בית תחתון: רמה"ש בפלייאוף, עפולה הבטיחה הישארות

הבית התחתון בליגת 'פריניב' לנוער קרוב להכרעה. אתמול (חמישי) נקבע כי א.ס רמה"ש תשתלב בפלייאוף העליון אחרי נצחון ביתי על אליצור עירוני נתניה. גם היהלומים קרובים מאד להבטיח את מקומם בפלייאוף העליון. בחלק התחתון של הבית הצפוני, הפועל עפולה הבטיחה הישארות בליגה אחרי ניצחון 69:55 על מכבי עירוני רעננה. מי שעוד קרובה להבטיחה הישארות היא הפועל 'צביקה' חיפה, שבתחילת השבוע ניצחה גם היא את הקבוצה מפנינת השרון. הפועל 'נופר' גליל עליון עשתה צעד משמעותי לעבר הישארות עם ניצחון ביתי על עירוני 'אהרון' רמת גן. שכבר ירדה ליגה היא העולה החדשה – מכבי הוד השרון.

בבית הדרומי, מכבי 'נחמן' פתח תקווה דרסה את עוצמה 'רוזה' מודיעין ועשתה צעד משמעותי אל עבר הפלייאוף. מי שצפויה לסיים במקום הראשון את הבית היא הפועל תל אביב. בתחתית, מכבי 'יאשה' אשדוד השיגה ניצחון יקר על הפועל ברנר שכבר ירדה ליגה. הצהובים נאבקים על מקומם בצוותא עם הפועל חבל מודיעין.

מאת: ניב שמולי

א.ס רמה"ש – אליצור עירוני נתניה 57:65

אחרי הניצחון על מכבי עירוני רמת גן, א.ס רמה"ש חזרה הביתה ושוב ניצחה יריבה ישירה בקרב על הפלייאוף. בעקבות כך, הקבוצה של גיא קנטור הבטיחה את מקומה בשלב הראשון בפלייאוף. עומר שפר ותמרי דוש קלעו יחד 7 שלשות (כמו כל שחקני נתניה) והובילו את קבוצתם. כבר בפתיחה הביתיים היו טובים יותר ועלו ליתרון 11:20. ברבע השני עילאי חיון שמר את קבוצתו במשחק והלוח הראה 31:35 במחצית. גם לאורך החצי השני האורחים רדפו, אבל לא הצליחו לבצע מהפך וירדו מנוצחים.

לרמה"ש: עומר שפר ותמרי דוש 16 נק' כ"א, עמרי רום 10 נק', יונתן מטלון 7 נק', יובל שופן ואילי ארז 5 נק' כ"א, אמיתי חושן 4 נק', יונתן מורגנשטרן 2 נק'.

לאליצור עירוני נתניה: עילאי חיון 22 נק', יאיר עמר ומיגל נובחוב 10 נק' כ"א, אלכס זלדוב ואדם צדקה 4 נק' כ"א, גיל פרוזן 3 נק', אורי צמח ורפאל משה 3 נק' כ"א.

מכבי עירוני רעננה – הפועל עפולה 69:55

הישג מרשים להפועל עפולה שמבטיחה את ההישארות בליגה. הקבוצה של רז אמיתי קיבלה משחק ענק מאורי עטיה (33 נקודות), שאחרי מחצית ראשונה רעה התעורר בחצי השני וסחב את קבוצתו לניצחון. המשחק היה שקול ב-40 הדקות הראשונות, אבל ברבע האחרון הייתה רק קבוצה אחת על הפרקט. עטיה הוביל מהפך של העפולאים שלא הביטו לאחור עד לניצחון בזכות רבע של 7-29. מנגד, ברעננה יצטרכו לעבוד קשה מאד על מנת לשרוד בליגה במשחקים שנותרו עד לתום העונה.

לעירוני רעננה: תומר צור 18 נק', אנדי אלבז 11 נק', ענבר שבח 8 נק', אדי קושניר ואיתי פרמדר 4 נק' כ"א, אייל קופלר ויותם הלוי 3 נק' כ"א, איתי זלכה ותום סמרה 2 נק' כ"א.

