"המטרה היא לסיים בעשירייה הראשונה"

הדובר: נמרוד מיטל, מאמן נבחרת הנערות של ישראל. המשימה: אליפות אירופה לנערות דרג א'. המטרה: להמשיך להשתייך ללבל הראשון של הנבחרות באירופה. מתי זה קורה: ב-23 לחודש יפתחו הבנות בהדרכתו של מיטל את האליפות במשחק מול טורקיה. אחר כך יתמודדו מול איטליה, ואת הבית המוקדם יסיימו במפגש מול הנבחרת הרוסית.

עבור מיטל (44) תהיה זו שנה שלישית על הקווים של נבחרת הנערות. לפני שנתיים העפילה הנבחרת לדרג א', ובשנה שעברה סיימה במקום ה-12 שהשאיר אותה לשנה נוספת בדרג הראשון.

יחד עם הבנות הצעירות והמוכשרות הוא ינסה לעשות את זה שוב, כאשר הפעם הוא אף מציב לעצמו ולבנות רף גבוה יותר ואומר: "המטרה היא לסיים בעשירייה הראשונה".

מיטל: "התחלנו להתאמן בתחילת חודש מאי. עשינו טורניר הכנה ראשון בשבועות בצרפת מול 3 נבחרות מדרג א'. עשינו טורניר טוב מאוד, התמודדנו שווה בשווה מול כל הנבחרות האלה. בשנה שעברה בטורניר מקביל, קיבלנו 30 הפרש כל משחק ולכן זאת אינדיקציה טובה להתקדמות של הבנות".

מיטל מוסיף ומספר: "לאחר מכן חזרנו לארץ, עשינו עוד 2 מחנות אימון. עכשיו אנחנו נכנסים לשבועיים וחצי האחרונים שאחריהם נטוס לטורניר הכנה באיטליה עם עוד 3 קבוצות מדרג א'. נחזור לארץ ליומיים, ואז נטוס לאליפות להונגריה".

מה המטרה שהצבת בפני הבנות הפעם?

"בשנה שעברה סיימנו במקום ה-12, השנה המטרה היא לפחות להתקדם שני מקומות קדימה ולגמור בעשירייה הראשונה. בעונה שעברה היינו קצת פצועים, ופעם ראשונה במעמד של דרג א', וזאת בהחלט הייתה אליפות טובה. הפעם זאת כבר שנה שנייה שלנו, ונקווה שהניסיון יעשה את שלו. יש שתי בנות שהיו שם בשנה שעברה. יש עוד 3 בנות שהיו חלק מהסגל המורחב בשנה שעברה. אלה אלמנטים חשובים מאוד שאמורים להוסיף לנו את המימד של הניסיון שחשוב במעמדים האלה".

מי אמורות לסחוב את הנבחרת?

"מדובר בעיקר בבנות כיתה י"ב בראשות עדן רוטברג, נוגה פלג פלץ שהייתה כבר בשנה שעברה באליפות אירופה וצברה ניסיון ויערה יצחקי שהייתה שחקנית מובילה בליגה הלאומית השנה – אלה השחקניות המרכזיות שאמורות להוביל את הנבחרת. יש לנו גם מתאזרחת בשם אלי רוזנבלום, שבשנה הבאה תשחק במכללת UCLA. היא הייתה איתנו 3 שבועות, כולל טורניר ההכנה בצרפת. היא חזרה עכשיו לסמסטר קיץ, ואמורה להצטרף אלינו לאליפות. מדובר בשחקנית משמעותית שנותנת לנו תוספת כוח רצינית בצבע בגלל שאנחנו לא משופעים בשחקניות גבוהות".

איך אתה מרגיש את הבנות בשלב זה כשאנחנו נמצאים פחות מ-3 שבועות לפתיחת האליפות?

"הנבחרת מאוד מגובשת ומחויבת. הציפיות שלי הן שנתמודד כשוות מול שוות מול כל הנבחרות שנשחק מולן מהרגע הראשון. שנה שעברה זה לא קרה, ולכן אני מדגיש את זה. יש לנו בית ראשון מאוד קשה – משחק ראשון נגד טורקיה, משחק שני נגד איטליה ומשחק שלישי נגד רוסיה. אנחנו מקווים לעשות לפחות ניצחון אחד בבית הראשון, ואז יש שני משחקים קריטיים – הרביעי והחמישי. אני מקווה שהניסיון מהעונה שעברה, גם של הצוות המקצועי, יעשה את שלו. עשינו הרבה מאוד התאמות באימונים כתוצאה ממה שלמדנו בשנה שעברה. העובדה שאנחנו טסים לשני טורנירי הכנה, שזה קורה לראשונה בנבחרות בגיל הזה, היא מאוד משמעותית עבורנו ואני שמח שהאיגוד התגייס לטובת הסיפור הזה".

לסיום מדגיש מיטל כי בנוסף למיקום ישנה מטרה נוספת: "המטרה היא שהבנות יתמודדו ברמה הכי גבוהה וכשהן חוזרות לארץ שיבינו מה הרמה האמיתית ומה הן צריכות לעשות כדי להתפתח, ולא ליפול למלכודת של הרמה שהן חוות ביום יום, כי זה לא קנה המידה האמיתי. יש בנות שזה החלום שלהן, לשחק באירופה, וזאת הזדמנות נהדרת להסביר להן מה צריך לעשת כדי להגיע לשם".