ארצית: כפר סבא עצרה את כפר יונה

בצפון: הפועל כפ"ס גברה בחוץ על בית"ר כפר יונה והנחילה לה את הפסדה השני העונה. עמק חפר הפתיעה את כפר קאסם שרשמה הפסד שני גם היא. בדרום: ניצחון נאה לחבל איילות על רמלה ולקריית אונו על לוד.

מאת: אלירן כהן

תשעה משחקים מערכו אמש (ראשון) במסגרת משחקי המחזור ה- 17 בליגה הארצית. המחוז הצפוני סיפק, כהרגלו, את הכותרות, אבל עניין רב היה גם בדרום, על אף דחייתם של שני משחקים לחודש הבא.

בקרב הגדול התורן של הערב גברה הפועל כפר סבא בחוץ על בית"ר כפר יונה 72:75 משלשת ניצחון של אור מורדוך. כזכור, רק בשבוע שעבר הפסידה כפר סבא בקרב צמרת אחר – להפועל מגדל יזרעאל, והיא החזירה לעצמה הפעם נקודות חשובות. כפר יונה רשמה הפסד ראשון אחרי שישה נצחונות רצופים, והיא עדיין שומרת על מקומה בצמרת הגבוהה של הטבלה.

הפתעת הערב נרשמה בעמק חפר, שם גברה הקבוצה המקומית על הפועל כפר קאסם 94:118, עם 22 נקודות של אביתר מור יוסף ו- 19 של נעם יעקב. תוצאה מעניית לא פחות נרשמה בכרמיאל, שם גברה הקבוצה המקומית על מכבי קרית ביאליק 69:80 וחלפה על פניה בטבלת הליגה הודות ל- 17 נקודות של גרנט גרינברג. מכבי חדרה גברה בחוץ על הפועל מעלות 55:68, וגבעת שמואל ניצחה בביתה את גלבוע ברוש 75:81 הודות ל- 26 נקודות של רועי וידר.

במחוז הדרומי, הפועל חבל איילות גברה בביתה על אליצור רמלה 101:109 והנחילה לה הפסד שני ברציפות שמרחיק אותה ממרומי הטבלה. מכבי אליצור פתח תקווה גברה בביתה על מכבי מודיעין רעות 84:90 עם 28 נקודות של אופק לוי ונשארה בחלק העליון של הטבלה.

מותחן צמוד לא פחות היה באולמה הביתי של הפועל לוד, במשחק שהסתיים בניצחונה של קרית אונו 72:78, שרשמה את נצחונה החמישי העונה. מכבי שהם גברה בחוץ על מכבי שדרות 72:93.