המחזור ה-29 בליגה הלאומית: אשקלון תארח את חבל מודיעין

שבעה משחקים יערכו במסגרת המחזור ה-29 הערב בליגה הלאומית, כולל המשחק המרכזי שיפגיש 2 קבוצות צמרת שרוצות לעלות ליגה – אליצור אשקלון תארח את חבל מודיעין במשחק שישודר בערוץ הספורט. המשחק בין מכבי קרית מוצקין להפועל עפולה ישודר בדף הפייסבוק שלנו, כל יתר המשחקים בשידור ישיר באתר איגוד הכדורסל.

מאת: ניב שמולי

אליצור איתו אשקלון – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין (ישיר בערוץ הספורט)

משחק צמרת מרתק בו אליצור איתו אשקלון תרצה לנקום על ההפסד בסיבוב הקודם. הקבוצה של חנן הירשוביץ תמשיך לשחק עם זר אחד, כאשר עידן פז וקלארק רוזנברג בספק למשחק. מנגד, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין היא אחת מההפתעות הנעימות של העונה. לייס דאן וסטורם וורן מובילים את ההתקפה של נתי כהן, כאשר דניאל דנינו נהנה מהעונה הטובה ביותר בקריירה שלו עד כה עם 14.2 נקודות לצד 5.2 ריבאונדים. ניצחון של האורחים יפתח את המאבק על המקום הראשון בטבלה.

הפועל עכו/מטה אשר – עירוני קרית אתא (אין שידור)

למרות יכולת טובה שהעניקה ניצחונות לאחרונה, הפועל עכו/מטה אשר עדיין בסכנת ירידה לאור הניצחונות של יריבותיה לתחתית. בהמשך למשחק הנוכחי, מחכים לעולה החדשה שישה משחקים נגד קבוצות מהשמינייה הראשונה במהלך חודש אפריל העמוס. לעמית תמיר צפוי להיות סגל מלא כאשר אמיט וויליאמס יערוך הופעת בכורה. מנגד, עירוני קרית אתא תציג גם כן רכש חדש – סטו דאגלס שחתם בקבוצה ויערוך בכורה. בקבוצה יכולים להיות מרוצים מהתקופה האחרונה ומרצף של שלושה ניצחונות. שרון אברהמי מקבל בארבעת המשחקים האחרונים 15 נקודות בממוצע מאלייז'ה הירש שגם מדייק ב-41 אחוז משלוש העונה. עירוני קרית אתא נענתה לבקשתו של דור גולדברג להשתחרר.

מכבי קרית מוצקין – הפועל עפולה (ישיר בעמוד הפייסבוק)

48 שעות אחרי הניצחון ביבנה, שקטע רצף של שלושה הפסדים, הפועל עפולה יוצאת למשחק חוץ נוסף מול מכבי קרית מוצקין. ניר קפלן החזיר לרוטציה את גוני יזרעאלי שעזר להשיג ניצחון ביבנה עם יכולת טובה ברבע האחרון. בהשוואה ללוח הזמנים הצפוף של הפועל עפולה, מכבי קרית מוצקין תגיע לאחר מנוחה של שבוע ומעודדת אחרי ניצחון חוץ בנתניה ותרצה לייצר רצף ניצחונות, בפעם הראשונה העונה. על הדרך תוכל נציגת הקריות להשלים דאבל על הפועל עפולה. רועי נבארו ערך הופעת בכורה מוצלחת בשבוע שעבר, לצד שלו לוגשי ודנאל כוזהינוף, ובצוות המקצועי יקוו להמשכיות.

הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים – אליצור יבנה

הניצחון היחיד של יניב בורגר באליצור יבנה היה מול האורדונים. היבנאים קיבלו באותו משחק טריפל דאבל מפרנק האסל, שייחסר גם הפעם, אולם לראשונה מזה כשלושה שבועות באליצור יבנה יהנו מזר בצבע. הסנטר ג'רארד דה וון חתם בקבוצה וצפוי לערוך הופעת בכורה. מנגד, הפועל ר"ג גבעתיים תתייצב למשחק הביתי אחרי ניצחון חוץ חשוב על חשבון עכו/מטה אשר. מי שנמצא לאחרונה בכושר נהדר הוא מייק הולטון שקלע בממוצע חמש שלשות בארבעת המשחקים האחרונים של קבוצתו, כשהוא מדייק ב-45 אחוז מחוץ לקשת. ניצחון של האורדונים יסכם חודש מרץ נהדר מבחינתם עם חמישה ניצחונות משישה משחקים.

מכבי אשדוד – אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה

שתי הקבוצות זכו למנוחה מאז השבוע שעבר. למעשה, מדובר על קרב על יתרום ביתיות בפלייאוף במידה מסוימת. אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה תרצה להשלים סוויפ עונתי על היורדת מליגת העל, ועל הדרך תקווה להתאושש מההפסד למכבי קרית מוצקין. מנגד, מכבי אשדוד מתחילה כעת רצף של משחקים לא קלים כאשר היא צפויה לשחק במחזורים הקרובים נגד עירוני קרית אתא, הפועל ר"ג גבעתיים והפועל עפולה. בילי מקשפרד קלע 30 נקודות בניצחון על אליצור יבנה, והפעם יצטרך להתמודד בצבע עם ברייס וושינגטון ועבדוליא גויא שפתח את העונה הנוכחית במדי מכבי אשדוד.

א.ס רמת השרון שיין נדל"ן – עירוני 'יובלים' רעננה

אחרי 60 דקות ביום ראשון, עירוני 'יובלים' רעננה תתייצב לקרב תחתית קריטי ברמת השרון. שתי הקבוצות נפגוש לפני מספר שבועות במטרווסט, והקבוצה המקומית ניצחה ללא הרבה קושי. גם א.ס רמת השרון שיין נדל"ן לא תגיע במצב האופטימלי, וזאת לאחר הפסד כואב בכפר בלום. במקרה של הפסד נוסף, שתי הקבוצות יהיו עם אותו מספר ניצחונות אבל לקבוצה מפנינת השרון יהיה דאבל על יריבתה. ג'קוואן לואיס, שקלע 30 נקודות במשחק האחרון, יפגוש את אנטינו ג'קסון שסיפק 40 נקודות, לקרב בין שני רכזים בולטים בליגה.

מכבי 'סנו' הוד"ש – מכבי עירוני ר"ג

רק לפני כשבוע וחצי נפגשו הקבוצות בזיסמן, ומכבי 'סנו' הוד"ש יצאה עם הניצחון. מאז, הקבוצה של אלון שטיין הספיקה לנצח עוד משחק חוץ ותגיע מעודדת במטרה להמשיך במומנטום ולהתגבר על העייפות. מנגד, מכבי עירוני ר"ג תציג לראווה את בני בוטרייט (24, 2.06) שעתיד לערוך הופעת בכורה בקבוצה, וזאת על חשבון דלוואן גרהאם ששוחרר. מי שעוד חתם הוא דיוויד מוסינדי שפתח את העונה בהפועל עפולה. שמוליק ברנר עדיין מחפש את ניצחונו הראשון העונה, ולשם כך יהיה חייב לעצור את אקסבייר מון שקולע העונה 22.2 נקודות למשחק. במשחק הקודם בין הקבוצות איבדה מכבי עירוני ר"ג 23 כדורים – נתון אותו תהיה חייבת לצמצם הפעם בכדי לצאת מאולם עתידים לדרך חדשה.