ברביעי: המחזור ה-20 בליגה הלאומית

שישה משחקים יתקיימו במסגרת המחזור ה-20 בליגה הלאומית, המשחק בין עירוני קרית אתא להפועל ר"ג/גבעתיים ישודר בערוץ ספורט5+ החל מ-19:00. המשחק בין א.ס רמה"ש לבין אליצור נתניה יחל בשעה 19:00 וישודר בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל. המשחק בין אליצור אשקלון להפועל עפולה נדחה לתחילת החודש הבא עקב מקרי קורונה חיוביים בעפולה. כל המשחקים האחרים ישודרו בשידור ישיר בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל.

עירוני קרית אתא – הפועל ר"ג גבעתיים (ישיר בערוץ הספורט)

שתי קבוצות שלא שיחקו במחזור האחרון חוזרות מהפגרה למשחק בעל חשיבות עבורן. הקבוצה של שרון אברהמי נראתה נהדר בטרם הפסקת הליגה והתבססה בעיקר על ההגנה שלה. מנגד, גם האורדונים פתחו טוב את העונה וניכר כי מתן חרוש הצליח לבנות תלכיד בריא. גיא פלטין עשה קפיצת מדרגה משמעותית והפך לאחד הישראלים הבולטים בליגה. שתי הקבוצות עשו שינויים מזעריים, יחסית, מאז פתיחת העונה ומגיעוך להתמודדות כשהן במאזן זהה של חמישה ניצחונות מתשעה משחקים.

מכבי 'סנו' הוד"ש – מכבי אשדוד

בסיבוב הקודם הפתיעה מכבי 'סנו' הוד"ש את היורדת מליגת העל וסימנה וי במשחק הראשון של העונה. מאז השיגו החניכים של אלון שטיין עוד שני ניצחונות בלבד, והם מגיעים אחרי הפסד כואב בישורון לאחר שספגו סל עם הבאזר. רק בשלושה משחקים העונה מכבי 'סנו' הוד"ש קלעה מעל 80 נקודות, ובשניים מהם היא יצאה עם ניצחון. מנגד, מכבי אשדוד ספגה תבוסה ביתית קשה לאליצור איתו אשקלון במשחק בו הופיעה בסגל חסר בעקבות פציעה של בילי מקשפרד. האחרון עשוי להיעדר תקופה ממושכת וכנראה ייעדר מהמשחק הקרוב. בהיעדרו יצטרך דורנד סקוט להרים את רמתו ולספק יותר מ-11 נקודות שקלע בהפסד לאליצור איתו אשקלון ביום ראשון. מכבי אשדוד קולעת 6.3 שלשות בלבד במשחקים בהם הפסידה, לעומת 12 שלשות בניצחונות.

מכבי עירוני ר"ג – הפועל עכו/מטה אשר

עם שלושה הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים, מגיעה מכבי עירוני ר"ג למשחק ביתי קריטי בידיעה שהפסד נוסף עלול לזרוק אותה לכיוון מרכז הטבלה. העולה החדשה ספגה לא פחות מ-119 נקודות במשחק האחרון ותהיה חייבת לשפר את ההגנה שלה. מנגד, גם ההגנה של הפועל עכו/מטה אשר לא הבריקה במיוחד וספגה גם כן מעל ל-100 נקודות בהפסד לעירוני 'יובלים' רעננה. עמית תמיר, ששיחק עם מכבי עירוני ר"ג בליגה הלאומית מספר שנים, פתח ברגל שמאל את הופעת הבכורה שלו כמאמן העולה החדשה ויפגוש על הקווים עוד שחקן פנים שכיכב בליגה הלאומית – אורי קוקיה. כריס סמית סיפק הופעת בכורה טובה עם 20 נקודות.

עירוני 'יובלים' רעננה – אליצור יבנה

אחרי הניצחון החשוב על חשבון הפועל עכו/מטה אשר, בעירוני 'יובלים' רעננה רצים לעשות עוד צעד בדרך למרכז הטבלה עם ניצחון ביתי על אליצור יבנה. החבורה של עופר ברקוביץ' צלפה מכל מקום במשחק האחרון וקלעה 13 שלשות ב-62 אחוז, הרבה בזכות אופק מלכה ואוסטין פרייס. מנגד, באליצור יבנה יודעים שהפסד בפנינת השרון יפתח פער של שני משחקים רצופים בין הקבוצות, ובנוסף לכך – יעניק לעירוני 'יובלים' רעננה ניצחון כפול על חשבונם. יניב בורגר עדיין לא רשם ניצחון בכורה בקדנציה שלו באליצור יבנה, שסוחבת ארבעה הפסדים ברצף, וירצה לעשות זאת במשחק הקריטי. סול לשם לא צפוי לשחק בגלל פציעה בקרסול.

הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון – מכבי קרית מוצקין

על אף התבוסה הביתית במחזור האחרון, בקרית מוצקין יכולים לשאוב עידוד מהופעת בכורה טובה של צמד הזרים ומהרבע האחרון שהציגו, בו הצליחו לצמק את התוצאה באופן משמעותי. יחד עם זאת, בקבוצה חייבים להתחיל לנצח ולברוח מהתחתית ועל הדרך גם להלחיץ את היריבות באותו האזור. מנגד, הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון לא הבריקה במשחק החוץ ביבנה אבל שוב הייתה מאד יעילה והצליחה לצאת עם ניצחון. בצוות המקצועי קיבלו תרומה משמעותית מעומרי וורוטיצקי, יהל פלג וחן גיא שסיפק 13 נקודות. אלון ספיר, שלא שיחק במשחק האחרון, נמצא בספק בגלל פציעה בגב.

א.ס רמת השרון – אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה (ישיר בעמוד הפייסבוק)

קרב בין שתי קבוצות שניצחו במחזור האחרון. היהלומים עשו זאת לאחר סל ניצחון של ברייס וושינגטון, ואילו הקבוצה של גיא קנטור טיילה בקריית מוצקין. ניצחון של אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה יפתח פער משמעותי מהתחתית, מקום ממנו גם א.ס רמה"ש רוצה לברוח. המארחת קיבלה תרומה נאה מכריס קאנינגהאם שסיפק הופעת בכורה טובה ביום ראשון האחרון. גיל אמיתי, שסיפק משחק טוב בניצחום של קרית מוצקין, יפגוש את הקבוצה במדיה ישחק בעבר.