הנה זה מגיע – רגעי ההכרעה של ליגת העל לנוער

כבר היום יצאו לדרך משחקי רבע הגמר, והשנה בפורמט של נוקאאוט במקום סדרות. בעוד כשבועיים תהיה לנו אלופה (רשמו ביומנים את ה-16.6), אבל בשביל להגיע לשם הקבוצות קודם כל צריכות להתחיל כאן. 4 נציגות מכל מחוז יפגשו ראש בראש היום ומחר, לקרבות על הכניסה לפיינל פור. כל המשחקים ישודרו בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל.

מאת: לילך וייס

מכבי ראשל"צ איציק – הפועל כפ"ס אביב (שישי, 14:15)

הכתומים מהמקום הראשון בדרום מול הירוקים מהמקום הרביעי בצפון. על פניו נראה שראשל"צ בעונה פנטסטית (בדומה מאוד לעונה של שנה שעברה), עם 2 הפסדים בלבד, מקום ראשון כאמור במחוז ומקום בגמר גביע המדינה שיערך בסוף החודש. אבל מבחינת סגל הם עברו עונה לא פשוטה עם לא מעט פציעות שגרמו לכמה שינויים בסגל. למרות זאת, הם הצליחו להתאושש ולהתגבש מחדש ומגיעים חדים למאני טיים. בפלייאוף הקודם (18/19) ראשל"צ נעצרה ברבע הגמר – האם השנה יצליחו להתקדם צעד נוסף?

בצד השני יש לנו כפ"ס, שהציגה עונה טובה עם הופעה בחצי גמר הגביע ומקום קבוע בצמרת הצפוני, כשעל הדרך היא מציגה כמה נצחונות מרשימים במיוחד – אחד מהם על עמק חפר שעבורה זה היה ההפסד היחיד העונה. גם כפ"ס סבלה מהפציעות העונה, אבל גם היא לא תיתן לזה לעצור אותה. כפ"ס לא הייתה בפלייאוף הקודם ועכשיו היא חוזרת למעמד רבע הגמר במטרה לנסות ולהפתיע בדרך לשלב הבא.

הפועל עמק חפר – הפועל נס ציונה רוטנשטיין (שישי, 14:15)

השרונים מהמקום הראשון בצפון נגד הכתומים מהמקום הרביעי בדרום. אם על ראשל"צ עוברת עונה פנטסטית, אז על עמק חפר אפילו יותר. המועדון היחסית צעיר מהשרון נמצא רק כמה שנים בליגת העל, והעונה קבוצת הנוער שלו נראית נהדר – מקום ראשון במחוז, מקום בגמר הגביע, ובחירות למאמן העונה (יהוא אורלנד) ושחקן העונה) נועם יעקוב. חפר נתנה השנה הצגות במשחקים, ועל הנייר נראה שהיא פייבוריטית להמשיך קדימה.

נס ציונה הצליחה להיכנס בדרמה גדולה לרבע הגמר, אחרי ניצחונות מאני טיים קריטיים על הפועל ת"א ועל חולון בקרב הישיר. מסקנה – הכתומים לא פראיירים וכשהם עם הגב אל הקיר הם באים לנצח. אחרי כמה שנים של היעדרות הם חוזרים לשלב הפלייאוף וינסו להשיג העפלה היסטורית לשלב חצי הגמר.

הפועל גלבוע מעיינות – הפועל ת"א (מוצ"ש, 19:15)

האדומים מהצפון מהמקום השני בצפון מול האדומים מהמרכז מהמקום השלישי בדרום. גם גלבוע חוזרת למעמד הפלייאוף אחרי שלא הייתה בו ב-18/19. הצפונים אולי פתחו את העונה קצת מהוסס עם 3 הפסדים, אבל מהר מאוד החלו לדרוס כל מה שעומד בדרכם עם אחת ההתקפות הפוריות ביותר בליגה, וכשההגנה שלהם סופגת הכי מעט נקודות למשחק. לגלבוע יש ברקורד 2 הופעות רצופות בגמר הפלייאוף לנוער באמצע העשור הקודם, ובשביל לחזור לשם הם צריכים להתחיל קודם כל עם ניצחון על יריבה יחסית שקולה בדמות הפועל ת"א.

גם לת"א יש שתי הופעות רצופות בגמר הפלייאוף – רק שאצלם ההופעות האלו הן ממש עדכניות והיו בשנתיים האחרונות בהן היה לנו פלייאוף. האדומים מהמרכז היו חלק בלתי נפרד משלישיית הצמרת הדרומית לאורך כל העונה, כשהם מנצחים גם את ראשל"צ וגם את היריבה העירונית, ורק בגלל הפרש סלים סיימו מתחת לשתי האחרות. אפשר להגיד ששתי הקבוצות מגיעות למפגש שוות כוחות, כלזכות גלבוע יש את האולם בעין חרוד שכשהוא רוצה הוא הכי ביתי בעולם.

מכבי ת"א טדי – מכבי חיפה אסי (שישי, 14:15, שידור גם בפייסבוק של איגוד הכדורסל)

מפגש נוסף שעל הנייר נראה כשווה כוחות בין הצהובים מת"א שסיימו במקום השני בדרום לבית הירוקים מהצפון שסיימו במקום השלישי בצפון. מכבי ת"א היא אלופת המדינה ב-4 השנים האחרונות, עם לא מעט אליפויות קודם לכן. כמו היריבה העירונית גם הם היו חלק קבוע משלישיית הצמרת, וסיימו את העונה עם 2 הפסדים בלבד. הצהובים ינסו לשחק על הניסיון במעמדים הגבוהים והעומק שלהם כדי להמשיך במסע להגנה על התואר.

גם למכבי חיפה יש כמה תארי אליפות בארון, אבל הם בעיקר משנות ה-80 כשבעשור הקודם הם הגיעו לשלבי הפלייאוף אבל לא הצליחו לחזור לגמר. אבל היסטוריה בצד – חיפה נראה טוב מאוד העונה, הייתה צמודה לפסגה רוב השנה ורק כמה הפסדים מאכזבים לקראת סיום העונה הסדירה הורידו אותה קצת למטה. בפלייאוף הקודם חיפה נעצרה ברבע הגמר, והיא תצטרך לגייס את כל הריכוז והכוחות שלה כדי לעבור אותו השנה.