לעפולה: אורי עטיה (16 ריבאונדים) 33 נק', טל אחרק 17 נק', עוז דסטה 8 נק', ניב גלר 5 נק', יניב סוויסה, יונתן לגון וינון וזנה 2 נק' כ"א.

הפועל 'נופר' גליל עליון – עירוני 'אהרון' רמת גן 72:77

ניצחון גדול לקבוצה מכפר בלוםשף, שפוגעת קשות בסיכוייה של עירוני 'אהרון' רמת גן להתברג בפלייאוף העליון. לכל אורך המשחק קיבלנו קרב צמוד כאשר דקה וחצי לסיום הלוח הראה 67:69 לביתיים. איתי צפון קלע סל חשוב, בודק האורחים הגיבו בשלשה חשובה. נדב מלכה עמד בלחץ מהקו, ובהמשך גם דן וירצברג בדרך לניצחון. לאור זאת, בגליל עליון קרובים מאד להבטיח הישארות בליגה.

להפועל 'נופר' גליל עליון: נדב מלכה (5/7 לשלוש) 29 נק', דן וירצברג 17 נק', איתי צפון 9 נק', יואב אבן צור 8 נק', עמיר חניה 5 נק', אלמוג הלדן 3 נק', שי ברקוביץ, שי ממן, דניאל דהדי 2 נק' כ"א.

לעירוני 'אהרון' רמת גן: יובל מנדלוביץ 18 נק', שי לבדי 15 נק', אורי אורן 14 נק', יניב דנון 8 נק', אורי אלבז 7 נק', עומר מרינוב 6 נק', יונתן טנדליך ויותם כהן 2 נק' כ"א.

מכבי 'נחמן' פתח תקווה – עוצמה 'רוזה' מודיעין 54:81

מכבי 'נחמן' פתח תקווה קרובה להבטיח את מקומה בפלייאוף העליון. שתי הקבוצות ידעו כי ניצחון יקרב אותן אל המטרה, אך בפתח תקווה הרגו את המשחק כבר בשלב מוקדם. הביתיים סיימו את הרבע הראשון ביתרון 13:22, ואת המחצית ב-30:46. בחצי השני היתרון גדל, בדרך לניצחון מרשים. במודיעין יצטרכו לעבוד קשה במחזורים שנותרו על מנת להשיג את הכרטיס לפלייאוף.

למכבי 'נחמן' פתח תקווה: שליו זן ונועם נאור 22 נק' כ"א, רון ענבר 13 נק', יבגני שטיינר 8 נק', מתן חשמל ושגב סמרה 7 נק' כ"א, גיא אוצ'ניק 2 נק'.

לעוצמה 'רוזה' מודיעין: יואב ויטלם 15 נק', אייל נוני 12 נק', אלון דר 8 נק', יונתן כהן ורן ויספלד 4 נק' כ"א, רוה חרף ועידן מן 3 נק' כ"א, איתי מלץ ונתן קטאשווילי 2 נק' כ"א.

הפועל ברנר – מכבי 'יאשה' אשדוד 74:56

הקבוצה של תמיר שמחוני מסמנת וי חשוב במאבקי התחתית ים ניצחון חוץ בברנר, שתפרד בסיום העונה מליגת 'פריניב' לנוער. האורחים פתחו טוב את המשחק והובילו 16:22 בתום הרבע הראשון. הביתיים נשארו במשחק, בעיקר בזכות הגנה טובה אבל ברבע האחרון הייתה רק קבוצה אחת על הפרקט – המקומיים קלעו 8 נקודות ברבע הזה ונכנעו.

להפועל ברנר: דניאל אלקריף ועומר רוזמרין 15 נק' כ"א, נועם מוריץ 11 נק', ניתאי וולך 6 נק', גור חרותי 5 נק', פלג דרור 4 נק'.

למכבי 'יאשה' אשדוד: הראל מזרחי 24 נק', אלברט שפירא 19 נק', עפרי בר ששת ויונתן מהרטה 7 נק' כ"א, נועם אלישאקשווילי 6 נק', אופל בכר 5 נק', סהר שמשון, רפאל לביא ונאור מיכאלי 2 נק' כ"א.