הכר את היריבה: נבחרת אסטוניה

אחרי שניצחה בחוץ את נבחרת גרמניה 66:69 במשחק הראשון במסגרת מוקדמות הגביע העולמי, תארח אסטוניה את נבחרת ישראל למשחק בו רק אחת תסיים את החלון עם שני ניצחונות.

את ההתקדמות של אסטוניה במסגרת טורנירי הנבחרות אי אפשר לפספס. היא נמצאת על רצף של 3 ניצחונות במסגרת מוקדמות גביע העולם וזה קורה אחרי שניצחה רק פעמיים ב-10 המשחקים הקודמים במעמד הזה. את הניצחון הגדול ביותר שלה מבחינת הפרש השיגה דווקא נגד ישראל בפברואר 2018, כשגברה על הנבחרת שלנו 62:78. זו תהיה הפעם השלישית שהנבחרות נפגשות במסגרת מוקדמות גביע העולם, כאשר המאזן הוא 1-1.

השחקן המשמעותי ביותר בסגל האסטונים הוא כריסטיאן קולאמי, הרכז שמשחק בבורגוס הספרדית. הוא לא ירד מתחת ל-15 נקודות בכל 3 המשחקים האחרונים של הנבחרת שלו במסגרת מוקדמות המונדובאסקט. בניצחון מול גרמניה ביום חמישי הוא גם הוסיף 7 אסיסטים. המאמן מיקה טויאלה נהנה גם מסלים סאנדר ואנה, הפורוורד של לימוז' הצרפתית שבמשחק מול גרמניה קלע 14 נקודות וקלט 5 כדורים חוזרים.

יחד איתם ניתן למצוא בנבחרת גם את קספר טרייר, הפורוורד שמשחק בסאסרי שבאיטליה, כריסטיאן קיצינג שחקנה של קאלב קראמו המקומית, בן ה-30 ואחד מהותיקים בנבחרת וגם את הנרי דרל, הפורוורד של פזארו בן ה-21 והוא נחשב לאחד מהכשרונות הצעירים והמבטיחים של הכדורסל האסטוני.