ארצית: שומרון גברה על צפת

משחק אחד בלבד נערך אמש במחוז הצפוני, במסגרתו שומרון גברה בביתה על צפת והעפילה שוב לראשות הטבלה. בדרום: שלישיית הצמרת ממשיכה לנצח, בזמן שקבוצות מרכז הטבלה ממשיכות לנצח אחת את השניה ולייצר בטן טבלה מעניינת.

מאת: אלירן כהן
צילום: אליצור יבנה

שבעה משחקים בלבד נערכו אמש (ראשון) בליגה הארצית. שישה בדרום ואחד נוסף בצפון. שני משחקים נוספים שאמורים היו להיערך במחוז הצפוני – בין בית״ר כפר יונה להפועל כפר סבא שלום, ובין עירוני מכבי כרמיאל להפועל כפר סבא / כוכב יאיר – הופסקו בשל דליפות מים מגג האולם. שלושה משחקים נוספים ייערכו במהלך הימים הקרובים, כשבשלישי הפועל עמק חפר תתארח בגלבוע ומכבי חדרה תגיע למגידו. בראשון הבא יושלמו משחקי המחזור במחוז כשמכבי קרית מוצקין תארח את הפועל עכו. בדרום, המונה 13 קבוצות עונה, לעומת זאת, יתקיים ביום רביעי מחזור נוסף – שינעל את משחקי הסיבוב הראשון.

לצפון תחילה. אחרי ההפסד בקרב הצמרת נגד כפר סבא בשבוע שעבר – שומרון סגרה את הסיבוב הראשון עם המאזן הטוב במחוז, כשגברה על הפועל צפת 100:104 בתום הארכה והנחילה לה את הפסדה השלישי העונה. שון לבנובסקי קלע 22 נקודות בשורות הקבוצה המנצחת. רועי נברו קלע 22 משלו מהצד השני.

המחזור הבא במחוז הצפוני (12) – תחילתו של הסיבוב השני – יתקיים ב- 16.1.

בדרום – בעוד שהסטטוס קוו בצמרת נשמר – עם נצחונות לשלוש המוליכות, קבוצות מרכז הטבלה נשמרו צמודות האחת לשניה ושמרו את מאבקי המיקום פתוחים לחלוטין. מכבי רחובות גברה בביתה על אליצור פ״ת / גבעתיים 67:74 ושמרה על המקום הראשון בטבלה לשבוע נוסף. אפיק ניסים (15 נק׳)בלט בשורות המנצחת. אליצור יבנה שמרה על המקום השני עם 82:86 צמוד על הפועל לוד כשגרנט גרינברג (26 נק׳) מוליך את רשימת הקלעים, וגם מכבי פ״ת סימנה וי בקרב לא פשוט משלה, כשגברה בביתה על מכבי שהם 67:74 עם 22 נק׳ של יוחאי צוקרמן.

במרכז הטבלה, כאמור, האקשן נמשך – כשאליצור רמלה גברה בביתה על א.ס. אשקלון 79:95 וצמצמה את המרחק מהקבוצה הדרומית ומהמקום הרביעי לניצחון אחד בלבד. עירוני ״שיקו״ קרית אונו גברה בביתה על מכבי אשדוד צבר 65:74 והשוותה את מאזנה ל- 5:5. הפועל כפר קאסם חזרה מאיילות עם ניצחון 55:71 וטיפסה למקום החמישי בטבלה.

כבר ביום רביעי השבוע ייערך מחזור נוסף במחוז, וכך גם ביום ראשון בשבוע הבא (9.1) – זאת במטרה לאזן את פתיחת משחקי הסיבוב השני אל מול המחוז הצפוני, המונה קבוצה אחת פחות בעונת המשחקים הנוכחית.