הכר את היריבה: נבחרת פולין

נבחרת ישראל תעלה לפרקט בהיכל קבוצה שלמה ביום חמישי מול נבחרת פולין חדשה, מוכשרת ויחסית צעירה. השינוי המהותי הקיץ היה על הקווים. לאחר 7 שנים בהם הדריך את הנבחרת הפולנית המאמן האמריקאי מייל טיילור, מונה במקומו לתפקיד איגור מיליצ'יץ' הקרואטי, מאמן סטאל אוסטרוב שמכיר מצוין את הכדורסל הפולני, שם הוא נמצא מעל 10 שנים. אפילו בנו, איגור מיליצ'יץ' ג'וניור, קיבל דרכון פולני והוא מייצג את נבחרת פולין למרות היותו קרואטי.

מיליצ'יץ' הבן אמנם לא ישחק מול ישראל מאחר והוא עסוק במשחקי המכללה שלו בארה"ב, אבל גם בלעדיו יש הרבה כשרון בסגל החדש. הימים של הותיקים הסתיימו לפחות כרגע, איי ג'י סלוטר המתאזרח הותיק של הפולנים לא זומן למשחק הקרוב ובדיוק כמו ישראל, גם פולין תשחק ללא מתאזרח במשחק זה. אדם ואצ'ינסקי הותיק פרש מהנבחרת, מתיאס פוניטקה הכוכב הכי גדול שלהם משחק בזניט סנט פטרסבורג ביורוליג ולא שוחרר למשחק וגם מיכאל סוקולובסקי ששיחק בהפועל חולון בעונה שעברה לא זומן למשחק הקרוב בישראל. אפילו ארון סל הותיק כבר מחוץ לסגל, מיכאל מיכאליק גם בחוץ ומאצ'יי לאמפה כבר מזמן לא חלק מהנבחרת.

השם הכי חם בסגל שכן זומן הוא יעקוב גאראבאז' שמשחק בקבוצה הגרמנית מיטלדואצ'ר. הפורוורד בן ה-27 (1.97 מ') חווה פריחה יחסית מאוחרת לקריירה, הוא זכה בעונה שעברה בתואר ה-MVP של הליגה הפולנית אחרי שהוביל את סטאל אוסטרוב לאליפות היסטורית. חדי הזכרון מביניכם בוודאי זוכרים אותו מפיינל פור היורופקאפ שהתקיים בשנה שעברה בתל אביב, שם הצטיין במדי קבוצתו והפסיד רק בגמר לעירוני נס ציונה.

שחקנים נוספים שכדאי לשים לב אליהם הם מרסל פוניטקה, אח של מתיאס ושחקנה של פארמה הרוסית, הרכז אנדריי מאזורצ'אק וחברו לקבוצה הפורוורד יארוסלאב ז'יז'קובסקי מז'ילונה גורה וגם יעקוב קארולאק שמשחק ביורוקאפ במדי שלאסק וורוצלאב. שחקן נוסף שנמצא בכושר טוב הוא תומאס גיילו שמשחק העונה בוורצבורג הגרמנית ולפני שנה שיחק באנדורה, קבוצתו של גל מקל. אולג ברסורובסקי משחק העונה במדי מגה הסרבית וגם הוא כלי נשק התקפי מסוכן מאוד.

נבחרת פולין הופיעה רק פעמיים בגביע העולם. זה קרה ב-1967 בפעם הראשונה ורק לפני שנתיים ב-2019 בפעם השניה, אז נתנה הופעה בלתי נשכחת. היא סיימה את הבית הראשון במאזן של 3 ניצחונות ו-0 הפסדים, כולל ניצחון על המארחת סין. לאחר מכן ניצחה גם את רוסיה והפסידה לארגנטינה. היא הגיעה עד רבע הגמר שם נוצחה ע"י ספרד וסיימה במקום השמיני בעולם. הישג שיא לכדורסל הפולני. מאז עברו רק שנתיים אך הנבחרת שתגיע להיכל קבוצת שלמה תהיה שונה לחלוטין מזו שהוביל להצלחה האחרונה שלה.

נבחרת ישראל פגשה את פולין גם במוקדמות יורובאסקט 2022 לצמד משחקים וניצחה פעמיים, בפברואר 2020 בחוץ ובנובמבר 2020 בדיוק לפני שנה במשחק הבית שנערך בבועה בולנסיה ספרד, עקב התפשטות נגיף הקורונה.