גלבוע/מעיינות כפתה שיוויון, שאר הסדרות הוכרעו

הסדרה בין גלבוע/מעיינות לעמק חפר תוכרע במשחק שלישי על הכרטיס לחצי הגמר. מכבי 'טדי' ת"א, הפועל 'עזרא' ירושלים ועמק יזרעאל השלימו סוויפ בדרך לשלב הבא.

מאת: ניב שמולי
צילום: רום שקד

תמונת חצאי הגמר בליגת 'פריניב' לנוער כמעט הושלמה, לאחר ששלוש סדרות הוכרעו. הפועל עמק יזרעאל גברה על הפועל כפ"ס אביב לאחר דרמה ותפגוש בשלב חצי הגמר את מכבי 'טדי' תל אביב שהכניעה את בני הרצליה. הפועל 'עזרא' ירושלים יצאה לריצה ברבע האחרון על חשבון הפועל ת"א, וגם היא הבטיחה את מקומה בשלב הבא. הסדרה היחידה שעוד לא הסתיימה היא בין גלבוע/מעיינות להפועל 'אלטשולר שחם' עמק חפר שלא הצליחה לנצח בעין חרוד.

הפועל כפ"ס אביב – הפועל עמק יזרעאל 74:72

משחק מותח בכפר סבא הוכרע לטובת הצפוניים שעולים לשלב חצי הגמר. שתי הקבוצות הציגו יכולת טובה בפתיחת המשחק כשמצד אחד נדב שדה, ומנגד אלון הרשקוביץ' בולטים – 22:26 לאורחים לאחר הרבע הראשון. ברבע השני כבר האחוזים התיישרו, אבל זה לא הפריע לקבוצה של גולן יבלונסקי להמשיך להוביל – 42:45. ברבע השלישי המומנטםו השתנה ועם הגנה טובה ומבול שלשות, הפועל כפר סבא עלתה ליתרון 61:65. דווקא ברבע האחרון החבורה של הוד בן הרצל לא נתקעה. 4 דקות לסיום הביתיים עוד הובילו 66:70, אך מכאן קלעו רק 2 נקודות עד לסיום, כאשר 2 שניות לסוף החטאות עונשין של איתי זק מנעו מכפ"ס הארכה.

להפועל כפ"ס אביב: נדב שדה (7/11 לשלוש) 27 נק', עידן זילברשלג 13 נק', ארז אבנטל ואיתי זק 9 נק' כ"א, רן דמרי ואיתי סלמה 7 נק' כ"א, בן דוידוב 2 נק'.

לעמק יזרעאל: אלון הרשקוביץ (4/9 לשלוש) 23 נק', עומרי שלף ונועם לוגשי 13 נק', ארד לויטה 10 נק', אורי עובדיה 8 נק', דן בן אלחנן 5 נק', ראם בורדה 4 נק'.

הפועל גלבוע/מעיינות – הפועל 'אלטשולר שחם' עמק חפר 69:72

הסדרה היחידה שהולכת למשחק שלישי ומכריע. אחרי שברופין הפועל 'אלטשולר שחם' עמק חפר הציגה משחק התקפי מרשים, הפעם הצפוניים הציגו הגנה הרבה יותר טובה ואחרי דרמה כפו משחק שלישי ומכריע. פתיחת המשחק הייתה של הביתיים, אלא שריצת 0-9 של האורחים העניק להם יתרון 11:13 לאחר הרבע הראשון. ברבע השני זיו ברקו עלה מהספסל ומהר מאוד הוביל ריצה מקומית. שלשות של אביב קוקטוק ויוגב פרטי, יחד עם יכולת טובה בצבע של מקסים פילוננקו קבעו במחצית 26:39 לאדומים. את הרבע השלישי האורחים פתחו עם 0:10 משלהם. יואב ושלר ואיתם כהן דאגו שקבוצתם תרד בפיגור 47:50 בסיום הרבע השלישי. עם פתיחת הרבע האחרון הכחולים עלו ליתרון ראשון במשחק שגדל עם סל חשוב של יואב ושלר – 53:59. ברגעי הסיום אביב קוקוטק לקח אחריות והתעלה עם 6 נקודות, ויחד עם הגנה נהדרת הקבוצה של יואב שנקמן כפתה משחק שלישי ומכריע.

להפועל גלבוע/מעיינות: אביב קוקטק 16 נק', מקסים פילוננקו 13 נק' , מירון כץ וזיו ברקו11 נק' כ"א, עופרי שיטרית 10 נק', יוגב פרטי 7 נק', גיל בירן 4 נק'.

