בחמישי הגרלת יורובאסקט 2022 בשידור ישיר

מחר תתקיים בברלין הגרלת יורובאסקט 2022, ללא קהל ותשודר בדף הפייסבוק של איגוד הכדורסל. את ההגרלה יבצע דירק נובצקי שישמש כשגריר פיב"א לאליפות.
הטורניר שיתקיים בקיץ 2022, ייערך בארבע ערים, פראג, טיבילסי, מילאנו וקלן ושלבי ההכרעה יתקיימו בברלין. 24 הנבחרות שעלו לאליפות אירופה, יחולקו לארבעה בתים בני 6 נבחרות כל אחד. לכל מדינה מארחת ניתנה הזכות לבחור מדינה שותפה, האיטלקים בחרו באסטוניה, צ'כיה בפולין, גאורגיה בטורקיה וגרמניה בליטא. נבחרת ישראל נמצאת בקבוצת האיכות החמישית ולא תוכל לפגוש את הנבחרות האחרות מדרג זה: בלגיה, הונגריה ובריטניה. דרג 1: ספרד, סרביה, יוון, צרפת. דרג 2: ליטא, רוסיה, איטליה, צ'כיה. דרג 3: פולין, קרואטיה, טורקיה, סלובניה. דרג 4: גרמניה, אוקראינה, פינלנד, גאורגיה. דרג 6: בוסניה, הולנד, אסטוניה, בולגריה.
היום הייתה אמורה להתקיים הגרלת אליפויות אירופה לנבחרת צעירות, אולם הוחלט לדחות אותה והיא לא תערך לפני ה-11.5 אז יתכנס הועד המנהל של פיב"א אירופה לדיון מיוחד בנושא. בפיב"א מספרים שבשל משבר הקורונה הקשה באירופה, ברור היום שזה יהיה כמעט בלתי אפשרי לקיים את הטורנירים הגדולים האלו, עם מספר גדול של נבחרות במקום אחד ולכן נשקלות חלופות, בהן פיצול המשחקים למספר מדינות, מה גם שמספר התאחדויות טוענות שיש להם קושי אמיתי להכין את הנבחרות שלהן כראוי למשחקים בקיץ זה.