ברביעי: נס ציונה והפועל חיפה במוקדמות היורופקאפ

מחזיקת גביע היורופקאפ עירוני נס ציונה וקבוצת הפועל חיפה יחלו מחר (רביעי) את השתתפותן במוקדמות המפעל לעונת 2021/22. שתי הקבוצות העפילו באופן אוטומטי לחצי הגמר, כאשר כל אחת מתמודדת בבועה שונה מתוך 4 הבועות הקיימות בשלב המוקדמות.

עירוני נס ציונה שזכתה בעונה שעברה ביורופקאפ, תתמודד מול קבוצת פארנו האסטונית בבועה באסטוניה (20:00), ולכן יריבתה תהנה גם מתמיכת הקהל המקומי. פארנו ניצחה בשלב רבע הגמר את וינה מאוסטריה 67:73 ותגיע למשחק שני בתוך 24 שעות. נס ציונה מתחילה את העונה עם סגל שונה לגמרי מאותו סגל שזכה בעונה שעברה, כאשר רק הקפטן טל דן וליאור קררה המשיכו לעונה נוספת.

יחד איתם משלימים את הסגל הישראלי גולן גוט שחזר לקדנציה שניה בקבוצה אחרי תקופה במכבי ראשל"צ ואיתו נחת בלב המושבה גם נמרוד טישמן. תומר זלמנסון, תומר לוינסון ועידן פז הגיעו מהליגה הלאומית והצטרפו אל הזרים החדשים: הגארד דיאנטה גארט אקס מכבי אשדוד, הגארד אייק וואמו, הרכז מאט פארל, הגארד פרנק ברטלי ושני שחקני הפנים טים סוארס ומארין מאריץ', שחקן נבחרת קרואטיה. המאמן ליאור ליובין שאימן בשנה שעברה חצי עונה בגלבוע/גליל וחצי עונה כעוזר של עודד קטש בפנאתינייקוס ינסה להעפיל עם הקבוצה לשלב הבתים כדי לנסות ולהגן על התואר.

להפועל חיפה מצפה משימה לא פשוטה, היא תתמודד בשעה 16:00 מול אניסיי הרוסית, קבוצת VTB שגם תשחק בבית בבועה בקראנסויארסק. אניסיי מציגה סגל עם כמה שחקנים מהרמה הגבוהה של אירופה שמשחקים אצל המאמן הותיק דרזאן אנזולוביץ', כמו קספר וור הרכז בן ה-31, ריון בראון ששיחק בעבר בהפועל ת"א, והפורוורד דראל וויליס.

הפועל חיפה שינתה את פניה בקיץ, אמנם המאמן אלעד חסין נשאר על הקוים כמו גם הישראלים איגור נסטרנקו, עמית שמחון ואופק אביטל אבל לא מעט שחקנים חדשים נחתו ברוממה. את הסגל הישראלי משלימים ספנסר וויס ושני המתאזרחים ג'ארד ארמסטרונג וגם וויל ריימן, אליהם מצטרפים ארבעה זרים חדשים – גרגורי ורגאס הותיק ששיחק בקדנציות שונות במכבי חיפה, שחקני הפנים סקוטי ג'יימס וג'יימס תומפסון והגארד קאדים אלן, סקורר מוכח וקטלני.

במידה והקבוצות יעברו את שלב חצי הגמר הן יתמודדו במשחק הגמר בבועה שלהן על הזכות להיכנס לשלב הבתים של היורוקאפ לעונת 21/22. משחקי הגמר יתקיימו ביום שישי.