הליגה לנוער רבע גמר משחק מספר 2. שלוש עלו לחצי הגמר, הפועל ת"א ורעננה הולכות למשחק מכריע

מאת איילון סלוס

שלוש קבוצות מעפילות לחצי הגמר: מכבי ת"א שמנצחת במשחק דרמטי את גליל עליון/ק"ש, הפועל ירושלים שמזיעה בחוץ מול הקבוצה המפתיעה מהוד השרון, וגלבוע/מעיינות עושים זאת בקלות ומביסים בפעם השנייה את יבנה והיא תחכה למנצחת במשחק המכריע בין הפועל אוסישקין ת"א לרעננה שיתקיים ביום שני בשעה 18 בתיכונט ובשידור ישיר בערוץ הספורט.

 

אליצור יבנה – הפועל גלבוע/מעיינות 85-46 (0-2 לגלבוע/מעיינות בסדרה, גלבוע/מעיינות מעפילה לחצי הגמר)

גלבוע/מעיינות מגיעה למשחק חוץ ביבנה ללא עידו כהן, שעופרי נווה הקפטן של הקבוצה וחריג הגיל שלה חוזר סוף סוף לסגל וזוכה לדקות ראשונות לאחר פציעה לא פשוטה ולא קצרה.
האולם ביבנה לבש חג שלפחות 200 צופים הגיעו למשחק.
הפתיחה הייתה של המקומיים שעם הרבה מאוד אנרגיות ודחיפה מהקהל עלו ליתרון 10-4 אחרי 4 דקות מהפתיחה . האדומים מהצפון מהר מאוד התאפסו על עצמם והחלו להיכנס למשחק ועד סוף הרבע הראשון המהפך הושלם עם דקות מצוינות של נטע גל , גרילק ובמיוחד עמית ראובן ובסוף הרבע הראשון 23-15 אדום.
בחצי השני החליטו שחקני גלבוע/מעיינות לגמור את המשחק ולא להשאיר מקום לספקות אצל המקומיים. וקנין גרילק ובמיוחד עמית ראובן הריצו את הקבוצה לרצף התקפות נפלאות שמצאו את הרשת והגדילו את הפער לדו ספרתי משמעותי. יבנה ניסתה להגיב בזריקות מחוץ לקשת אך הפעם הכדורים לא נכנסו ושחקני גלבוע/מעיינות דואגים להכריע את המשחק כבר במחצית הראשונה שמסתיימת 28-49 גלבוע/מעיינות .
במחצית השנייה האדומים לא הותירו כל סיכוי לקאמבק או אפילו מיזעור נזקים שכל שחקן אדום שעולה עושה הרבה מאוד טובים ותורם ומשפיע למשחק .
בסיום הרבע השלישי 68-38.
ברבע האחרון המגמה נמשכה והאירוע החשוב ביותר ברבע זה יציאתו של רחמילביץ המקומי חריג הגיל של הקבוצה שזכה דקה וחצי לסיום ביציאתו לכבוד גדול מכל הנוכחים באולם. בהחלט פרידה יפה ומכובדת לאדם ושחקן ראוי !

קלעו לגלבוע/מעיינות :

נטע גל 20 נק', 3 אס', 3 חטיפות , שגב גרילק -18 נק', 8 כ"ח, 5 אס', דניאל סידריוק -12 נק', עמית ראובן -12 נק', 6 כ"ח, 5 אס' , יותם חנוכי – 8 נק',12 כ"ח, 3 אס', אביאל לוי -5 נק', 12 כ"ח, שי סרוסי -5 נק', שובל וקנין -3 נק', פלג פוקס-2 נק', אמיר הרבסט -1 נק'

הרבו לקלוע ליבנה :
עדן דוידסקו -11, ירחמילביץ -10

הפועל גליל עליון /ק.שמונה – מכבי ת"א 66-64 (0-2 למכבי ת"א בסדרה, מכבי ת"א מעפילה לחצי הגמר)

