גיא גודס: "זה כבוד גדול ואחריות לשבת בכסא הזה"

מסיבת העיתונאים הראשונה של גיא גודס כמאמן נבחרת ישראל נערכה היום במשרדי איגוד הכדורסל. גודס הוצג כמאמן הנבחרת ודיבר על המינוי, הרגשות שלו, האני מאמין שלו, המשימות הקרובות של הנבחרת והציפיות.

מאמן הנבחרת גיא גודס: "אני מאוד מתרגש לשבת בבניין הזה לאחר שנבחרתי למאמן הנבחרת. תודה רבה לכל ראשי האיגוד, לכל מי שלקח חלק בדבר הזה. זה כבוד על הרבה שנים של עשיה, לא רק כשחקן שגדל בנבחרות של ישראל, ולהגיע יום אחד ולשבת בכסא הזה זו המון אחריות. צריך לעשות את העבודה כמו שצריך, עשו פה עבודה מצוינת, יש פה בסיס טוב שעשה הצלחות והמטרה שלי היא לנסות לקחת את זה שלב קדימה מבחינת מוקדמות אליפות עולם ואליפות אירופה בקיץ. אנחנו נעשה את הכי טוב ואת המקסימום כדי שזה יקרה".

"אנחנו נשב עם כל הצוות, יש פה תמהיל טוב של שחקנים ותיקים וצעירים. זו נבחרת שכמה שנים רצה ביחד שזה יתרון עצום, הדור התעצב ועשה הצלחות אז יהיה יותר קל להיכנס בדלת הזו, זה תמהיל איכותי שימשיך להוביל להצלחות. לגבי שחקני היורוליג נצטרך למצוא את הפתרון. מהצד של איגוד הכדורסל עושים נסיונות להזיז את המשחק. כל שחקני הנבחרת מאוד רוצים להיות חלק מהנבחרת וזה היופי, אתה רואה את המחוייבות מהצד של השחקנים אז אני אופטימי לגבי כל מי שיש לו בעיה כזו או אחרת".

"אנחנו לא יודעים איזה סגל יהיה ומה יקרה עד הקיץ. אפשר לתכנן את החלון הקרוב אבל אי אפשר לדעת מה יקרה בפברואר. גם באליפות אירופה אי אפשר לדעת מי יגיע, אלו דברים שכרגע נעלמים ולכן לעשות מטרות זה קל אבל זה לא יהיה נכון. עבדתי עם פיני ואני תמיד שמח לעבוד עם מישהו בכיר ולשמוע את העצות, זה יתרון גדול שיש מישהו כזה באזור. נשמע, נקשיב וניקח את ההחלטות שצריך".

"אני לא יודע כרגע לגבי שינויים פרסונלים, יותר נכון לשבת עם הצוות שיהיה, נשמע את הדעות והעצות, נראה את הכושר של השחקנים. לי אין העדפות לשחקן כזה או אחר, מי שיהיה בכושר ויתאים למה שאנחנו רוצים מקצועית הוא יהיה בסגל וככה נעשה את הבחירה שלנו. בספורט אין עניין אישי, גם כשלקחו החלטות נגדי בתור שחקן, הבנתי שזה לא אישי אלא מקצועי. אנחנו נעשה את הבחירה הכי טובה שלנו להצלחת הנבחרת".

עמוס פרישמן, יו"ר הועדה המקצועית: "תמיד כשמדובר בנבחרת זה כבוד גדול וחגיגה, אני שמח שגיא מונה להיות מאמן הנבחרת. זה כבוד גדול לכל מי שבענף ששחקן עבר כ"כ מצליח, שחקן נבחרות ישראל ואחד מהמאמנים הותיקים והבכירים והמצליחים שלנו יוביל את הנבחרת לפחות בשנתיים הקרובות. זו הזדמנות להודות לעודד קטש ולעוזריו על העבודה הנפלאה שהם עשו. הרבה אנשים יצטרכו לתת כתף ולעזור כדי שהנבחרת תצליח, אם זה הקבוצות שהשחקנים שלהם ביורוליג או שחקנים שמשחקים בחו"ל. איגוד הכדורסל יצטרך לשתף פעולה עם הקבוצות כדי שהסגל הטוב ביותר יעמוד לרשות גיא. דרור כהן ממשיך איתנו כעוזר מאמן ואנחנו מחפשים עוזר מאמן בכיר נוסף, אני מקווה שבתקופה הקרובה נוכל לבשר על השלמת הצוות. יש לנו משימות גדולות וחשובות ואני בטוח שגיא והצוות יובילו את הנבחרת למקומות טובים".

"על עודד קטש דובר מספיק, אנחנו עם הפנים קדימה ומסתכלים על מה שיהיה ולא מה שהיה. ההבטחה שלי לצוות הקודם היתה לאמן 4 שנים, הוא אימן 4 שנים ועשה עבודה טובה. הוחלט לסיים אחרי 4 שנים ולהתקדם קדימה. העבודה היתה מצוינת גם עם הצוות הקודם והיא תהיה גם עם הצוות החדש".

"הנבחרת היא לא שלי פרטית ואנחנו נצטרך לקבל עזרה מהקבוצות, יש למכבי ת"א יותר מ3 שחקנים שיכולים להיות בנבחרת, צריך להיות חכם ולא צודק, אני מבין את הקשיים שיש למכבי ת"א אבל התפקיד שלנו זה שיהיו את השחקנים הכי טובים בסגל לטובת נבחרת ישראל. האיגוד פועל נחרצות כדי לנסות לשנות את לו"ז המשחקים כדי שכל שחקני מכבי ת"א יהיו פה, אני מקווה שנצליח ואם לא אז התפקיד של המאמן יהיה להגיד לי את מי הוא רוצה בסגל והתפקיד שלי זה לדאוג שהשחקנים יהיו. אנחנו נפעל לעשות את המקסימום שאת השחקנים שהמאמן ירצה הוא יקבל".

מנהל הנבחרת מוטי דניאל: "נבחרת ישראל זה מוסד יקר מאוד לכל מי שדרך פה. אני רוצה לברך את גיא, העניין הזה של מורשת ומכיר את הנבחרת, שעבר בה כשחקן, שהזיע בחדרי הלבשה ונלחם באליפויות אירופה, זה טבעי שהוא יצעד קדימה לתפקיד המאמן. הבחירה בו היא מצוינת ואני מקווה שהעבודה שהתחילה בתקופה של עודד (וזו הזדמנות טובה להודות למי שהיה ועשה עבודה מצוינת) תימשך. יש לנו שחקנים שמשתוקקים לשחק בנבחרת, הם מחכים לקריאה ואני מאוד אופטימי ומאוד נרגש לגבי הפעילות שלנו בשנתיים הקרובות".