גל מקל: "אנחנו מתרגשים לפגוש את הקהל אחרי תקופה ארוכה ורוצים להתחיל ברגל ימין את הקמפיין"

קמפיין מוקדמות גביע העולם 2023 נפתח הערב עם מסיבת העיתונאים לקראת המשחק ביום חמישי מול פולין, שיתקיים בהיכל קבוצת שלמה בשעה 19:00. האולם יהיה מלא לאחר שכל הכרטיסים נמכרו.

מאמן נבחרת ישראל גיא גודס: "אנחנו מתרגשים, עברתי הרבה דברים בכדורסל אבל זו התרגשות שונה, להיפגש עם הנבחרת, הצוות והשחקנים. אנחנו נכנסים פה לאתגר מאוד גדול וחשוב עם כל מה שמשתמע מכך, זה חלון ראשון ואנחנו רוצים להתחיל ברגל ימין את הקמפיין ואנחנו שמחים שהאולם יהיה מלא, יהיה קהל ותהיה אוירה טובה וזה חשוב. דיברתי עם השחקנים והרצון לתרום ולייצג מעורר הרבה הערצה וכבוד, כי גם אני הייתי שחקן נבחרת וזה כיף לראות את זה, מבחינתי זה שווה הכל".

"אליפות העולם זו מטרה עילאית מבחינתנו, זה אתגר גדול. יש לנו בית ראשון שאנחנו נצטרך לעלות ממנו במיקום הכי גבוה, זו פרוצדורה. כל העולם משחקים ולכן חשוב לנו קודם כל להתרכז רק בחלון הקרוב שזה פולין ואסטוניה. לשם לכוון את כל האנרגיות והריכוז. לאחר מכן יהיה לנו זמן להתארגן לכיוון חלון פברואר. להסתכל יותר מדי רחוק זה לא נכון".

"בנוגע לקו האחורי, יש לנו רכזים מצוינים, היחיד שיהיה חסר זה תמיר בלאט. צריך להגיד תודה למכבי ת"א שזה המועדון היחיד ששחרר שחקני יורוליג לקמפיין הזה, זה לא מובן מאליו. ג'ייק ויפתח יגיעו למשחק הראשון, סורקין ודיברתולומיאו יגיעו למשחק השני וזה מצוין מבחינתנו. "אנחנו נמשיך עם הסגנון של הנבחרת מהקמפיינים הקודמים, אין מה לתקן מה שלא שבור. יש פה שחקנים שממשחקים יחד תקופה ארוכה וזה חשוב ויתרון גדול. נחדד פה ושם אבל זו תהיה אותה שיטה".

"הפורמט קיים ואין מה לעשות, ההתנגשות בין שני מפעלים קיימת וזה לא ישתנה בקרוב. כל נבחרת מביאה את מי שהיא יכולה להביא ולא את מי שלא, אין לנו מה לעשות עם זה. ברור שעל הנייר העובדה שאנחנו מקבלים שחקני יורוליג נותנת לנו עוד שחקנים איכותיים בסגל אבל אנחנו צריכים לתרגם את זה למגרש וככל שיהיה לנו סגל איכותי יותר אפשר להשיג יותר".

קפטן נבחרת ישראל גל מקל: "כיף לחזור, אנחנו משחקים בשביל רגעים כאלו, הנבחרת זה משהו שונה וכיף לנו להגיע לפה. בשנים האחרונות התחברנו והתגבשנו וכולם יודעים שאנחנו נהנים להיות ביחד בכל מפגש וחלון. אנחנו מתרגשים לפגוש את הקהל אחרי תקופה ארוכה ורוצים להתחיל ברגל ימין את הקמפיין הזה".

"כל משחק הוא קריטי, אתה סוחב את הניצחונות מהשלב הראשון ואנחנו רוצים קודם כל לעלות אבל אין שום הבדל בין ניצחון בשלב הראשון לשלב השני ולכן כל משחק הוא חשוב. צריך להתרכז קודם כל בפולין, אסטוניה ורק אז לחשוב הלאה. אני מרגיש שאנחנו במקום של בשלות, שאנחנו רוצים לעשות משהו גדול וזה מתחיל עכשיו במוקדמות אליפות עולם וזה גם ימשיך בקיץ באליפות אירופה, אנחנו בשלים".

"רוב החבר'ה טעמו את הנבחרת בחלונות הקודמים, גם אם למעט. ברור שיש שחקנים שהתפקיד שלהם יכול להיות גדול יותר מבעבר. אנחנו חבורה מגובשת ומפרגנים אחד לשני, למדנו את היתרון של כל אחד והבנו מה כל אחד מביא ואיך אנחנו מוותרים על האגו. עכשיו הרבה יותר מבשנים עברו יש הרבה שחקנים שמשחקים בחו"ל ברמה גבוהה וזה בונוס גדול לנבחרת".

"לשחק מול המשפחה והחברים זה משהו שחסר לי, החום והאהבה זה משהו שבשנים האחרונות אני נלחם עליו המון. לשחק בנבחרת זה אחד הדברים הכי כייפים בשלב הזה בקריירה".