הליגה הלאומית חוזרת עם המחזור ה-19

שישה משחקים יערכו היום במסגרת המחזור ה-19 של הליגה הלאומית, חמישה מהם ישודרו בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל. אליצור אשקלון המוליכה תצא למשחק חוץ לא פשוט באשדוד, חבל מודיעין תארח את מכבי עירוני ר"ג. המשחק בין אליצור יבנה להפועל גליל עליון ישודר גם באתר ערוץ הספורט וגם בעמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל. המשחק בין קרית אתא לעפולה נדחה.

מאת: ניב שמולי

אליצור יבנה – הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון (19:00)

משחק קריטי עבור אליצור יבנה שקיבלה לא מעט זמן על מנת להתרגל ליניב בורגר. האחרון יקבל בחזרה את טרבון יוז, שהיה פצוע לפני הפגרה, ויקווה לרשום ניצחון בכורה עם קבוצתו. איגור סימין הצטרף במהלך התקופה האחרונה לאליצור יבנה ויערוך הופעת בכורה. מנגד, הקבוצה מכפר בלום תגיע לאולם רלף קליין במטרה לבסס את מעמדה בצמרת. אוהד דקל הצטרף לקבוצה ויחזק את הקו האחורי. לברק פלג היה מספיק זמן בכדי להכניס את קנדל אנטוני לשיטה.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – מכבי עירוני ר"ג (19:30)

קרב צמרת מרתק בין שתי קבוצות שלא ערכו שינויים במהלך הפגרה. בהפועל 'מגה אור' חבל מודיעין ממשיכים להתבסס על שני הזרים, וורן את דאן, וצוות ישראלי מנוסה. על אף לוח הזמנים הצפוף, נתי כהן יזכה למנוחה ברביעי הקרוב וקבוצתו תשחק שוב רק במוצ"ש. מכבי עירוני ר"ג יצאה לפגרה הכפויה אחרי הפסדים לגליל עליון ואליצור איתו אשקלון שהרחיקו אותה מהצמרת הגבוהה. גם הפעם מחכה לאורי קוקיה קבוצת צמרת ובכדי לנצח תצטרך העולה החדשה לעצור את אחת ההתקפות הטובות בליגה.

הפועל עכו/מטה אשר – עירוני 'יובלים' רעננה (19:30)

העולה החדשה ביצעה לא מעט שינויים בחודש האחרון – עמית תמיר החליף את עודד הנדלר על הקווים והנחית את ג'יי אר הולדר וכריס סמית. בקבוצה יקוו כי המשחק נגד רעננה יוציא אותם לדרך חדשה ואולי גם מעל לקו האדום. אחרי פתיחת עונה נהדרת, הקבוצה של עופר ברקוביץ' ספגה מספר הפסדים צמודים שגררו אותה לחלק התחתון של הטבלה. ברעננה יציגו את קווינטרל תומאס שהחליף את ג'יימס פאדג'ט. הקבוצה מפנינת השרון מאבדת מעל 14 פעמים למשחק – נתון אותו תהיה חייבת לצמצם.

מכבי אשדוד – אליצור איתו אשקלון (20:30)

קרב צמרת מרתק בין שתיים מהקבוצה הטובות בליגה, שגם רוצות למצוא עצמן בליגת העל בעונה הבאה. היורדת מליגת העל הייתה במומנטום חיובי בטרם עצירת הליגה עם ארבעה ניצחונות רצופים. ארתור רוזנפלד מגלה יכולת טובה ומספק 6.6 אסיסטים למשחק. מנגד, אליצור איתו אשקלון טרם הפסידה העונה ותרצה להישאר מושלמת גם לאחר הדרבי מול השכנה מאשדוד. לאחר קבלת האזרחות של פול דילייני, הנחיתו בקבוצה זר נוסף – דונטה קלארק. האחרון יוכל לשדרג את הקליעה מחוץ לקשת, על אף שרק בשני משחקים קלעה הקבוצה פחות מ-8 שלשות. ג'וש פרוינד ואלונזו קולמן יפגשו את קבוצתם מהעונה החולפת.

מכבי קרית מוצקין – א.ס רמת השרון שיין נדל"ן (20:30) – אין שידור

קרב תחתית קריטי לשתי קבוצות שביצעו לא מעט שינויים בזמן עצירת הליגה. מכבי קרית מוצקין הודיעה כי שלומי אבוחצירא ימשיך עד סוף העונה, והאחרון החליט להחליף את שני הזרים. ראשד מאדן וכריס אוטול נחתו בקבוצה שתנסה להתגבר על גל עזיבות של השחקנים הישראלים. מנגד, גיא קנטור נאלץ להתמודד עם פציעה של אריק סטאץ' ובמקומו הגיע כריס קאנינגהאם ששיחק בהפועל באר שבע מליגת העל. אחרי ניצחון אחד משבעה משחקים ירצו ברמת השרון להשיג ניצחון שירחיק אותם מעט מהקו האדום.

אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה – מכבי 'סנו' הוד"ש (20:30)

קרב מעניין בין שתי קבוצות ששואפות לסיים את העונה הסדירה בשמינייה הראשונה. בנתניה צירפו לאחרונה את שחר לזר ואלון ששון שיוסיפו עומק. ברייס וושינגטון הנהדר יפגוש בצבע את סמארדו סמואלס. מנגד, הקבוצה של אלון שטיין לא רוצה לאפשר ליהלומים לפתוח פער של שתי ניצחונות בין הקבוצות. מי שמתגלה כאחד הזרים האטרקטיביים בליגה הוא אקסבייר מון. אפי טיומקין והראל דדון יקוו להמשיך בהתקדמות שלהם מתחילת העונה.