המחזור הלפני אחרון- דרבי בר"ג, אלפסי חוזר לקווים באשקלון

הליגה הלאומית נכנסת לשבוע של הכרעות. הערב (שלישי) יתקיים המחזור הלפני אחרון וביום שישי תינעל העונה הסדירה כשכל המשחקים יתקיימו בשעה אחידה (14:00). הערב ייערכו שבעה משחקים ובמוקד מכבי עירוני ר"ג תארח את היריבה העירונית לדרבי מרתק כאשר המנצחת תעשה צעד משמעותי אל עבר הפלייאוף העליון. אליצור איתו אשקלון תופיע עם אריק אלפסי על הקווים במשחק חוץ קשה בכפר בלום. הפועל עפולה תרצה להבטיח את המקום שלה בפלייאוף העליון במשחק חוץ מול הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין.

מאת: ניב שמולי

מכבי עירוני ר"ג – הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים (18:30, ישיר בערוץ הספורט)

המשחק המרכזי של המחזור יפגיש בין שתי קבוצות שרוצות להשיג את הכרטיס לפלייאוף העליון, אך לא פחות חשוב מכך – להשיג ניצחון יוקרתי בדרבי. מכבי עירוני ר"ג תגיע עם חמישה ניצחונות מששת המשחקים האחרונים ובידיעה שזהו משחקה האחרון במסגרת העונה הסדירה. העולה החדשה תרצה להשלים דאבל עונתי על האורדונים שיבטיח לה את המקום בשמינייה הראשונה. בארבעת הניצחונות האחרונים שהשיגה, שלטה מכבי עירוני ר"ג בריבאונד. שחר עמיר סיפק ביום שישי האחרון את משחקו הטוב ביותר מאז חזר מפציעה עם 17 נקודות. מנגד, הפועל ר"ג גבעתיים מוצאת עצמה בתקופה פחות טובה בדיוק בשלבים המכריעים של העונה. לאחר הדרבי יארחו האורדונים את הפועל עפולה למשחק שיכול להתברר כמשחק עלייה לפלייאוף. יחד עם זאת, הפסד בדרבי בתוספת ניצחון עפולאי במחזור הנוכחי יותיר באופן סופי את הקבוצה של מתן חרוש מחוץ לפלייאוף העליון. 

הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון – אליצור איתו אשקלון (19:00)

קרב צמרת בין שתי קבוצות שרוצות לסיים את העונה עם כרטיס לליגת העל. אליצור איתו אשקלון, שכבר הבטיחה את המקום הראשון, תופיע עם מאמן חדש על הקווים כשאריק אלפסי החליף את חנן הירשוביץ. בעוד אליצור איתו אשקלון כבר הבטיחה את המקום הראשון, בהפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון רוצים להשיג את המקום השני שגם מקנה ביתיות עד הסוף. לשם כך יצטרכו תסריט אחד בלבד – שני ניצחונות ושני הפסדים של מכבי אשדוד. הקבוצה מכפר בלום גם יכולה לאבד את המקום השלישי, אבל במקרה הזה היא תלוי בעצמה ושני ניצחונות בשני המשחקים הביתיים שנותרו לה יבטיחו לה מקום שלישי. בשני משחקיו בקבוצה מעמיד אייזיאה אייזנדורף 19 נקודות ב-75 אחוז מחוץ לקשת. מנגד, אליצור איתו אשקלון תרצה להימנע מהפסד רביעי ברצף שיעמיד אותה במצב לא נוח רגע לפני פתיחת הפלייאוף העליון. בשלושת ההפסדים האחרונים קלעו הדרומיים רק 71.3 נקודות. בן אלטיט ייעדר שוב בעקבות הרחקה שספג.

הפועל עכו/מטה אשר – מכבי אשדוד (19:00)

ניצחון אחד בששת המשחקים האחרונים מציב את הפועל עכו/מטה אשר בעמדה לא הכי נוחה לפני פתיחת הבית התחתון. בשני ההפסדים האחרונים ספגה הקבוצה לפחות 100 נקודות, כשהיא מקבלת תרומה דלה יחסית מאמיט וויליאמס. במחזור שנועל את העונה הסדירה תפגוש העולה החדשה עוד קבוצת צמרת – עכו/מטה אשר. מנגד, מכבי אשדוד רחוקה ניצחון אחד בלבד מהבטחת המקום השני. הקבוצה מעיר הנמל יצאה מפנינת השרון עם ניצחון ביום שישי והאריכה את הרצף שלה לשלושה ניצחונות. נועם לייש נמצא בכושר קליעה נהדר מחוץ לקשת ודייק ב-13/23 השלשות האחרונות שזרק.