להפועל 'אלטשולר שחם' עמק חפר: יואב ושלר 13 נק', אורי ירמולבסקי 10 נק', אורי יאיר 9 נק', איתם כהן וליבי לביא 8 נק' כ"א, אריאל סלע 6 נק', שגיא נאמן 5 נק', אלון יהודה ויונתן קלר 4 כ"א, עידו ברנשטיין 2 נק'.

בני הרצליה – מכבי 'טדי' תל אביב 76:62

במשחק בו אלון מיכאלי מסיים ללא סל שדה, לבני הרצליה אין הרבה סיכוי מול אלופת העונה הסדירה. האורחים מתל אביב השאירו את הביתיים על 14 נקודות ברבעים 2 ו-3, ועם עוד הופעה וורסטילית של עומר מאייר ועופרי נווה הבטיחו את מקומם בשלב הבא מול הפועל עמק יזרעאל. המקומיים פתחו טוב את המשחק ועם אחוזים טובים מהשדה הצליחו לסיים את הרבע הראשון ביתרון 21:23. ברבע השני המומנטום השתנה והצהובים יצאו לריצת 2-14 בדרך ליתרון 25:35. הקבוצה של עדי עמוס הציגה הגנה אזורית שהקשתה על בני הרצליה ובמחצית הלוח הראה 31:42. גם ברבע השלישי המגמה נמשכה – בני הרצליה לא הצליחה להתמודד מול ההגנה של מכבי תל אביב, קלעה רק 6 נקודות ברבע הזה אותו סיימה בפיגור 37:61. מכאן, הדרך לניצחון נסללה.

לבני הרצליה: קוזמה גונצ'רוב 13 נק', יואב שמרי 9 נק', איתי אקוניס 7 נק', אריאל שמרי 6 נק', יונתן גוטר, אור רותם, אלון מיכאלי וניתאי שלם 4 נק' כ"א, דן שילה, אייל שמרי וגיא כהן 3 נק' כ"א, ירדן לזר 2 נק'

למכבי 'טדי' ת"א: יהלי רוזנבאום 12 נק', עומר מאייר (8 ריבאונדים) ואורי כהן 11 נק' כ"א, שחר דורון 10 נק', עופרי נווה (8 ריבאונדים) 9 נק', עמית צוקר 6 נק', תמיר גולד 5 נק', רועי בכר 3 נק', אורי רון, רוי קליין וירון גולדמן 2 נק' כ"א, רועי רוזנברג 1 נק'.

הפועל תל אביב – הפועל 'עזרא' ירושלים 74:65

הקבוצה של דניאל ששר משלימה סוויפ ועולה לשלב חצי הגמר, תוך שהיא עדיין ללא הפסידה בפלייאוף הנוכחי. האדומים מהבירה שוב קיבלו משחק נהדר של רום כיטכס, יחד עם רועי אבנרי, יאיר ידין ויונתן אבולוף. המשחק היה שקול ברוב שלביו, אלא שלקראת הסיום האורחים צלפו מחוץ לקשת והבטיחו ניצחון. מנגד, הפועל תל אביב מסיימת עונה אחרי שהצליחה להגיע לשלב רבע הגמר מהבית התחתון. הפתיחה הייתה של האורחים שעם הגנה טובה סיימו את הרבע הראשון ביתרון 12:18. ברבע השני אור טפירו הנהדר ואמרי כגן דאגו לצמצם את ההפרש, ובמחצית הלוח הראה 35:35. גם הרבע השלישי היה שקול, ובכל פעם שהיה נראה שיש מומנטום לאחת הקבוצות, הוא מהר מאד נעצר – 53:54 להפועל תל אביב. לרבע האחרון רק קבוצה אחת הופיעה – 5 דקות לסיום עוד הלוח הראה 59:61 למארחת, אך מכאן שתי שלשות גדולות של יאיר ידין ורועי אבנרי הובילו ריצת 2-8 והאורחים עלו ליתרון 62:67, 2 דקות לסיום. רום כיטכס קבר שלשה גדולה נוספת, ומכאן המשחק הוכרע.

להפועל ת"א: אור טפירו 22 נק', אמרי כגן 12 נק', ג'ול כארם ואילי דולינסקי 10 נק' כ"א, אביב הנקין 5 נק', אביב ארונוב 4 נק', שגיא כהן 2 נק'.

להפועל 'עזרא' ירושלים: רועי אבנרי (11 ריבאונדים) 25 נק', יאיר ידין (7 אסיסטים) 16 נק', רום כיטכס (12 ריבאונדים, 8 אסיסטים) 15 נק', יונתן אבולוף 11 נק', סם קמנקו 4 נק', ניר רותם 3 נק'.