אשדוד תילחם להישאר בחיים, עפולה, אשקלון, גליל עליון וקרית אתא רוצות חצי גמר

שלב רבע גמר הפלייאוף בליגה הלאומית יימשך היום (שישי) כשהמשחק השני יתקיים. במוקד הפועל עפולה, שגנבה את הביתיות במשחק הראשון, תוכל להכריע את הסדרה ולהשאיר את מכבי אשדוד בליגה הלאומית עונה נוספת. עירוני קרית אתא תצא לנתניה למשחק לא פשוט לאחר שניצחה בבית. הפועל 'מגה אור' גליל עליון ומכבי עירוני ר"ג יקוו לחזור למשחק שלישי בכפר בלום ובאשקלון בהתאמה. בתחתית, עירוני 'יובלים' רעננה תרצה לעשות צעד נוסף בדרך להישארות כשתתארח אצל עכו/מטה אשר. 

מאת: ניב שמולי

מכבי עירוני ר"ג – אליצור איתו אשקלון (שידור ישיר בפייסבוק, 14:30, זיסמן)
0:1 בסדרה לאליצור איתו אשקלון

אלופת העונה הסדירה התקשתה במשך שלושה רבעים מול מכבי עירוני ר"ג, אך רבע אחרון אדיר הספיק לה לניצחון במשחק הראשון בסדרה. אארון אפס ופול דילייני בלטו בניצחון ואריק אלפסי יקווה לגמור את הסדרה במשחק השני ולהתכונן לקראת חצי הגמר. מנגד, מכבי עירוני ר"ג יכולה להיות מרוצה משלושת הרבעים הראשונים, ותרצה לשחזר אותם במשחק השני בסדרה. יחד עם זאת, בקבוצה יהיו חייבים להרים את היכולת ההתקפית ואת אחוזי הקליעה מהמשחק הראשון. ריקי טרנט היה היחיד שקלע בדאבל פיגרס במשחק הקודם והוא יצטרך לקבל עזרה מחבריו.

הפועל עפולה – מכבי אשדוד (ישיר בערוץ הספורט, אולם עירוני עפולה, 14:00)
0:1 בסדרה להפועל עפולה

האם המדורגת שנייה בדרך הביתה לאחר שני משחקים? מכבי אשדוד תגיע לבירת העמק כשהיא עם הגב אל הקיר לאחר הפסד במשחק הראשון בסדרה, ובידיעה שהפסד נוסף יגמור לה את העונה מוקדם מהצפוי. כזכור, רק לפני כשלושה שבועות מכבי אשדוד הפסידה בעפולה במסגרת העונה הסדירה. הקבוצה מעיר הנמל עוד הובילה ברבע הראשון ביתרון דו ספרתי, אך בשלושת הרבעים האחרונים קלעה 41 נקודות בלבד. 62 הנקודות שקלעה במשחק מהווים עבורה שיא עונתי שלילי. בהפועל עפולה רוצים לסגור את הסיפור במשחק הביתי ולא לחזור לאשדוד למשחק מכריע. הקבוצה של ניר קפלן הפגינה הגנה נהדרת במשחק הראשון בסדרה. תומר כהן, שנבחר לתגלית העונה, חיפה על היעדרותו של תומר פורת שלא יחזור לשחק העונה כנראה. צמד הזרים, ג'ימי הול וקרון דשילדס, יצטרכו להמשיך לתת את הטון ולהוביל את קבוצתם לשלב חצי הגמר. הפעם האחרונה בה קבוצה שירדה מליגת העל לא הגיע לחצי הגמר הייתה בעונת 2013/14, כשאליצור אשקלון נכנעה למכבי עירוני ר"ג.

 לפני המשחק יקבל תומר כהן גביע לאחר שנבחר לתגלית העונה.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון (נחשון, 15:00)
0:1 בסדרה להפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון

למרות סגל קצר, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין הצליחה להתמודד עם הקבוצה העמוקה מכפר בלום במשחק הראשון. במחצית השנייה העומק שיחק תפקיד, והצפוניים קלעו 51 נקודות וחזרו מפיגור בדרך לניצחון ביתי. אנטוני פישר כיכב עם 6 שלשות – הכי הרבה שלו העונה, וסיים עם 20 נקודות כשלצידו בלוט אייזיאה אייזנדורף. נתי כהן ירצה לחזור למשחק נוסף בגליל העליון, אך בכדי שזה יקרה הקבוצה שלו תהיה חייבת להדק את ההגנה. כזכור, לקראת תום העונה הסדירה הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין ניצחה את הצפוניים עם שלשה על הבאזר של לייס דאן, שנבחר לחמישיית העונה.