אליצור יבנה – אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה (19:00)

הניצחון המרשים ביום שישי של אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה הבטיח לה את המקום בין שמונה הראשונות בסוף העונה הסדירה. היהלומים, שיתארחו באשקלון בשישי, עוד יכולים לסיים את העונה הסדירה במקום השמיני אולם גם יכולים לקפוץ למקום הרביעי. ניצחון אחד משני המשחקים יבטיח את המקום השישי לכל הפחות. מנגד, אליצור יבנה עם שאיפות שונות לחלוטין. ההפסד הביתי ביום שישי למכבי עירוני ר"ג קטע מומנטום חיובי, ויניב בורגר ירצה להגיע לבית התחתון כשהוא מעל לקו האדום. היבנאים יצטרכו להתמודד בריבאונד עם היהלומים, וזאת לאחר דהםסידו בקטגוריה זו 47-32 במשחק האחרון.  

עירוני 'יובלים' רעננה – עירוני קרית אתא (19:30)

יוסי בונן פוגש את שרון אברהמי. שני המאמנים על הקווים עבדו יחד בהפועל תל אביב וגם הביאו בעבר את עירוני קרית אתא למעמד גמר הפלייאוף. כעת, לכל אחד מהם מטרה שונה. יוסי בונן, שעד כה השיג ניצחונות רק באולם מטרווסט, ועירוני 'יובלים' רעננה רוצים לשרוד בליגה ויקוו לשמור על הבית. שרון אברהמי ועירוני קרית אתא נמצאים בעיצומה של עונה אדירה מבחינתם, ומגיעים אחרי ניצחון חוץ גדול על חשבון הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. סטו דאגלס סיפק את משחקו הטוב ביותר מאז חזר עם 21 נקודות. ניצחון אחד משני המשחקים יבטיחו לעירוני קרית אתא את המקום הרביעי לכל הפחות. יחד עם זאת, בקרית אתא עוד יכולים להתדרדר למקום השישי בסוף העונה הסדירה. קווינטרל תומאס יפגוש את קבוצתו מהעונה שעברה.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – הפועל עפולה (19:00)

ההפסדים של הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין למכבי אשדוד ולעירוני קרית אתא קבעו כי בכדי לסיים ברביעייה הראשונה יצטרך נתי כהן לנצח את שני המשחקים שנותרו ולהיות תלוי בשאר הקבוצות. בשני ההפסדים האחרונים הפסידה הקבוצה בריבאונד ואפשרה כמעט 15 ריבאונד התקפה ליריבותיה. מנגד, הפועל עפולה תגיע במצב רוח טוב לאחר שניצחה שלושה מארבעת המשחקים האחרונים, ובידיעה שניצחון אחד יספיק לה לפלייאוף העליון. נועם מטלון נמצא בכושר קליעה נהדר לאחרונה כשדייק ב-12 מ-14 השלשות האחרונות שזרק. גם קרון דשילדס בכושר טוב ובארבעת המשחקים האחרונים חילק 9.5 אסיסטים בממוצע למשחק והוסיף מספר זהה של ריבאונדים.

א.ס רמת השרון שיין נדל"ן – מכבי 'סנו' הוד"ש (19:00)

למרות שהיא בתקופה נהדרת וניצחה את ארבעת משחקיה האחרונים, א.ס רמת השרון שיין נדל"ן תשחק בבית התחתון. עד לסוף העונה ירצו בקבוצה להבטיח את ההישארות בליגה, ולהגיע לבית התחתון בראש שקט. מנגד, מכבי 'סנו' הוד"ש מגיעה לאחר מנוחה של שבוע וחצי כאשר המשחק האחרון שלה היה ביום שישי שעבר בו הפסידה לאליצור יבנה. בהוד השרון רואים את היריבות לתחתית מנצחות, ולאחר שכבר התרחקו מאזור המסוכן ניכר כי שוב אלון שטיין מרגיש את התחתית הבוערת. לצוות המקצועי היה זמן להכניס את אייק אופייבו לעניינים.