ארצית: רחובות עצרה את איילות

מכבי רחובות השוותה את מאזנה לזה של מעלה אדומים אחרי ניצחון ביתי על איילות. ניצחון דרמטי לעצמה מודיעים על רמלה. בצפון: כפר סבא לא עוצרת ומנצחת את כפר קאסם אחרי הארכה. ניצחון לצפת בקרב הצמרת נגד שומרון.

מאת: אלירן כהן

יופי של מחזור היה לנו אמש (ראשון בליגה הארצית), שהסתיים בלא מעט דרמות ומשחקים צמודים. בעוד שבמחוז הצפוני התקיים מחזור מלא, במחוז הדרמי שוחקו ארבעה משחקים, כשהשניים הנותרים נדחו לחודש הבא.

מכבי רחובות ניצלה את העובדה שמשחקה של מעלה אדומים נגד אשקלון נדחה לחודש הבא, כדי לנצח בביתה את הפועל חבל איילות – 79:91 (מתן כהן 15 נק׳), ולעלות למקום הראשון בטבלה. איילות נעצרה אחרי ארבעה נצחונות רצופים, כולל אחד משמעותי על מעלה אדומים בשבוע שעבר, אולם היא נמצאת במרחק מספיק בטוח מתחתית הטבלה.

בקרב התחתית בין אליצור נחל שורק למכבי שדרות, לא התקשתה הראשונה לנצח בביתה 55:93 (23 נק׳ לאביב קושמקוב ואיתן רוטנברג) ולתפוס מרחק מנועלת הטבלה. עם זאת, נחל שורק – לה 4 נצחונות בלבד עד כה העונה, עדיין נמצאת בסכנת ירידה ממשית. עצמה מודיעין, שמתמודדת גם היא על חיה בליגה, ניצחה בביתה את אליצור רמלה 73:74, משלשת ניצחון של אסף אוחנה.

מי שמתחילה להסתבך בטבלה היא מכבי פתח תקווה, שנחלה אמש הפסד שביעי, 92:111 בשוהם (22 נק׳ לאיתן בורג), והתקרבה יותר למאבקי התחתית מאשר למאבקי הצמרת שסומנו לה בתחילת העונה.

במחוז הצפוני – הפועל כפר סבא המשיכה בשלה, כשגברה בחוץ על כפר קאסם – 84:88 בתום הארכה. היה זה ניצחון שני של כפר סבא על כפר קאסם תוך פחות מחודש, וניצחון שישי ברציפות – ששומר את הקבוצה של שחף תור במקום הראשון בטבלה. סגנית המוליכה, אליצור שומרון, התארחה בצפת והפסידה לקבוצה המקומית 73:84 (17 נק׳ לאלון לוין). צפת עדיין לא אמרה נואש במאבקי העליה שלה העונה.

לצד שני המשחקים הצמודים הללו, ארבעה אחרים הסתיימו במעמד צד אחד. בית״ר כפר יונה הביסה בביתה את הפועל מעלות, 69:115. הפועל עמק חפר ניצחה ברופין את מכבי קרית ביאליק, 77:105, הפועל מגדל יזרעאל המשיכה בתנועה למעלה הטבלה וגברה בביתה על מכבי עירוני כרמיאל 77:103, ומכבי חדרה בערב הגנתי נדיר ניצחה בגבעת שמואל 44:77.