דרמות, גביע, והכנות לפלייאוף

במחוז הצפוני – הושלמה תמונת העולות לפלייאוף. כרמיאל נשארה בחיים אחרי ניצחון גדול על כפר יונה. בדרום: רחובות ויבנה ממשיכות להגדיל את הפער מכל השאר. בגמר גביע האיגוד: ניצחון ביתי משכנע לא.ס. אשקלון על מגידו.

מאת: אלירן כהן
צילום: א.ס אשקלון

ערב עמוס במיוחד היה לנו אמש (ראשון) בליגה הארצית. תחילתו – במשחק גמר גביע האיגוד הראשון, בו גברה א.ס. אשקלון על הפועל מגידו 76:110 , אחרי שכבר הייתה בפיגור 12 במהלך המחצית הראשונה. בן עברי (23 נק׳) ואלון ששון (21 נק׳) הוליכו את אשקלון, שעשתה צעד משמעותי בדרך לזכיה בגביע. הגומלין ייערך ב- 30.3 ב״מבצר״ בקיבוץ משמר העמק.

בליגה – המחזור ה- 20 במחוז הצפוני סיפק לא מעט דרמות, וגם סגר את תמונת 8 העולות לפלייאוף. בשבוע שעבר גברה הפועל מגידו על הפועל כפר סבא / כוכב יאיר 70:86, והוציאה אותה מההתמודדות. אמש, גברה מכבי חדרה על מכבי קרית מוצקין – 55:78, סיבכה מאוד את יריבתה בקרבות התחתית, ועל הדרך הבטיחה לעצמה את המקום בשמינייה הראשונה.

מכבי עירוני כרמיאל גברה על בית״ר כפר יונה 74:93 ושמרה לעצמה סיכוי לברוח מהמקום האחרון בטבלה. במחזור הבא תתארח כרמיאל במוצקין לקרב ישיר על המקום ה- 11 (כרמיאל ניצחה בסיבוב הראשון), ובמחזור האחרון, בסוף החודש, היא צפויה לפגוש את הפועל כפר סבא / כוכב יאיר, בעוד מוצקין תתארח בעכו. אחת מבין השתיים תרד ישירות לליגה א׳. השניה תתמודד במשחקי ההישרדות נגד סגניות ליגה א׳.

בצמרת – הפועל צפת גברה בחוץ על הפועל עמק חפר – 94:103, ונשארה בתמונת המקום הראשון. איתי גבע (26 נק׳) ושקד ירושלמי (23 נק׳) הרבו לקלוע בשורות המנצחת, שמחכה לתוצאה במשחק בין הפועל כפר סבא להפועל גלבוע ברוש שיתקיים ביום רביעי. אליצור שומרון גברה בחוץ על הפועל עכו 73:84 והבטיחה לעצמה מקום ברביעייה הראשונה.

בדרום: מכבי רחובות ואליצור יבנה המשיכו בשלהן, והגדילו את הפער בצמרת הטבלה מיתר קבוצות הליגה. מכבי רחובות גברה בחוץ על מכבי אליצור פ״ת – 81:87 (רוברט רותבארט 27 נק׳, ייבגני חולדוב 23 נק׳) ונשארה בעמדת יתרון בקרב על המקום הראשון. אליצור יבנה ניצחה בביתה את אליצור נחל שורק – 71:111 (18 נק׳ למתן כהן וגרנט גרינברג) ונשארה צמודה למוליכה.

ביום שישי, גברה מכבי שהם על הפועל חבל איילות 56:101 והתרחקה מהתחתית. מי שעוד עשתה צעד משמעותי בדרך להישארות היא הפועל לוד, שניצחה אמש את הפועל כפר קאסם 76:67. אליצור פ״ת / גבעתיים הפסידה בביתה לעירוני ״שיקו״ קריית אונו, 86:91, והיא עדיין מסובכת מתחת לקו האדום – מרחק 2 נצחונות מנחל שורק – אותה ניצחה פעמיים העונה.

המחזור יושלם ב- 24.3 כשמכבי אשדוד צבר תארח בביתה את אליצור רמלה.