ארצית צפון: ביאליק וגבע״ש ירדו לליגה א׳

שלושה משחקים בלבד נערכו אמש (ראשון) בארצית, ואלה הביאו איתם הכרעה במאבקי התחתית, כשחדרה גברה על ביאליק והורידה אותה לליגה א׳ יחד עם גבע״ש (ומעלות, שירדה עוד בחודש שעבר). בצמרת: ניצחון נוסף למגדל יזרעאל.

מאת: אלירן כהן

הליגה הארצית מגיעה ליישורת האחרונה שלה העונה, כשאתמול (ראשון) נערך חצי מחזור במחוז הצפוני שלה. את התוצאה של הערב רשמה מכבי חדרה, כשהשיגה ניצחון כפול על מכבי קרית ביאליק תוך שבועיים, 79:92, והורידה אותה לליגה א׳. עבור חדרה, היה זה ניצחון שמיני העונה, וכשהפער בינה לבין הקו האדום עומד על 3 נצחונות היא יכולה לחגוג באופן רשמי את הישארותה בליגה הארצית.

בצמרת – הפועל מגדל יזרעאל גברה בביתה על הפועל גלבוע ברוש 59:65 (עזמי אבו אחמד 17 נק׳) והשלימה ניצחון נוסף בדרך להבטחת המקום הראשון. עד לסיום העונה נותרו למגדל 3 משחקי חוץ – נגד גלבוע ברוש, שומרון וכפר קאסם – והיא חייבת להשיג ניצחון בשלושתם כדי להיות תלויה בעצמה ולהבטיח את חזרתה לליגה הלאומית.

במשחק שלא שינה דבר עבור שתיהן, גברה הפועל צפת בביתה על בית״ר כפר יונה, 78:87 (אלון לוין 22 נק׳).

ביום רביעי, ישוב גם המחוז הדרומי למשחקי ההכרעה שלו. במחוז הדרומי תארח מכבי מעלה אדומים את מכבי רחובות ל״משחק העונה״ האחרון של קרבות הצמרת, כשהקבוצה המקומית זקוקה לניצחון של 9 נקודות הפרש בכדי לשוב למקום הראשון.