גלעד לוי: מצפה להוביל את נבחרת העתודה לזכייה שלישית

די רחוק מעין הזרקורים, גלעד לוי מתחיל השנה כבר את עונתו השלישית במדריד, בירת ספרד. אחרי שנתיים מוצלחות באקדמיה של אסטודיאנטס עם קבוצת הנוער, עלה גלעד לבוגרים, הוא מתאמן עם הקבוצה הראשונה ומשחק כרגע בקבוצה השניה בליגה השלישית. בקיץ ממתינה לגלעד משימה חשובה עם נבחרת העתודה של ישראל, שם הוא אמור להיות אחד השחקנים המרכזיים בסגל באליפות אירופה במונטנגרו. קיימנו עם גלעד ראיון קצר על הנבחרת, על החיים בספרד, על הקורונה ועל הכדורסל.

אתה חי בספרד כבר זמן מה, מה אתה יכול לספר על הרמה שם וגם על ההבדלים לעומת הארץ?

זו השנה השלישית שלי בספרד והכדורסל פה ברמה מאד גבוהה. אנחנו מתאמנים פעמיים ביום עם מאמנים ששמים דגש על התפתחות כל שחקן בנפרד ובמקביל על שיפור המשחק הקבוצתי, בצורה נוקשה אך מבוקרת ואני אישית מרגיש שמאד התפתחתי כשחקן. ההבדל הגדול בין ישראל לספרד הוא ברמה התחרותית הגבוהה, יש הרבה קבוצות מאד טובות וכל משחק הוא אתגר חדש. בכל אימון עם הקבוצה הבוגרת אני לומד דברים חדשים.

איך החיים ברמה האישית? כמה זה קשה לחיות כשחקן זר צעיר במדינה אחרת, עם קושי השפה והמנטליות השונה?

ברמה האישית זה מאד מאתגר להיות שחקן צעיר במדינה זרה, הייתי צריך ללמוד שפה חדשה, מנטליות חדשה ושונה מזו שאני מכיר ולהתמודד עם געגועים למשפחה ולחברים בארץ אבל המשפחה שלי תומכת בי כל הזמן והמועדון עשה הכל כדי להקל עלי את השהות כאן. אני כבר דובר ספרדית, יש לי חברים ואני מאד מחובר לקהילה היהודית שנותנת לי הרגשה של בית.

אתה כרגע משחק בקבוצה השניה של אסטודיאנטס, מה השאיפה לעתיד? האם הקבוצה הראשונה היא המטרה או שיש מטרות אחרות? מתי אתה חושב שתצליח להשיג אותן?

השנה אני מתאמן עם הקבוצה הראשונה של אסטודיאנטס ומשחק עם הקבוצה השנייה. המטרה היא כמובן להמשיך להתפתח כשחקן גבוה ולשחק עם הקבוצה הראשונה בליגה הספרדית שהיא אחת מהליגות הכי חזקות באירופה, לצבור ניסיון ולהגיע לרמה הכי גבוהה שאוכל. אני מאמין שכל דבר מגיע בעיתו, אשמח לשחק עם הקבוצה הבוגרת ולהיות חלק מהרוטציה ואם כדי להגיע לזה אני צריך השנה לשחק בקבוצה השנייה אני שמח לעשות זאת. עבור שחקן צעיר מאד חשוב לקבל דקות משחק ואני מקבל אותן בקבוצה השנייה. לשחקן בן 18 מאד קשה לעבור לליגת הבוגרים באירופה.

איך השנה הקשה הזו (קורונה) השפיעה עליך באופן אישי ובכלל על הקבוצה והכדורסל?

השנה בהחלט היתה שונה ומשונה, חזרתי לארץ בסוף מרץ ולמזלי התקבלתי בברכה ע"י ההנהלה והמאמנים במועדון שלי בארץ, גלבוע מעיינות, שעזרו לי רבות לשמור על כושר ועל שגרת אימונים בתיאום עם המאנים שלי בספרד. מאוחר יותר הצטרפתי לקבוצה הבוגרת של גלבוע גליל שסייעו לי ונתנו לי מעטפת כוללת ומסגרת אימונים יומית עד שחזרתי לספרד ועל כך כולי תודות למועדון שלי בארץ.

לקראת הקיץ, איך אתה רואה את התפקיד שלך בנבחרת ומה הציפיות, בטח אחרי שהנבחרת הזו זכתה פעמיים ברציפות?

זה אכן אתגר מעניין להיות חלק מנבחרת העתודה באליפות אירופה ואני חושב ומקווה שאוכל לתרום רבות לקבוצה בעמדת הגבוה והציפיות שלי הם כמובן להוביל את הנבחרת לזכייה שלישית.

בהמשך לזה, האם אתה רואה את עצמך בעתיד בנבחרת הבוגרת ומה הציפיות שלך מעצמך בעניין ההגעה לשם והתפקיד שלך שם?

אני בהחלט מקווה שאוכל לתרום בעתיד גם בנבחרת הבוגרת בעמדת הגבוה. זה אחד החלומות שלי. אני גאה במולדת שלי וזה יהיה כבוד גדול עבורי להשתתף בנבחרת הבוגרת. לגבי התפקיד שלי, אעשה כל מה שיידרש ממני כדי לעזור לקבוצה לנצח.

כשחקן כדורסל ישראלי צעיר שרואה את הדרך שעושה דני אבדיה, זה עושה לך משהו? אולי מחזק את האמונה שהכל אפשרי?

גדלתי בבית שמאמינים בו שהשמיים הם הגבול ואפשר להגשים כל חלום אם עובדים קשה ומשקיעים את כל המאמצים בהשגת המטרה וזה מה שאני עושה כבר שנה שלישית במדריד. כל שחקן מתפתח בצורה שונה, אני ומשפחתי החלטנו שהדרך הטובה ביותר עבורי היא להתפתח בספרד ואני מאד מרוצה מההחלטה שעשינו.

איפה אתה רואה את עצמך עוד 10 שנים?

ממשיך לעבוד קשה בדבר שאני הכי אוהב – כדורסל, ועושה את הכל כדי להגשים את החלומות שלי ולכבוש את הפסגות הכי גבוהות שאוכל.