ארצית: שומרון ראשונה בסיום העונה הסדירה

אליצור שומרון גברה בחוץ על צפת והבטיחה לעצמה את המקום הראשון בסיום העונה הסדירה. מוצקין ניצלה ממשחקי ההישרדות ברגע האחרון ושלחה לשם את כפר יונה. בדרום: נצחונות לארבע המוליכות, אשדוד הבטיחה את מקומה בפלייאוף.

מאת: אלירן כהן
צילום: הפועל צפת

העונה הסדירה במחוז הצפוני של הליגה הארצית הסתיימה אמש עם דרמות גדולות, בסיומן אליצור שומרון כבשה את המקום הראשון והדיחה משם את צפת. בתחתית – מכבי קרית מוצקין ניצלה ברגע האחרון מהתמודדות במשחקי ההישרדות בשל ניצחון על עכו והפסדים של בית״ר כפר יונה והפועל כפר סבא / כוכב יאיר שיצרו בית משולש ושלחו את כפר יונה להילחם על מקומה בליגה.

משחקי רבע גמר הפלייאוף בצפון (שיחלו כבר בשבוע הבא בסדרה של הטוב מ- 3):

אליצור שומרון – הפועל עמק חפר
הפועל כפר סבא שלום – מכבי חדרה
הפועל צפת – הפועל מגידו
הפועל גלבוע ברוש – הפועל עכו

כאמור – התוצאה הגדולה של. הערב נרשמה באולם בצפת, שם הקבוצה המקומית הפסידה בביתה, לראשונה העונה, לאליצור שומרון – בקרב ישיר על המקום הראשון. שומרון ניצחה 93:102, כבשה את ראשות הטבלה, ושלחה את צפת למקום השלישי. מי שסיימה את העונה הסדירה במקום השני היא הפועל כפ״ס שלום שגברה בביתה על בית״ר כפר יונה 64:86 וחלפה על פני צפת בטבלה בשל יתרון פנימי במאזן מולה.

הפסדה של כפר יונה לכפר סבא יצר מצב מעניין בתחתית הטבלה, כשאליו הצטרפו ניצחונה של מכבי קרית מוצקין על הפועל עכו – 61:66, והפסדה של הפועל כפר סבא / כוכב יאיר למכבי עירוני כרמיאל – 71:97. עבור כרמיאל הניצחון לא השפיע בדבר, אולם הוא יצר בית משולש אליו כפר יונה הגיעה בעמדת נחיתות בשל הפסד כפול לכפר סבא כוכב יאיר, מה שהוריד אותה למקום ה- 11 בסיום העונה הסדירה ושלח אותה למשחקי המבחנים.

ביתר המשחקים – מכבי חדרה גברה בביתה על הפועל מגידו – 90:47 במשחק שלא שינה עבורה דבר. הפועל גלבוע ברוש גברה בחוץ על עמק חפר 88:99 וגם כאן המצב בטבלה לא השתנה עבור אף אחת מהשתיים.

בדרום – שני מחזורים נותרו לסיום העונה הסדירה, אולם נראה שכרגע העסקים ממשיכים כרגיל. ארבע קבוצות הצמרת הוסיפו למאזנן ניצחון נוסף והבטיחו לעצמן באופן סופי את יתרון הביתיות בשלב רבע גמר הפלייאוף. מכבי רחובות גברה בחוץ על אליצור פ״ת גבעתיים 63:89 (רוברט רותבארט 18 נק׳), אליצור יבנה ניצחה בביתה את הפועל לוד 70:85 (איתי קרביוב 16 נק׳) מכבי אליצור פ״ת ניצחה בשוהם 69:73 (אופק לוי 31 נק׳) וא.ס. אשקלן גברה בביתה על אליצור רמלה 60:71 (בן עברי ורון ציפר 15 נק׳ כ״א).

מי שהצטרפה לרשימת המעפילות לפלייאוף היא מכבי אשדוד צבר, שגברה בביתה על עירוני ״שיקו״ קריית אונו 69:102 . מחר (שלישי) יושלמו משחקי המחזור כשהפועל כפר קאסם, שעדיין נאבקת על הבטחת מקומה בפלייאוף, תארח את הפועל חבל איילות.