לפני המשחק יקבל לייס דאן גביע לאחר שנבחר לחמישיית העונה.

אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה – עירוני קרית אתא (ישורון, 14:30)
0:1 בסדרה לקרית אתא

המשחק הראשון בסדרה היה שקול לחלוטין עד שבשלוש הדקות האחרונות עירוני קרית אתא יצאה לריצת 2-11 וסגרה את הסיפור בדרך לניצחון ביתי. החניכים של שרון אברהמי קלעו 13 שלשות וסיפקו משחק התקפי שוטף עם הרבה פרגון. מנגד, אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה סבלה מאחוזי קליעה נמוכים יחסית ומשחק לא טוב של איתי מושקוביץ שקלע 10 נקודות בלבד. הגארד קלע במשחק אחד העונה מתחת ל-10 נקודות, ובכדי לחזור לקרית אתא היהלומים יהיו חייבים אותו בכושר של העונה הסדירה. מי שחיפה על כך היה שחר לזר שסיים עם 11 נקודות. לאחר שהמשחק הראשון נגמר בשיוויון בכמות הריבאונדים של כל קבוצה, בנתניה ירצו לנצל את היתרון שלהם בצבע ולשלוט בכדורים החוזרים.

בטרם פתיחת המשחק יוענקו ארבעה גביעים למצטיינים העונה – אלייז'ה הירש ורועי נציה מעירוני קרית אתא ולאיתי מושקוביץ ורובן נייברגר מאליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה.

מכבי קרית מוצקין – מכבי 'סנו' הוד"ש (נבון, 14:30)

רק לפני שבוע שתי הקבוצות נפגשו במחזור שנעל את העונה הסדירה, וזה הסתיים בניצחון של הקבוצה מהשרון. למזלה של מכבי 'סנו' הוד"ש, שהפסידה במחזור החולף לעכו/מטה אשר, אליצור יבנה לא ניצלה זאת והפער בין הקבוצות נותר על שני משחקים. בכדי לעשות צעד משמעותי להישארות בליגה, יצטרכו החניכים של אלון שטיין לצאת מהקריות עם הניצחון שיותיר למכבי קרית מוצקין סיכוי קלוש לשרוד. על מנת להישאר בליגה, במכבי קרית מוצקין יודעים שהם חייבים לקחת את המשחק הזה ולהלחיץ את היריבות לתחתית. דנאל כוזהינוף הפצוע (קרסול) לא שיחק בניצחון בזיסמן ונמצא בספק. מי שמילא את תפקידו כרכז היה ראשד מאדן שסיפק משחק נהדר מול האקסית והוביל את קבוצתו לניצחון.

הפועל עכו/מטה אשר – עירוני 'יובלים' רעננה (גושן, 14:30שידור ישיר בפייסבוק)

אחרי שעירוני 'יובלים' רעננה ניצחה במשחק העונה בתחתית את אליצור יבנה, היא מגיעה למשחק קריטי לא פחות ויודעת שניצחון יבטיח לה כמעט בוודאות עונה נוספת בליגה. הקבוצה של יוסי בונן ממשיכה לנצח דרך ההגנה, ותצטרך להתמודד עם ההתקפה של עכו/מטה אשר. העולה החדשה יצאה מעתידים עם ניצחון קריטי שהשאיר אותה בחיים ואת הפער בין הקבוצות על שני משחקים. עמית תמיר ימשיך עם זר אחד בלבד, ולאחרונה הוא מקבל תרומה מדניאל נג'ר שנכנס לרוטציה. הפסד של עכו/מטה אשר יעניק יתרון לרעננה במאזן בין הקבוצות ופער של שלושה משחקים כשנותרו חמישה כאלה לסיום.

במשחק נוסף: א.ס רמה"ש שיין נדל"ן – הפועל ר"ג גבעתיים