הכירו את היריבות של ישראל במוקדמות גביע העולם

נבחרת ישראל הוגרלה היום לבית אחד במוקדמות גביע העולם עם גרמניה, פולין ואסטוניה, 3 יריבות שישראל מכירה מצוין בשנים האחרונות. ישראל פגשה את גרמניה בשלב הבתים השני במוקדמות מונדובאסקט 2019, הפסידה בדרמה גדולה בחוץ וניצחה בהיכל קבוצת שלמה. את פולין פגשה ישראל במוקדמות יורובאסקט 2021 וניצחה פעמיים ואת אסטוניה במוקדמות מונדובאסקט 2019, ניצחה בישראל אך הפסידה בטאלין. ישראל תפגוש את פולין גם באליפות אירופה בקיץ הבא.

נילס גיפיי במדי גרמניה

לנבחרת גרמניה יש כוכב אחד גדול, זהו דניס שרודר שחתם הקיץ בבוסטון סלטיקס ולכן סביר להניח שלא יוכל להגיע למשחקים במסגרת מוקדמות הגביע העולמי. הסגל הגרמני משופע שחקנים מוכשרים כמו איזאק בונגה חברו של דני אבדיה בוושינגטון וויזארדס, מוריץ ואגנר הצעיר שמשחק באורלנדו מג'יק, נילס גיפיי שחקנה של ז'לגיריס קובנה, אנדראס אובסט שחקנה של באיירן מינכן, מאודו לו חברם של תמיר בלאט ויובל זוסמן באלבה ברלין, יוהאנס פוגטמן מצסק"א מוסקבה, דנילו בארטל מפנרבחצ'ה, פול ציפסר מבאיירן מינכן, איסמט אקפינאר מפרנבחצ'ה ורובין בנזינג שמשחק בסראגוסה הספרדית. מאחר וקיים סיכוי ששחקני היורוליג לא יוכלו להגיע למשחקים, גרמניה תתבסס על סגל צעיר יותר שהמאמן הנריק רודל יצטרך להסתדר איתו.

המתאזרח איי ג'יי סלוטר במדי פולין

נבחרת פולין שישראל מכירה מצוין, עוברת חילופי דורות. הותיקים מאצ'י לאמפה uאדם ואצ'ינסקי כבר לא בסגל של המאמן האמריקאי מייק טיילור ומי שמוביל את הנבחרת הוא שחקנה של זניט סנט פטרסבורג מתיאס פוניטקה שלא צפוי להשתחרר למשחקים במסגרת מוקדמות גביע העולם. יתר השחקנים בסגל כן אמורים להגיע כמו מיכאל סוקולובסקי ששיחק בהפועל חולון בעונה שעברה, דמיאן קוליג וארון סל הותיקים, המתאזרח איי ג'יי סלוטר ששיחק בעונה שעברה בגראן קנריה ויעקוב גראבאז' שהופך להיות אחד השחקנים החשובים בנבחרת.

ג'נארי ג'אוסאר האסטוני

הנבחרת האסטונית אותה מאמן לוקה טוילג'ה המקומי, מורכבת בעיקר משחקנים שמשחקים בליגה האסטונית ולא ברמות הגבוהות של הכדורסל האירופי. הפורוורד קספר טרייר שמשחק בסאסרי האיטלקית הוא השם הבולט בנבחרת ויחד עם ג'נארי ג'וסאר שמשחק באלופה טאלין, כריסטיאן קולאני והנדרי דרל מובילים את הנבחרת שתנסה לחולל סנסציה ולהעפיל לגביע העולם לראשונה בתולדותיה.