הדרבי של מכבי ת"א, עמק חפר בודדה בפיסגה

המחזור השני בבית העליון בצפון מותיר את עמק חפר בודדה בפסגה ואחרי מכבי חיפה. המאבק על שני המקומות הנוספים פתוח כשעמק יזרעאל עם ניצחון מרשים על רמת השרון עדיין לא איבדה את התקווה ותיאבק עליהם ביחד עם כפר סבא. בדרום מכבי ת"א ומכבי ראשל"צ נקמו בקבוצות שניצחו אותן העונה, יבנה ניצחה בנס ציונה.

מאת: לילך וייס ואילון סלוס

מכבי ראשל"צ – הפועל יורם חולון 75:82

ראשל"צ פגשה שוב את הקבוצה היחידה שניצחה אותה העונה, והפעם הצליחה לשמור את הניצחון אצלה. המשחק עצמו היה סופר צמוד וסופר הפכפך. מדי פעם אחת הקבוצות הצליחה לברוח ליתרון קל סביב ה-5 הפרש, אבל לא לפער יותר משמעותי מזה. כדקה לסיום שלשה של טל פלד העלתה את ראשל"צ לפלוס 6. בהתקפה לאחר מכן חולון לא פגעה, וגם לאחר מכן לא ניצלה איבוד כדור של ראשל"צ להוריד את ההפרש והזמן שלה אזל. ראשל"צ בסיום עם ניצחון חשוב וקשה שמשאיר אותה במקום הראשון, חולון מנגד צריכה להתחיל לפזול למטה לעבר הקבוצות שמאיימות על המקום שלה ברבע הגמר.

קלעו לראשל"צ: טל פלד 32, בן אונצ'ה 11, יוגב עובדיה 10, ינאי אשרוב, עומר חממה ומאור נקרשביץ 6 כ"א, רועי בבכנוב 5, ניב פילוסוף, עידו ירקון ותומר ברדוגו 2 כ"א.

קלעו לחולון: אלי שמשילאשבילי 25, ולרי בוריסובסקי 14, עמית סנקר 13, עידו חכמון ורן סולומון 10 כ"א, אייסי קוגן 3.

הפועל ת"א – מכבי טדי ת"א 65:59

מכבי ת"א משיגה את הנקמה שלה על ההפסד בדרבי בסיבוב הקודם, ועל הדרך גם עולה למקום השני על חשבון הפועל בגלל יחס סלים עדיף. הצהובים פתחו יותר טוב את המשחק והצליחה ליצור לעצמם יתרון קל של 6-8 הפרש שנשמר לאורך מרבית המחצית הראשונה. ברבע השלישי ההפרש גם עלה לדו ספרתי, אבל הפועל ידעה להישאר קרובה ולהוריד אותו חזרה למינוס 5 בלבד בכניסה לרבע האחרון. 5 דקות לסיום נקודות מהקו של הפועל כפו שוויון, אבל אז מכבי הגיבה בריצת 9-1 וברחה שוב, ומזה הפועל כבר לא הצליחה לחזור.

קלעו להפועל: אליעד טל 22 (13 רב'), מתן חכמו 11, רז בינו וגידי שיפר 8 כ"א, אבנר דרור (6 רב') ואופק גול (6 חט') כ"א.

קלעו למכבי: יובל לוין 19 (13 רב'), עידו מנצ'ל 13 (6 אס'), נדב סהר 12 (6 רב'), יונתן גוטר 12, ניב אבידן 7 (10 רב'), אלעד בקשי 2.

הפועל נס ציונה רוטשנט – אליצור יבנה 87:84

נס ציונה ויבנה נפגשו למשחק קריטי עבורן כשהן חייבות נקודות אם הן רוצות להישאר במאבק על הכניסה לרבע גמר הפלייאוף. המארחים בכתום פתחו את המשחק יותר טוב וברחו לפער קל. יבנה הצליחה לחזור ולהישאר קרובה ברבע הראשון, אבל ברבע השני ציונה שוב ברחה והפעם כבר הגיעה לפער דו ספרתי. ברבע השלישי המארחים כבר עלו ליתרון שיא של 14 הפרש, אבל יבנה סירבו לוותר ועם ריצת 14-2 ברבע האחרון הצליחו להוריד את ההפרש ל-2 בלבד.

הסיום היה דרמטי – יבנה הצליחה לעלות ליתרון ראשון מאז הדקה הראשונה, אבל נס ציונה עם מיני ריצה משלה הפכה חזרה. יבנה שוב עלתה ליתרון, נס ציונה שוב השוותה, אבל בסיום היה זה סל של עומר אדם שהכריע את ההתמודדות לזכות האורחים מיבנה. בעקבות ההפסד של חולון יבנה משתווה אליה בכמות הנקודות ופותחת מחדש את המאבק על המקום הרביעי שמוביל כאמור לרבע הגמר.

קלעו לנס ציונה: שקד ג'רסי 17 (8 רב'), גל חמו (6 רב', 8 אס'), אורון מיניס (14 רב' ) ויובל חנקין 16 כ"א, להב אקרמן 8 (6 רב'), יותם חיימוביץ 4, עידו מרון 3, דור בר ואושרי ברהנה 2 כ"א.

קלעו ליבנה: ים שפריר 23 (7 אס'), עומר אדם 21, לירן אזולאי 15 (8 אס'), ניר חזות 13, איתי קלס 9, גיא דורון 6 (10 רב').

הפועל עמק חפר – הפועל גלבוע/מעיינות 74-82

עמק חפר ממשיכה לנצח ולשמור על המקום הראשון כשהיא קוטעת רף של  9 ניצחונות רצופים של האורחים.

