אריאל בית הלחמי מאמן נבחרת ישראל, שרון דרוקר עוזרו

אריאל בית הלחמי הוא מאמן נבחת ישראל החדש – שרון דרוקר ישמש כעוזרו וזאת אחרי שעמוס פרישמן אישר את המינוי עם חברי הועדה המקצועית והיא תועבר לאישור סופי של הנהלת האיגוד.

איגוד הכדורסל בחר את הצוות שיוליך את נבחרת ישראל בשנים הקרובות, המאמן הראשי הוא אריאל בית הלחמי (57), מותיקי המאמנים בליגת העל ומדורג שמיני במספר המשחקים בהם אימן בליגה. הוא שימש בעבר כעוזר מאמן נבחרת ישראל הבוגרת תחת צביקה שרף. בית הלחמי אימן את נבחרת העתודה בשתי קדנציות שונות, הראשונה בעשור הראשון של שנות האלפיים ובקדנציה השנייה עשה היסטוריה כפולה, כשהוביל את נבחרת העתודה לשתי זכיות רצופות באליפות אירופה, בשנת 2018 בקמניץ גרמניה ושנה מאוחר יותר, באליפות בלתי נשכחת בת"א. באותן שנים אימן בית הלחמי שחקנים רבים שמהווים היום חלק חשוב מהנבחרת הבוגרת, בהם דני אבדיה, ים מדר, יובל זוסמן, גבי צ'אצ'אשוילי ואחרים.

שרון דורקר (55), אימן גם הוא את נבחרת העתודה בעבר, החזיר אותה לדרג א' לפני יותר מעשור וכיום משמש גם כמאמן נבחרת הנשים שתשחק באליפות אירופה בארץ ביוני הקרוב. דרוקר מדורג במקום ה-11 בכמות המשחקים בהם אימן בליגת העל וזאת למרות שאימן לא מעט שנים באירופה בין השאר בבלגיה, רוסיה, ליטא, יוון, איטליה ובולגריה. בתקופה בה אימן בנבחרת העתודה, שיחקו תחתיו כאלו שמהווים היום הדור הבוגר יותר של הנבחרת הלאומית, הקפטן תומר גינת, רפי מנקו, עידו זלמנסון, בר טימור, עוז בלייזר, אדם אריאל ואחרים.

המשימה הראשונה של הצוות החדש היא הטורניר הקדם קדם אולימפי שיתקיים באמצע חודש אוגוסט. בטורניר הזה ישתתפו 16 נבחרת שלא הצליחו לעלות לגביע העולם, הן יחולקו לשתי מדינות, בכל מדינה שני בתים בני 4 נבחרות. כל נבחרת תשחק נגד 3 הנבחרות בבית שלה, שתי הראשונות בכל בית, יעלו לחצי הגמר, המנצחות יעלו לגמר והזוכה של כל טורניר כזה, תשתתף בקיץ 2024 במוקדמות האולימפיאדה, טורניר יוקרתי בו משתתפות נבחרות מכל העולם ולא רק אירופה. המשימה הבאה של הצוות החדש, תהיה מוקדמות יורובאסקט 2025 וככל הנראה החלון הראשון יתקיים רק בפברואר 2024.