מחזור 6 בליגה הארצית בסימן איזונים בצמרת

מחזור גדוש במשחקי צמרת. בדרום: אשקלון גברה בחוץ על כפר קאסם, יבנה חזרה מאשדוד עם ניצחון דו-ספרתי. בצפון: עכו הפתיעה בביתה את כפר סבא, שומרון ניצחה בחוץ את מגידו.

מאת: אלירן כהן
צילום: באדיבות מ.ס אשקלון

עשרה משחקים נערכו אמש (ראשון) במסגרת המחזור השישי בליגה הארצית, שזימן לנו לא מעט קרבות צמרת בשני המחוזות. ערב פתיחת המחזור עמדו בצמרת המחוז הצפוני 5 קבוצות עם מאזן זהה של 4 נצחונות מול הפסד בודד. ארבע מהן נפגשו לקרב ראש בראש. בדרום – רחובות המוליכה אמנם תשחק רק ביום שלישי הקרוב, אבל יבנה המשיכה בכושר הנהדר שלה והתמקמה בראשות הטבלה אחרי ניצחון על אשדוד, וגם א.ס. אשקלון המשיכה להתחבר והנחילה לכפר קאסם הפסד שני ברציפות.

יבנה השאירה את ההפסד המאכזב ממשחק פתיחת העונה שלה הרחק מאחור, ואמש השלימה רצף של שישה נצחונות (חמישה בליגה ואחד בגביע), כשגברה בחוץ על מכבי אשדוד צבר 66:88. הקבוצה של אורי קוקיה ירדה להפסקת המחצית ביתרון דו ספרתי והצליחה לשמור עליו למרות מיני קאמבק של המקומיים. איתי קרביוב (20 נק׳) ואלעד הופמן (16 נק׳) הרבו למנצחת. גם א.ס. אשקלון נמצאת בתקופה נהדרת, ואמש היא השיגה את נצחונה הרביעי העונה, כשיצאה מהאולם הקשה בכפר קאסם עם ניצחון 74:69 שממקם אותה בחלק העליון של הטבלה. אלון ששון (19 נק׳) ובן עברי (15 נק׳) הוליכו את המנצחת.

אליצור מכבי פתח תקווה, שפתחה את העונה עם שני הפסדים, נכנסת לכושר משבוע לשבוע ואתמול היא השיגה ניצחון רביעי ברציפות – 65:91 ביתי על הפועל לוד, במשחק שהיה בשליטה של המקומיים מהרגע הראשון. סתיו אהרון בלט בשורות המנצחים עם 27 נקודות.

עוד אמש: אליצור רמלה גברה בחוץ על מכבי שהם 68:85. אליצור פ״ת / גבעתיים השיגה את נצחונה הראשון העונה כשגברה בביתה על אליצור נחל שורק 69:74. מחר (שלישי) תארח מכבי רחובות הבלתי מנוצחת את עירוני ״שיקו״ קרית אונו לקרב צמרת מסקרן נוסף.

גם המחוז הצפוני, כאמור, זימן שני משחקי צמרת מעניינים והביא איתו גם כמה הפתעות. הפועל עכו המשיכה בכושר הנהדר שלה מפתיחת העונה והנחילה להפועל כפר סבא שלום את הפסדה השני העונה, 81:89, הודות לערב נהדר של ניר נצר (27 נק׳). אליצור שומרון התארחה למשחק חוץ נגד הפועל מגידו לקרב צמרת נוסף, וחזרה הביתה עם ניצחון 91:97. אלחי מצנבך (16 נק׳) ודור טבריצי (15 נק׳) הרבו למנצחת.

גם עכו, גם שומרון השיגו את נצחונן החמישי העונה, ועלו למאזן של 1:5 הממקם ואתן בצמרת הטבלה. קבוצה נוספת שטיפסה למאזן זהה היא הפועל צפת, שגברה בחוץ על נועלת הטבלה מכרמיאל 56:91 ושמרה על מקומה שבוע נוסף בצמרת הטבלה. רם זקס הוליך את המנצחים עם 21 נקודות.

עוד אמש: בקרב התחתית בין הפועל עמק חפר למכבי קרית מוצקין הנחילה הקבוצה המקומית הפסד שישי ליורדת מהלאומית, 71:81, שעדיין מחפשת את נצחונה הראשון העונה. הפועל כפר סבא / כוכב יאיר גברה בביתה על בית״ר כפר יונה, 58:75, וגם היא, כמו עמק חפר, מסמנת וי שני העונה. מחר (שלישי) תארח מכבי חדרה את הפועל גלבוע ברוש, למשחק שינעל את המחזור.