גלבוע/מעיינות ללא אדיר קלעי ונוה מינץ הפצועים, פתחו ביתרון 0-5 עם נקודות של ניב למפרט וסל ועבירה של שחר ארז, מכאן המקומיים השתלטו על המשחק. אדם ישראלסתם, יואב ושלר ונועם יעקב הריצו את עמק חפר ליתרון 12-16 בתום הרבע הראשון.

הרבע השני היה נטול הגנות. הפתיחה היתה שייכת לעמק חפר עם שלשות של שוהם גת ואריאל אייזק. גלבוע/מעיינות עם מהלך 0-8 של למפרט ודניאל גואטה הורידו 23-25. קורן משה, שוהם גת ונועם יעקב מול השלימו מצד שני ריצה 0-12 של עמק חפר. נקודות מהקו של ממן ולמפרט ובמחצית 37-44 לעמק חפר.

הרבע השלישי היה שקול. נועם יעקב פתח טוב עבור עמק חפר מנגד היו אלה למפרט, גואטה ואמיר בן שחר. שתי שלשות של אייזק ועוד אחת של יואב ושלר ובתום הרבע הער נשמר 56-63 לעמק חפר.

ברבע האחרון גלבוע/מעיינות בעזרת גואטה ולמפרט ניסו להחזיר את האורחים למשחק אבל הלל בלו בדקות ובות ונועם יעקב לא נתנו להם להתקרב ובסיום 74-82 לעמק חפר.

קלעו לעמק חפר:

נועם יעקב (8 ריב') 19, אריאל אייזק 15, שוהם גת (7 אס') 13, אדם ישראלסתם (5 ריב') 10, הלל בלו 7, יואב ושלר 6, אנטון אגייב (5 ריב') וקורן משה 5, אורי רון 2

קלעו לגלבוע/מעיינות:

ניב למפרט (10 ריב', 6 אס') 21, דניאל גואטה 14, יואב ברמן 13, שחר ארז (6 ריב') 10, בן ממן 7, רז אינהורן ואמיר בן שחר 4, נבו זומרפלד 1.

מכבי חיפה אסי – הפועל כפר סבא אביב 67-60

ניצחון חוץ מפתיע לכפר סבא על מכבי חיפה מה שמותיר את המאבק על הפלייאוף העליון פתוח.

האורחים מכפ"ס פתחו את המשחק בסערה עם שלוש שלשות של אור שלום, שגיב גורמן ובן ליכנטנבאום. אילי חן ניסה למזער נזקים ברבע אבל ניר שפר ועידו שור דאגו להוריד את כפ"ס יתרון מפתיע 10-25 בתום הרבע.

ברבע השני המקומיים חזרו אט אט למשחק. אילי חן וליאם טובי עם שלשות , כשטובי מוסיף גם סלי שדה וביחד עם בשאר ג'ובארה דואגים להקטין את הפער. גורמן מנגד לא נותן להם להתקרב ובמחצית 27-37 לכפ"ס

ברבע השלישי הקבוצות מתקשות ליצר נקודות ודווקא האורחים מגדילים במעט את הפער. תום פוקס ועמית מנחם מספקים נקודות לחיפה ומנגד מטח שלשות של גורמן וליכנטנבאום ובתום הרבע 39-51 לכפ"ס.

ברבע האחרון המקומיים התקרבו בראשות עמית מנחם אבל ניר שפר בדקות טובות ונעם נביפור דאגו לניצחון האורחים 60-67 בסיום לכפ"ס

הרבו לקלוע למכבי חיפה:

עמית מנחם 21, אילי חן 12, ליאם טובי 9.

הרבו לקלוע לכפ"ס:

ניר שפר 18, שגיב גורמן ובן ליכטנבאום 17.

הפועל עמק יזרעאל  – א.ס. רמת השרון עלומים 56-91

רמת השרון מאבדת גובה עם הפסד שלישי רצוף ויזרעאל שומרת על כבודה עם ניצחון מרשים ותקווה להמשיך במומנטום ואולי לאיים על מקומות 1-4.

המקומיים פתחו את המשחק בסערה עם שתי שלשות של גל בייטנר ונקודות של עידו יבנה. מנגד אמרי שביט והראל שלום ניסו להחזיק את האורחים בתמונה אבל שלשות אדם שרבקוב שהוסיף סל חתמו את תוצאת הרבע הראשון 11-24.

הרבע השני היה העתק של הראשון. שרבקוב עם מטח שלשות (4 במספר) מול נקודות של זיו סלע חתמו רבע מרשים נוסף של יזרעאל שהותיר את האורחים ללא מענה ובמחצית 22-49 ליזרעאל.

ברבע השלישי המקומיים שיחררו את ההגנה ואפשרו לרמת השרון לנגוס מעט בפער. הידית של שרבקוב המשיכה ללהוט (7/13 ל-3) עם תוספת של שתי שלשות ונקודות מהקו מול נקודות של אדם קליין ושלום ובתום הרבע 42-74 ליזרעאל.

הרבע האחרון היה רגוע ושקול. רז צור היה עבור יזרעאל ומנגד קליין, עומר שפר ובן ויינשטיין ניסו להמתיק את הגלולה ובסיום 56-91 לעמק יזרעאל.

קלעו לעמק יזרעאל:

אדם שרבקוב 27, רז צור (5 ריב') 21, עידו יבנה (10 ריב', 6 אס') 16, גל בייטנר (8 אס') 12, חן יוסיפוביץ 4, איתמר בירק 3, נועם בן הרוש, אורי בן ארי, רוי אביב ועפרי שפרוני 2.

קלעו לרמת השרון:

הראל שלום 11, אדם קליין 10, בן ויינשטיין ועומר שפר (7 ריב') 9,אמרי שביט וזיו סלע 7, בר דרורי ויותם סדן 2.