אשדוד גנבה את הביתיות, ערב חד צדדי בצפון

רבע גמר הפלייאוף בדרום: מכבי אשדוד צבר ניצחה בפ״ת ונטלה לידיה את יתרון הביתיות. רחובות, יבנה ואשקלון ניצחו בביתן. בחצי הגמר בצפון: נצחונות משכנעים לשומרון וכפ״ס.

מאת: אלירן כהן
צילום: פייסבוק מכבי רחובות

אמש (ראשון) יצאו לדרך משחקי רבע גמר הפלייאוף במחוז הדרומי של הליגה הארצית ומשחקי חצי גמר הפלייאוף במחוז הצפוני של הליגה הארצית. חמישה מתוך ששת המשחקים הסתיימו בניצחונה של הקבוצה המארחת.

רבע גמר הפלייאוף – מחוז דרום

מכבי אשדוד צבר הייתה הקבוצה היחידה שסיימה את ערב המשחקים עם ניצחון חוץ. הקבוצה מהשפלה גברה על מכבי אליצור פ״ת, שסיימה את העונה במקום השלישי בטבלה, 65:66 והעבירה את ההכרעה לאולמה הביתי. מכבי רחובות גברה בביתה על אליצור רמלה 75:87 (ייבגני חולדוב 21 נק׳, רוברט רותבארט 18 נק׳), אליצור יבנה ניצחה את הפועל כפר קאסם 59:78 וגם א.ס. אשקלון שמרה על הבית עם ניצחון 61:73 על עירוני ״שיקו״ קרית אונו במשחק שהיה צמוד כמעט לכל אורכו (בן עברי 18 נק׳, רון ציפר 12 נק׳).

במחוז הצפוני – אליצור שומרון והפועל כפ״ס שלום שסיימו את העונה בשני המקומות הראשונים בטבלת הליגה (בהתאמה) עלו ל- 1-0 בסדרת חצי הגמר. שומרון ניצחה בביתה את הפועל עכו 68:88 וכפ״ס גברה על הפועל צפת 72:101 (אור מורדוך 23 נק׳, יונתן לוי 20 נק׳).

המשחק השני בסדרות רבע גמר הפלייאוף הדרומי וחצי גמר הפלייאוף הצפוני ייערכו ביום ראשון הבא. כמו כן – יצאו לדרך משחקי המבחנים / הישרדות בין סגניות ליגה א׳, שתסתיים השבוע, לבין אליצור נחל שורק (בית דרומי) ובית״ר כפר יונה (בית צפוני) שסיימו את העונה במקום ה- 11 במחוזותיהן.