גיא גודס: "אין לנו מקום לטעויות, אנחנו צריכים לנצח"

לקראת חלון המשחקים הקרוב של מוקדמות גביע העולם, בו תפגוש ישראל את סלובניה ביום שישי בהיכל קבוצת שלמה ואת שבדיה בחוץ ביום שני, התכנסו מאמן נבחרת ישראל גיא גודס והקפטן החדש תומר גינת למסיבת עיתונאים"

תומר גינת, קפטן נבחרת ישראל: "מרגש מאוד, זו זכות אדירה, אולי הכי גדולה שיש בכדורסל הישראלי. תמיד כשבאתי לנבחרת אמרתי שכל שחקן שמתחיל לשחק כדורסל החלום שלו זה להיות בנבחרת, אז להיות קפטן זה פי כמה. אני מודה לכל מי שראה בי מתאים לתפקיד ויש לנו הרבה עבודה. יש לי פה הרבה אנשים שיעזרו לי למלא את התפקיד בהצלחה, כל אחד מנהיג בקבוצה שלו ונעשה את זה ביחד, צריך להתרכז בכדורסל עכשיו".

"לא הספקתי לדבר עם גל, דיברתי איתו אחרי שהוא פרש ואמרתי לו תודה על כל הזמן שעברנו ביחד. במהלך הקריירה הייתי לצד קפטנים משמעותיים כמו מתן נאור, לימונד, מקל, פניני, בר – אתה לומד מכולם הרבה דברים. צריך לקחת את הדברים האלה וליישם אותם ואני מקווה שנעשה את זה בצורה הכי טובה".

"כולנו מבינים שמה שקרה בקיץ זה מבאס אבל צריך את זה מאחורנו. אנחנו מגיעים עם הרבה שחקנים חדשים, אנחנו בתמונה, זה לא יהיה פשוט אבל יש לנו 2 משחקים חשובים שאנחנו רוצים להראות בהם טוב. אנחנו צריכים לשים מאחורנו את הקיץ, עברנו דברים בקבוצות מאז ונצטרך להתרכז במשחקים האלו, אני בטוח שנבוא מוכנים".

"אני בטוח שכל השחקנים שפרשו יהיו חסרים אבל האחריות עוברת אלינו, אני ורפי ובר, זלי וכל השחקנים שפה כבר כמה שנים. זו תחושה טובה ואם זאת מרגישים את האחריות, נבחרת ישראל גדולה מכולנו ונצטרך כל אחד לעשות הכי טוב שאפשר כדי להוביל את הנבחרת להיות במקום שבו היא צריכה".

גיא גודס, מאמן הנבחרת: "הסגל די חדש והוא מצטרף ל-4 שחקנים שהיו איתנו ביורובאסקט וחלקם היו גם החלונות האחרים בסגל המורחב. יש גם כאלו שזו פעם ראשונה שלהם ואני מברך אותם על עצם ההגעה להיות חלק מהנבחרת. אנחנו משחקים מול הסלובנים פעם ראשונה ומול השבדים פעם שניה, אין לנו מקום לטעויות ואנחנו צריכים לנצח. שתי הנבחרות שונות ממה שהם היו באליפות אירופה אבל אנחנו נבוא להלחם כרגיל ולתת את כל כולנו ולנצח בשישי ולהתקדם משם".

"לא היתה שום בעיה אחד עם השני בחבר'ה שלנו, יש לנו אנשים מאוד איכותיים שנהנו להיות ביחד ועשו דברים יפים ביחד. תמיד בדרך יש תקופות פחות טובות, זה חלק מהחיים של כל אחד מאיתנו אז להפוך את זה לשחור כמו שעשו את זה, זה לא נכון. מאז שחזרנו לא דיברתי עם אף אחד על נושא הנבחרת כי זה לא היה משנה, יש חבר'ה מצוינים ורציניים, מוכשרים ולפעמים כל מה שאתה מתכנן קורה הפוך אבל עצם העובדה ששמנו רף גבוה, צריך להסתכל על זה בצורה חיובית ולא שלילית שזה נלקח".

"אני די בטוח שהותיקים יעזרו לצעירים להתאקלם, צריך לעשות את הדברים הפשוטים, לבוא לתת הכל, מבחינת אנרגיות והגנה. חלונות זה משהו אחר, הסגלים משתנים אצל כולם מכורך הנסיבות. בקיץ היה מה שהיה, שמנו לנו אתגר ולא עמדנו בו ואנחנו ממשיכים לאתגר הבא. הנבחרת תשתפר עם הזמן, אלו לא טורנירים קלים וכל חלון יש לו את הסיטואציות והאנרגיות שלו. אני שמח שלפחות בשנה האחרונה מאז שנכנסתי לתפקיד עשינו שדרוג בדירוג שלנו, זה דבר מאוד חשוב להמשיך מבחינת ההגרלות".

"סלובניה כמו ישראל וכמו כל הנבחרות יהיו שונות לגמרי ממה שהן היו ביורובאסקט, זה הקושי של חלונות אבל אין ואקום בספורט. תמיד יבוא שחקן כזה או אחר ויכנס למשבצת ויקח את התפקיד. אולי כל הכוכבים לא מגיעים אבל יש שם שחקנים מספיק מוכשרים שיכולים לעשות את העבודה, אנחנו נתרכז בנו ואיך אנחנו יכולים לעשות את הכי טוב שלנו, אנחנו מצפים למגרש מלא כי סיכוי עדיין קיים ואנחנו רוצים לשמור עליו".

"צריך להגיד תודה רבה לגל מקל שהיתה לי אישית ההזדמנות לאמן אותו לראשונה בקריירה, גיליתי מעבר לשחקן אדם שמאוד אוהב את המשחק וכשהוא עושה משהו הוא עושה את זה הכי טוב שהוא יכול, מקצוענות ברמה הכי גבוהה. אני רוצה לאחל לו בהצלחה בהמשך הדרך. לגבי גיא, הוא לא ידע שהוא יהיה חלק מהיורובאסקט והיתה לי פגישה איתו ואז הוא אמר לי – אני לא רוצה להיות נטל, ואמרתי לו שהוא לא נטל הוא נכס. הוא נתן המון לישראל והיה לי הכבוד להיות איתו גם בנבחרת וגם בחולון, לשניהם צריך להגיד תודה על התרומה הענקית בכל מצב".