המחזור ה-27 בליגה הלאומית יחל ביום רביעי

שישה משחקים יערכו הערב במסגרת המחזור ה-27 בליגה הלאומית. המשחק בין הפועל ר"ג/גבעתיים להפועל חבל מודיעין ישודר בערוץ ספורט5+ החל מהשעה 19:00. המשחק בין אליצור קרית אתא לעירוני ר"ג ישודר כאן בעמוד הפייסבוק שלנו גם כן בשעה 19:00. כל יתר המשחקים בשידור ישיר בערוץ הטלויזיה באתר איגוד הכדורסל.

הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין (ישיר בערוץ הספורט)

משחק צמרת בזיסמן, כאשר בכניסה יוצבו עמדות לבדיקות קורונה מהירות (תשובה בתוך רבע שעה) כחלק מהפיילוט של מנהלת הליגה הלאומית ואיגוד הכדורסל. האורדונים מגיעים אחרי שלושה ניצחונות רצופים שבהם ספגו 75.6 נקודות בלבד, והשבוע היא תפגוש את קבוצת ההתקפה הטובה ביותר בליגה. בכל אחד מאותם שלוש ניצחונות אחרונים, הפועל ר"ג גבעתיים קלעה מעל 50 אחוז לשתיים. גיל נויוביץ' נכנס לאחרונה לרוטציה ולקח את ההזדמנות בשתי ידיים. הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין יודעת שניצחון שלה יפתח פער בין הקבוצות אותו יהיה קשה מאד למחוק ויקרב אותה אל עבר הבטחת הביתיות בשלב רבע הגמר. שני הזרים של הקבוצה ממשיכים לבלוט, אך בתקופה האחרונה מי ששומר על יציבות הוא אריאל נבון שמתוך 16 המשחקים ששיחק קלע ב-11 בדאבל פיגרס.

אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה – מכבי קרית מוצקין

10 ניצחונות מ-11 המשחקים האחרונים, יכולת נהדרת, ישראלים צעירים שפורצים ומקום בצמרת הטבלה. עם כל אלה אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה מגיעה למשחק הביתי מול מכבי קרית מוצקין ויודעת שהפעם היא הפייבוריטית לניצחון. היהלומים יפגוש את רועי נבארו שערך בשבוע שעבר הופעת בכורה נהדרת במדי מכבי קרית מוצקין וקלע 13 נקודות. מכבי קרית מוצקין עדיין במקום האחרון בטבלה ויודעת שעליה לנצח על מנת להגיע לבית התחתון עם סיכוי מסוים להישאר בליגה. אקס נוסף של נתניה הוא ראשד מאדן שסיים את העונה שעברה בקבוצה מאולם ישורון ויגיע כאורח.

מכבי אשדוד – אליצור יבנה

דרבי בין שתי קבוצות עם שאיפות שונות לחלוטין. מכבי אשדוד, שמתחילה ברצף של שלושה משחקי בית, ממשיכה להיות יעילה ולפלס את דרכה בצמרת הטבלה. בילי מקשפרד, אקס אליצור יבנה, חזר לרוטציה ואייק אופייבו שוחרר מהקבוצה. באשדוד יודעים כי מדובר במשחק האחרון לתקופה הקרובה מול קבוצת תחתית, והחל מיום רביעי ייפתח רצף משחקים מול קבוצות מהשמינייה הראשונה. מנגד, אליצור יבנה תמשיך להתמודד עם זר אחד כשפרנק האסל סובל מפציעה. ביבנה יקוו לשחזר את היכולת המחצית הראשונה מול מכבי אשדוד במשחק הקודם, אך מבינים כי המשחקים הכפולים בשבועות הקרובים מול א.ס רמת השרון שיין נדל"ן ומכבי 'סנו' הוד"ש יהיו בעלי משמעות רבה.

הפועל עפולה – הפועל עכו/מטה אשר

שני הפסדים רצופים מעמידים את המקום של הפועל עפולה בפלייאוף העליון בסכנה. ניר קפלן יודע שעליו לקבל תרומה משמעותית יותר מהישראלים, ואחד מהם הוא גוני יזרעאלי שיפגוש את הקבוצה במדיה פתח את העונה. בשני המשחקים האחרונים העפולאאים רשמו בממוצע 16 איבודי כדור. עמית תמיר והפועל עכו/מטה אשר רואים את היריבות לתחתית מנצחות, ומבינים כי הם חייבים לנצח גם כן על מנת להיחלץ מהתחתית. טים וויליאמס הפצוע ימשיך להיעדר בשורות העולה החדשה שתצטרך לספק תשובות בצבע לג'ימי הול ותומר פורת.

מכבי 'סנו' הוד"ש – הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון

אחרי ניצחון החוץ היקר בזיסמן, מכבי 'סנו' הוד"ש חוזרת לאולמה הביתי בו לא ניצחו כחודש וחצי, ורשמו בו שני ניצחונות בלבד מפתיחת העונה. יחד עם זאת, לפני כחודש ניצחה הקבוצה של אלון שטיין בכפר בלום אבל לא הצליחה למנף זאת. מנגד, הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון מרגישה שזה הזמן לצבור רצף ניצחונות. ברק פלג יקווה לקבל את אדריאן יוטר בכושר טוב עוד יותר, מי שהיה נהדר במשחק האחרון הוא עומר טל שיקווה להמשיך את היכולת. גבי צ'אצ'אשווילי שהיה פצוע במשחק הקודם יחזור לסגל וישתף פעולה לראשונה עם אדריאן יוטר.

עירוני קרית אתא – מכבי עירוני ר"ג (שידור ישיר בפייסבוק)

משחק שיכול לקבוע גורל של עונה מבחינת שתי הקבוצות. במשחק הקודם בזיסמן, מכבי עירוני ר"ג ניצחה ב-3 נקודות, והפעם היא מגיעה במומנטום שלילי כששמוליק ברנר מחפש ניצחון בכורה. דלוואן גרהאם לא שיחק במשחק החולף בגלל כאבי גב והוא שוב בספק. מנגד, גם לעירוני קרית אתא מדובר במשחק בעל חשיבות מכרעת. שרון אברהמי מגיע אחרי שני ניצחונות ברצף ויחפש, לראשונה העונה, להשיג ניצחון שלישי רצוף שיפתח פער של שני משחקים בין הקבוצות, ויעמיד את העולה החדשה בסכנת כניסה ממדית לפלייאוף העליון. בשני המשחקים האחרונים קלע עמית ראובן 12 נקודות בממוצע ב-50 אחוז מחוץ לקשת.