מנגד יעמדו בן אלטיט, ששיחק בעבר בעירוני ר"ג, וכרמל בוכמן. אליצור איתו אשקלון, שטרם הפסידה העונה, נכנסת כעת ללוח משחקים לא פשוט כאשר ביום שבת תצא למשחק צמרת מול חבל מודיעין. הקבוצה של אורי קוקיה קלעה בשני המשחקים האחרונים 3.5 שלשות בממוצע ב-17 אחוז – נתון אותו תהיה חייבת לשפר על מנת לצאת מאשקלון עם ניצחון.