בשישי: ישראל רוצה להישאר מושלמת במוקדמות גביע העולם

מחר (שישי) בשעה 14:30 בהיכל קבוצת שלמה, תארח נבחרת ישראל את נבחרת גרמניה במסגרת מוקדמות גביע העולם 2023 (שידור ישיר בערוץ הספורט). השופטים יהיו: זוראפוביץ' (בוסניה), קלאטראבה קאובאס (ספרד), אטארד (איטליה). המשחק SOLD OUT.

קצת היסטוריה: מאזן כל הזמנים בין הנבחרות 18-21 לישראל. הנבחרות נפגשו גם בקמפיין הקודם של מוקדמות גביע הועלם, ישראל ניצחה בהיכל שלמה 77-81 עם 14 נקודות של טי.ג'יי קליין, 10 של רפי מנקו ויפתח זיו. בלייפציג הגרמנים ניצחו 98-112 אחרי הארכה עם 30 נקודות של דניס שרודר. לישראל ג'ייק כהן 23, תמיר בלאט 16, איתי שגב 14, יובל זוסמן 13. בסופו של דבר גרמניה עלתה לגביע העולם 2019 בסין וישראל לא.

זו הפעם הראשונה מאז שחזרו החלונות לחיינו שהנבחרות נפגשות למשחק כפול, אחד בישראל מחר והשני בגרמניה ביום שישי. ישראל עומדת על מאזן 0-2 אחרי ניצחונות על פולין ואסטוניה בנובמבר, גרמניה על 1-1 אחרי שהפסידו בבית לאסטוניה וניצחו בחוץ את פולין. כמו ישראל גם גרמניה החליפה מאמן בקיץ האחרון, את מקומות של מייק טיילור, שהוליך את הגרמנים להישגים משמעותיים בשנים האחרונות, תפס גורדי הרברט הקנדי בן ה-63, שבעבר כבר אימן את נבחרת גאורגיה. בניגוד לגודס, הרברט מאמן רק את נבחרת גרמניה, בדומה לו גם הוא היה שחקן נבחרת ושיחק עם קנדה במשחקי האולימפיים ב-1984 וגם באליפות העולם שנתיים מאוחר יותר.

נבחרת ישראל רוצה ויודעת שניצחון מחר, יבטיח לה לא רק את המקום בבית הבא של מוקדמות גביע העולם 2023, אלא גם מקדמה משמעותית לקראת ההמשך, כי בבית המקביל, קרואטיה למשל עדיין במאזן 2-0 וזה עשוי להיות משמעותי להמשך. כמה שחקנים צפויים לעשות בכורה במדים הלאומיים מחר, גבי צ'אצ'אשווילי ומקס היידיגר, אבל הבסיס של הנבחרת נשאר יציב עם שחקנים שרצים יחד שנים ארוכות, מקל, מנקו, גינת, ג'ייק כהן, זלמנסון, ים מדר שבל אירופה עוקבים אחריו ונמרוד לוי שהעמיד בחלון נובמבר ממוצעים של 10 נקודות ו-7.5 ריבאונדים ואת מדד האיכות הגובה ביותר בנבחרת. כל הכרטיסים למשחק נמכרו כבר לפני כמה ימים וההיכל יהיה מלא עד אפס מקום.

שתי הנבחרות הנוספות בבית אסטוניה ופולין ייפגשו גם הן פעמיים בחלון הזה, המשחק הראשון יהיה מחר בטאלין והשני ביום שני בלובלין.

אורח מיוחד יהיה במשחק, אנראס זאקליס, מזכ"ל פיב"א העולמי, שיגיע ארצה מחר ארצה ברכב מירדן.

אתמול בחר גיא גודס את 12 השחקנים שיהיו בסגל למשחק: גל מקל, ים מדר, בר טימור, מקס היידיגר, שון דאוסון, רפי מנקו, גיא פניני, נמרוד לוי, תומר גינת, ג'ייק כהן, עידן זלמנסון וגבי צ'א'צא'שווילי, שהוא והיידיגר יערכו הופעת בכורה במדים הלאומיים.

גיא גודס אמר: "התחושות תמיד טובות בכל חלון, כיף לבוא לנבחרת, כיף לאמן את השחקנים האלה, מאוד מחויבים, מרוכזים ורוצים לנצח. יש לנו מטרה לנסות להגיע לאליפות העולם, התחלנו ברגל ימין, אנחנו מאוד רוצים להמשיך במומנטום. מולנו נבחרת גרמניה, למרות שהם לא יהיו במשחק הראשון בסגל הנוצץ והחזק שלהם, אבל סגל אגרסיבי וקשוח, נקווה שנוכל להתמודד עם האגרסיביות שלהם”.

עוד הוסיף: “הניהול עומסים על ג'ייק כהן יהיה. הוא כמה שנים בנבחרת ועושה עבודה נהדרת, הוא אינטיליגנט, ולא צריך להסביר לו כמה פעמים. הקושי שיהיה לשחק היום בערב, לטוס, לישון פחות שעות ולתת מה שהוא יכול בדקות שהוא יקבל. זה לא פשוט, אבל כמה שנוכל להשתמש בו זה מעולה מבחינתנו. ראינו את הגרמנים כמה פעמים ואנחנו יודעים למה לצפות, הרבה אגרסיביות וריבאונד התקפה, מפעילים לחץ על הכדור, נבוא יותר מוכנים, גם אנחנו כצוות וגם השחקנים. אני מאמין ומקווה שנפתח את המשחק יותר טוב מהמשחק נגד פולין".