גליל עליון אירחה את מחזיקת הגביע מכבי ת"א ולא היתה רחוקה מהפתעה גדולה. דן בן נון ויובל דהן הובילו את המקומיים לרבע הראשון צמוד שאף קבוצה לא מצליחה לברוח ליריבתה ועומר בירנפלד ממכבי ת"א מסיים רבע אישי טוב ובשלשה ובסיום הרבע 21-17 לאורחים בצהוב. הרבע השני היה בשליטת הצהובים בראשות עידו פליישר שהחזיקו את המקומיים על 7 נקודות בלבד והקבוצות יורדות למחצית ביתרון 24-38 למכבי ת"א.

הרבע השלישי היה צמוד שמכבי ת"א שומת ל היתרון שלה שעידו דהן המומי שומר את גליל עליון בתמונה ומנגד מתן בן אבו לא נותן להם להתקרב, ובסיום הרבע השלישי 38-54.

הרבע האחרון התאפיין במטח שלשות של גליל עליון שירו ופגעו מכל מצב (6 שלשות ברבע) שהם מצליחים לחזור למשחק, אבל גם שתי שלשות מסיימות של עידו דהן לא הצליחו להפוך את הקערה ובסיום ניצחון למכבי ת"א שמעפילה לחצי הגמר וגליל עליון נשארת עם המחמאות.

קלעו למכבי ת"א:

מתן בן אבו – 19, יובל זוסמן -14, עידו פליישר ועמית אבו – 9, עומר בירנפלד – 8, עמית זיס – 5, עידן בן הרוש – 2.

קלעו לגליל עליון / ק"ש:

יובל רבין – 13, עידו דהן – 11, דן בן נון – 10, יאיר גדולטר – 8, שקד ירושלמי – 7, אלעד חודורוב – 5, דן נריה, תום ספקטור ולידור חיו – 2.

מכבי רעננה עירוני – הפועל אוסישקין ת"א 69-60 (1-1 בסדרה, משחק שלישי ומכריע יתקיים ביום שני 2.5 בשעה 18 בתיכונט ובשידור ישיר בערוץ הספורט)

מכבי רעננה אירחה את הפועל ת"א למפגש המסקרן בשלב רבע הגמר. הרבע הראשון היה צמוד שהיתרון עובר מצד לצד ובסיום הרבע 12-14 לרעננה. הרבע השני המשיך להיות צמוד שבריסקר מחזיק את רעננה במשחק ובמחצית 31-32 לאדומים. ברבע השלישי התקשו שתי הקבוצות לייצר נקודות שהלחץ משחק תפקיד חשוב ובסיום הרבע 38-40 לאדומים.הרבע האחרון היה שייך לאדומים שהחלו ליצור פער משמעותי, בריסקר עוד ניסה להחזיר את רעננה למשחק, אבל הפער נשמר והאדומים מחזירים אליהם את יתרון הביתיות ושתי הקבוצות תיפגשנה למשחק מכריע בשני הבא בתיכונט שהמנצחת תעפיל לחצי הגמר מול גלבוע/מעיינות.

קלעו להפועל ת"א אוסישקין:

צוף בן משה – 20 נק', אלמוג זקס – 18 נק', יונתן רבינוביץ' – 12 נק',  נועם חסון – 8 נק', דור וכנר, יובל לוי וארז ניניו – 3 נק', יובל שדה- 2 נק'
קלעו לעירוני רעננה:

מייקל בריסקר – 34 נק' (7 שלשות), גיל בני – 10 נק', עדן נלגס – 6 נק', תום אולנובסקי – 5 נק', בן תומפסון – 3 נק', עמרי פולג – 2 נק'.

מכבי הוד השרון – הפועל ירושלים דני 77-75 (0-2 לירושלים בסדרה, ירושלים מעפילה לחצי הגמר)