ארצית: רחובות ממשיכה בשלה

מוליכת המחוז הדרומי השיגה ניצחון שישי בשישה משחקים והתבססה הרחק מעל כולם. בצפון: ניצחון ביתי לשומרון על גלבוע, ועוד שלושה נצחונות חוץ, כולל אחד על הבאזר.

מאת: אלירן כהן
צילום: פייסבוק מכבי רחובות

שבעה משחקים בלבד נערכו השבוע במסגרת המחזור העשירי בליגה הארצית. שניים מהם אף הוקדמו למוצאי שבת, בעוד חמישה אחרים נדחו למועד מאוחר יותר נוכח אילוצים שנבעו מהשפעת וירוס הקורונה.

במחוז הדרומי המשיכה מכבי רחובות בפתיחת העונה הנהדרת שלה, וגברה בביתה על מכבי שהם 87:110 במשחק שלא היווה עבורה משוכה גבוהה מידי. אופק מלכה הוביל חמישה שחקנים ברחובות שקלעו בספרות כפולות (19 נק'), מתן כהן (18 נק') בלט גם הוא. חיים נוחים יחסית היו הפעם גם למכבי אליצור פתח תקווה, שאירחה בביתה את עצמה מודיעין, הובילה בפער מבטיח רוח המשחק, וניצחה 72:84. אופק חכמון (19 נק') וניב סולומון (18 נק') בלטו בשורות המנצחת.

את הדרמה של הערב במחוז סיפקו אליצור רמלה ואליצור נחל שורק. האחרונה, שהגיעה למשחק אחרי הפסד ביתי לאשקלון במחזור שעבר הובילה במשך דקות ארוכות אך לא הצליחה לחזור לעניינים אחרי מהפך שרשמה האורחת מרמלה, שהשיגה ניצחון חוץ שני בארבעה ימים. יניב שטראוס (20 נק') בלט בשורות הקבוצה המנצחת.

המחוז הצפוני, כאמור, יצא לדרך כבר במוצאי שבת – בערב שהחל בניצחון דו-ספרתי של עמק חפר במעלות – 67:92, והסתיים בדרמה גדולה עם שלשה על הבאזר של אורפז אזולאי מגבעת שמואל שסידרה לקבוצה ניצחון חוץ בכרמיאל – 81:84. ערן שטייניץ (18 נק') בלט בשורות המנצחים.

הפועל כפר קאסם שחזרה לשחק רק ביום רביעי האחרון יצאה למשחק חוץ קשה בביאליק וחזרה משם עם נקודות חשובות אחרי ניצחון 70:89. את המנצחים הוליך שמואל מלכוב (16 נק'). בקרב בין שתי הקבוצות המפתיעות של המחוז גברה מ.א. שומרון בביתה על הפועל גלבוע ברוש 89:94.